Iemand anders dan MMT of patiënt aan boord?

Auteur Topic: Iemand anders dan MMT of patiënt aan boord?  (gelezen 6830 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #10 Gepost op: 4 september 2014, 18:07:29
Nope.
Arts  www.alphalog.nl

MarcMaurerNL

• Verpleegkundige | BLS | Burgerhulpverlener
  • Junior gebruiker
  • **
    • www.marcmaurer.nl
Reactie #11 Gepost op: 4 september 2014, 21:31:32
Citaat van: Vinn link=msg=1293366 date=1409846027
Nu ik dit zo even lees vraag ik me iets af.

Normaal als je kind echtgenoot of familielid oid. iets overkomt mag je mee naast de chauffeur in de ambu naar het ziekenhuis

Stel het slachtoffer gaat niet met de ambu maar met de LL naar het ziekenhuis zou je dan mee mogen vliegen?

Nee ivm de verzekering etc mag dat niet. Overigens neemt de heli een slachtoffer mee van max 100kg. Anders worden ze te zwaar en kan het gevaarlijk worden. Ook is er in de heli maar beperkt ruimte om te behandelen dus die plek moet wel vrijzijn voor de arts als hij uit de gordel gaat. Daarom tanken ze hem ook nooit helemaal af omdat je dan weer extra gewicht bij je hebt.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.

Spartan

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 2 oktober 2014, 21:34:44
Citaat van: honderd link=msg=1293357 date=1409844846
Er zijn 4 stoelen in een EC135 HEMS, 2 voorin voor de MMT-Piloot en MMT-Verpleegkundige (als vliegtechnische ondersteuning), en 2 in het medische compartiment. Er is dus vrij vaak "een plekje vrij".

Begreep dat die '4e' stoel alleen geplaatst wordt als een stagiar meegaat vanuit de MMT dienst, ivm werkruimte MMT arts

NordicBlue

• Rode Kruis (Noodhulp Online/EHV)/Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Rode Kruis -- Reddingsbrigade
Reactie #13 Gepost op: 6 november 2014, 15:21:54
Ik heb hier (Leiden) wel eens gezien dat een ambulance een stagiair mee had en dat de MMT arts met de ambulance mee moest. Hierdoor werd het te druk in de ambulance en mocht de stagiair mee terugvliegen met de heli.
Rode Kruis - Noodhulp, Webcare, Centralist, Logistiek, Medische Dienst. Reddingsbrigade Noordwijk