Politieonderzoek

Auteur Topic: Politieonderzoek  (gelezen 3549 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #10 Gepost op: 25 september 2014, 11:50:05
Wat mij meer zorgen baart is het geheel ontbreken van voorwaarden en/of privacy reglement wat beschrijft hoe de opgegeven (persoons)gegevens behandeld worden.
Zowel door thesistools zelf, als specifiek voor dit onderzoek.

Misschien dat er vooraf overleg is geweest met de beheerders van dit forum , om te verifiëren dat dit een "echt" onderzoek is, maar anders kan iedereen natuurlijk zo'n enquete opzetten en vragen of groep X deze wil invullen.

Citaat van: MNL-7200 link=msg=1298031 date=1411588354
Bekend met statistiek?

Aangegeven is dat er voor dit onderzoek al 270 mensen bevraagd zijn, er is dus al statistisch materiaal voorhanden om de onderzoeks hypotheses te toetsen.

Foutief/willekeurig ingevulde enquêtes die volledig afwijken zullen dus foutief aangemerkt worden.

Interessant, heb je misschien een bron die deze methode voor het filteren van "foutieve antwoorden" beschrijft?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


politieonderzoek

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #11 Gepost op: 25 september 2014, 18:15:39
Beste Zwelgje,
Jouw zorgen inzake privacy begrijp ik. Tegelijkertijd heb ik me als docent en onderzoeker aan verschillende privacyregels te houden en ga ik zorgvuldig met deze gegevens om. De antwoorden op het bestand worden weggeschreven in een bestand. Op basis van dit bestand worden gemiddelden berekend van de Osgood- en rapportcijfervragen en alleen die - volledig anonieme - gemiddelden worden gebruikt in het vervolg van dit onderzoek. Het oorspronkelijke databestand met daarin de genoemde persoonsgegevens wordt na afloop van dit onderzoek gewist.
met vriendelijke groeten,
Cedric Stalpers


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #12 Gepost op: 25 september 2014, 19:10:21
Citaat van: politieonderzoek link=msg=1298205 date=1411661739
Beste Zwelgje,
Jouw zorgen inzake privacy begrijp ik. Tegelijkertijd heb ik me als docent en onderzoeker aan verschillende privacyregels te houden en ga ik zorgvuldig met deze gegevens om. De antwoorden op het bestand worden weggeschreven in een bestand. Op basis van dit bestand worden gemiddelden berekend van de Osgood- en rapportcijfervragen en alleen die - volledig anonieme - gemiddelden worden gebruikt in het vervolg van dit onderzoek. Het oorspronkelijke databestand met daarin de genoemde persoonsgegevens wordt na afloop van dit onderzoek gewist.
met vriendelijke groeten,
Cedric Stalpers

Op zich heb ik er ook wel vertrouwen in dat een professionele onderzoeker op de hoogte is van de regels en wetgeving op dit gebied, en die ook gewoon volgt. :)
Het valt mij echter op dat bij dit soort enquetes via online tools als thesistools.com, surveymonkey, etc, er geen uitleg wordt gegeven over de verwerking van de gegevens. Dit terwijl de meeste tools die mogelijkheid wel gewoon bieden.
Volgens mij wordt toekomstige onderzoekers ook aangeleerd dat transparant zijn over verwerking van de gegevens belangrijk is, omdat dit ook de bereidheid tot invullen vergroot. Helaas wordt dit in de praktijk nog al eens vergeten.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten