Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2014/2015

Auteur Topic: Oud & Nieuw en Vuurwerk incidenten en nieuws 2014/2015  (gelezen 163386 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #110 Gepost op: 5 december 2014, 14:48:52
Wijkag. Waddinxveen @WijkagentDavid
Opvallend; al meerdere bezorgde ouders melden zich met bij hun kind gevonden zwaar en illegaal #vuurwerk op bureau Waddinxveen.
10:28 AM - 5 Dec 2014

https://www.facebook.com/politiewaddinxveenzuidplas

BEZORGDE OUDERS:

De afgelopen dagen zijn er meerdere bezorgde ouders bij ons aan het politiebureau geweest omdat ze zwaar en illegaal vuurwerk bij hun kinderen hadden aangetroffen.

Enkele van deze kinderen hadden de gevaarlijke objecten onder hun bed verstopt. Deze ouders zagen gelukkig op tijd in dat dit levensgevaarlijk is voor zowel de kinderen als de omgeving.

Helpt u ons mee om de overlast te verminderen en de veiligheid te vergroten?

Belt u 0900-8844 bij overlast en 112 bij accuut gevaar.

Op de site van de rijksoverheid : www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk kunt u zien wat de regels zijn omtrent het hebben en afsteken van vuurwerk.

Foto('s) politie.nl
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #111 Gepost op: 5 december 2014, 14:54:19
Hennepkwekerij ontdekt na vuurwerkvangst

http://www.politie.nl/nieuws/2014/december/5/04-hennepkwekerij-ontdekt-na-vuurwerkvangst.html
Laatste update: 05-12-2014 | 14:02

Oude Meer - De politie hield woensdagmiddag een 29-jarige man uit Oude Meer aan wegens het in bezit hebben van bijna 50 kilo vuurwerk en hennep kweken.

Agenten kregen melding van vuurwerkoverlast in Rijsenhout en namen poolshoogte. Ze stelden een onderzoek in en kwamen terecht bij een 29-jarige man. De politie trof in een woning aan de Aalsmeerdijk drie dozen met illegaal vuurwerk aan. Het vuurwerk is in beslag genomen. In de woning werd een een ingerichte hennepkwekerij aangetroffen met meer dan 350 hennepplanten. Er was sprake van diefstal stroom en water. De man is aangehouden en meegenomen naar het politiebureau voor verhoor. Hij is in verzekering gesteld en inmiddels op last van justitie heengezonden (in vrijheid gesteld).

Risico's van illegaal vuurwerk
Het in bezit hebben of verkopen van illegaal vuurwerk is strafbaar en dat is niet zomaar: illegaal vuurwerk overschrijdt de geluidsnorm en kan gehoorbeschadiging veroorzaken. Ook is illegaal vuurwerk vaak niet gekeurd of getest, waardoor er zogenaamde ‘weigeraars’ of ‘blindgangers’ tussen kunnen zitten. Dit is levensgevaarlijk en heeft in het verleden al zwaar lichamelijk letsel veroorzaakt.

Aan al het vuurwerk zit risico. Koop daarom alleen goedgekeurd consumentenvuurwerk bij de erkende verkooppunten en lees vooraf de gebruiksaanwijzing goed. Bepalen of je met illegaal vuurwerk te maken hebt, kan lastig zijn, omdat het er niet afwijkend uit hoeft te zien. Als vuistregel geldt: illegaal vuurwerk is al het vuurwerk dat niet in de legale handel en binnen de vastgestelde verkoopdagen in Nederland wordt verkocht. Vuurwerk kopen via internet raden we af. Dit kan ook illegaal zijn. Meer informatie over illegaal vuurwerk is onder meer te vinden via

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/illegaal-vuurwerk

Afsteken van vuurwerk mag trouwens alleen op 31 december vanaf 18.00 uur tot 1 januari 2.00 uur. Het afsteken buiten deze tijden is strafbaar. Je kunt een taakstraf riskeren of een boetebedrag van een paar honderd euro. Meer informatie over de boetebedragen vindt u op de site van de rijksoverheid.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #112 Gepost op: 5 december 2014, 14:55:21
Illegaal vuurwerk aangetroffen in voertuig

http://www.politie.nl/nieuws/2014/december/5/02-elburg-illegaal-vuurwerk-aangetroffen-in-voertuig.html
Laatste update: 05-12-2014 | 14:17

Elburg - Een 38-jarige man uit Voorthuizen werd donderdag 4 december aangehouden, omdat hij in het bezit was van illegaal vuurwerk.

