Afgesplist uit http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=86609
Waarbij jij volledig voorbij gaat aan het gegeven, dat de gemiddelde blauwe vriend, nog afgezien van de vraag of ze het wel of niet kunnen, alleen in "uitzonderlijke situaties", en dan nog alleen na overleg met de meldkamer, dergelijke snelheden mag rijden!
Als het de bedoeling was dat er regelmatig sneller gereden moet worden, denk jij dan dat men bij het huidige type Touran uit was gekomen?
Ik zie nu pas dat er een volledig nieuw topic is geopend naar aanleiding van mijn uitspraak.
Hoe kom je er bij dat ik ergens aan voorbij ga? Misschien heb ik daar wel over nagedacht, maar vond ik het gezien het oorspronkelijke onderwerp niet noodzakelijk dit te benoemen!? Ik vind je aanname kort door de bocht.
De aanschaf van de Touran heeft mijn inziens niets te maken gehad met hetgeen waar deze discussie nu over gaat. De Touran was al gekozen op basis van persoonlijke voorkeuren en vriendjespolitiek. Lang voordat de LAPV was uitgeschreven.
Ik reageerde in lijn met de oorspronkelijke discussie, niet doelende op de brancherichtlijn.
Ik krijg de indruk dat je maar niet wil accepteren dat zaken nou eenmaal anders gaan dan dat de regeltjes voorschrijven. Bij ons is de overschrijding brancherichtlijn (makkelijk afgekort OBR) een term die meerdere keren per dag over de porto wordt geroepen. Altijd als mededeling. Soms afkomstig van de centralist zelf. Soms als eenheid op straat.
Het werkt voor ons. Het zal vast wel eens zijn fout gegaan. Dat zal getoetst zijn. En we werken nog steeds op dezelfde manier. Dan zal de uitkomst zijn dat een manier van werken goed gaat.
(Weet overigens dat de brancherichtlijn op bepaalde punten herschreven wordt)