Politieonderzoek

Auteur Topic: Politieonderzoek  (gelezen 3550 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

politieonderzoek

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 24 september 2014, 16:11:21
Beste medewerker van de politie,

Momenteel voert Fontys Economische Hogeschool Tilburg een onderzoek uit naar het imago van de Nederlandse politie. Inmiddels hebben we al meer dan 270 mensen over dit onderwerp bevraagd. In aanvulling op dit onderzoek willen we u en uw collega's enkele vragen stellen over het zogenaamde verwachte imago van de politie: welke oordelen denken u en uw collega's dat Nederlanders uitspreken over uw organisatie? Mag ik u vragen deel te nemen aan dit onderzoek door de volgende vragenlijst in te vullen?

http://www.thesistools.com/web/?id=429001

Als u een exemplaar wilt ontvangen van het rapport van dit onderzoek, dan kunt u aan het einde van deze vragenlijst uw emailadres achterlaten. Uiteraard kunt u ook direct met mij contact opnemen.

Uiteraard hopen u en wij dat iedere Nederlander een 10 als rapportcijfer geeft aan de politie, maar in de werkelijkheid zal niet iedereen dat gedaan hebben. Daarom willen wij u vragen de enquête vanuit een realistisch perspectief in te vullen. Mag ik u verzoeken de vragenlijst voor 4 oktober te beantwoorden?

Met vriendelijke groeten,

Dr. C.P. Stalpers (Cedric)
Docent onderzoeksmethoden
Fontys Economische Hogeschool Tilburg
www.fontys.nl




honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #1 Gepost op: 24 september 2014, 16:16:30
Gezien de aanhef "beste medewerker van de politie", neem ik aan dat het de bedoeling is dat alleen politieagenten dit invullen.
Zijn er nog specifieke eisen aan deze agenten? Bepaald aantal jaar in dienst, geen kantoorbaan bij de politie maar echt op straat? Of gewoon iedereen van de politie?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #2 Gepost op: 24 september 2014, 16:27:00
Citaat van: honderd link=msg=1297950 date=1411568190
Gezien de aanhef "beste medewerker van de politie", neem ik aan dat het de bedoeling is dat alleen politieagenten dit invullen.
Als je op de link klikt lijkt me dat meer dan duidelijk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


politieonderzoek

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #3 Gepost op: 24 september 2014, 16:29:23
Bedankt voor de vragen. De vragenlijst is inderdaad alleen bedoeld voor politieagenten, ongeacht rang of aantal dienstjaren.  Het gaat bij het onderzoek met name om die agenten die in contact komen met het publiek en daarmee beeldbepalend voor de organisatie als geheel zijn.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #4 Gepost op: 24 september 2014, 16:40:27
Maar hoe controleer je of hij ook daadwerkelijk door politiemensen wordt ingevuld? Iedereen kan 'm (zo te zien) invullen.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #5 Gepost op: 24 september 2014, 16:55:09
Citaat van: Red link=msg=1297952 date=1411568820
Als je op de link klikt lijkt me dat meer dan duidelijk.
Toch niet. Vraag 5 luidt; werkt u bij de politie?

Daarmee is ook gelijk mijn eigen vraag beantwoordt.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 24 september 2014, 17:08:45
Citaat van: NikonDirk link=msg=1297962 date=1411570509
Toch niet.
Jawel, dat staat er toch... Overigens geeft "Politieonderzoek" dat zelf ook aan. Die vraag 5 lijkt gewoon een slim trucje om mensen (zoals jij ;) ) die hem toch gaan invullen er uit te vissen. (al ga ik er vanuit dat jij hem niet verzonden hebt natuurlijk.  :P
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #7 Gepost op: 24 september 2014, 17:39:11
Helemaal correct!  :)


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #8 Gepost op: 24 september 2014, 21:38:56
Met alle respect, maar iedereen kan bij vraag 5 natuurlijk ja invullen, het is met deze vragenlijst niet te controleren of de deelnemers van deze poll daadwerkelijk werkzaam bij de politie zijn. Een echt objectief beeld krijg je hiermee dus niet..!?  98uiye
Sterker nog, mensen die (min of meer) niks op hebben met de politie kunnen dus de uitkomst van het onderzoek bewust manipuleren waardoor het bijvoorbeeld zou kunnen lijken alsof de politie zelf weinig vertrouwen in de organisatie heeft... e050
In mijn ogen was het beter geweest om deze op het intranet te laten plaatsen..!?
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #9 Gepost op: 24 september 2014, 21:52:34
Bekend met statistiek?

Aangegeven is dat er voor dit onderzoek al 270 mensen bevraagd zijn, er is dus al statistisch materiaal voorhanden om de onderzoeks hypotheses te toetsen.

Foutief/willekeurig ingevulde enquêtes die volledig afwijken zullen dus foutief aangemerkt worden.