Hallo allemaal,
Wellicht ten overvloede, maar ik lees al een tijdje mee op dit onderwerp en heb toch nog een vraag waarmee iemand mij hopelijk op weg kan helpen. Het verbaasd mij enigszins dat hier mensen zijn die de opleiding gaan doen terwijl er toch nergens vacature's lijken te zijn.
Het gaat om mijn broertje, 19 jaar, bijna klaar met de niveau 3 opleiding Veiligheid en Vakmanschap. Hij heeft dit eigenlijk gedaan als vooropleiding voor defensie, maar dat gaat hem toch niet worden. Hij heeft zich gericht op het onderdeel; logistiek. Door de jaren heen is hij erachter gekomen dat de marechaussee of de politie toch meer trekt en na het bezoeken van internet site's en voorlichtingen weet hij zeker dat hij bij de politie wilt. Maar wat nu? Er zijn geen vacature's te vinden.
Hij heeft zijn rijbewijs B, een topconditie en dus een niveau 3 diploma, en wil graag de niveau 4 opleiding van de politie doen. Hebben jullie tips of manieren om er toch binnen te komen, of waar we moeten beginnen? Hij is vanaf maart 2015 beschikbaar, maar wil eventueel ook prima in september ofzo beginnen. Ik hoop dat iemand tips heeft, eventueel via PB is ook prima! Ik ben zelf meer van de witte kolom (SEH verpleegkundige) dus als ik me ergens verspreek of een foutje heb gemaakt, excuus.