Illegaal vuurwerk
Donderdag 4 december omstreeks 20.30 uur controleerden surveillerende agenten, op de Eperweg in Elburg, een bestuurder van een auto. In het voertuig werden enkele vuilniszakken met illegaal vuurwerk aangetroffen. Hierop werd de man aangehouden. Na verhoor mocht de 38-jarige man het politiebureau verlaten. Proces-verbaal is opgemaakt. Het illegale vuurwerk werd in beslag genomen.
(2014202038)

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #113 Gepost op: 5 december 2014, 15:28:34
Stel nou dat ik bij een van mijn kids die troep aantref..... waar ga ik het dan laten en wat zijn de gevolgen voor mij / de kids ???

Overal wordt geroepen je kinderen in de gaten te houden maar wat je er verder mee moet is nergens te vinden, misschien zelf afsteken ??? :-\
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

pascal

• Forum gebruiker
Reactie #114 Gepost op: 5 december 2014, 15:39:09
Ik denk dat je die illegale troep het beste bij de politie in kan leveren en dan met uitleg hoe je er aan komt dat is tenminste wat ik zou doen  98uiye

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #115 Gepost op: 5 december 2014, 17:05:59
Bij de milieustraat.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #116 Gepost op: 5 december 2014, 17:19:33
Citaat van: pascal link=msg=1312511 date=1417790349
Ik denk dat je die illegale troep het beste bij de politie in kan leveren en dan met uitleg hoe je er aan komt dat is tenminste wat ik zou doen  98uiye

Dat denk ik ook maar niks niemand van de blauwe kant komt met een tip als men loopt te roepen je kinderen in de gaten te houden.
Een tweet van NHN roept ook "hoort u harde vuurwerk knallen, kijk dan eens bij uw kinderen op de kamer" !!
Nou prima ik ga kijken en vind daar de nodige nitraten (stuk of 25 zeg maar) en dan daar hoor je niemand over.....

Citaat van: NikonDirk link=msg=1312520 date=1417795559
Bij de milieustraat.

Denk niet die die op illegaal vuurwerk zitten te wachten, als ik er zou werken kreeg je het in elk geval weer lekker mee naar huis.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #117 Gepost op: 5 december 2014, 17:50:40
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1312521 date=1417796373
Denk niet die die op illegaal vuurwerk zitten te wachten, als ik er zou werken kreeg je het in elk geval weer lekker mee naar huis.
Je kunt het er allicht even vragen lijkt mij.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #119 Gepost op: 6 december 2014, 19:35:36
Man aangehouden na ontploffen vuurwerk in hand slachtoffer

http://www.politie.nl/nieuws/2014/december/6/09-man-aangehouden-na-ontploffen-vuurwerk-in-hand-slachtoffer.html
Laatste update: 06-12-2014 | 12:07

Oirschot - In Oirschot ontplofte zaterdag 6 december vuurwerk in de hand van een man. Agenten hielden kort daarna een 18-jarige inwoner van Oirschot als verdachte in deze zaak aan.

Een jongeman zou zaterdagochtend bij het verlaten van een horecagelegenheid aan de Molenstraat vuurwerk tegen het pand hebben geplaatst. De eigenaar van de zaak zag dit en wilde het aangestoken vuurwerk wegpakken. Het vuurwerk ontplofte echter in de hand van het slachtoffer, waarop hij met de ambulance overgebracht is naar het ziekenhuis. De man liep ernstige verwondingen aan zijn hand op. Ook sneuvelden door de knal drie ruiten van het pand. De aanwezige agenten stelden een onderzoek in en hielden rond 3.45 uur in zijn woning in Oirschot een 18-jarige verdachte aan. Hij zit vast voor verder onderzoek.

Vuurwerk ontploft in hand eigenaar pizzeria Piramide in Oirschot
Vuurwerk ontploft in hand eigenaar pizzeria Piramide in Oirschot
Gepubliceerd op 6 dec. 2014
Citaat
De eigenaar van grillroom en pizzeria Piramide aan de Molenstraat in Oirschot is zaterdagnacht ernstig gewond geraakt aan zijn hand na een ongeluk met vuurwerk. Daarbij is een 18-jarige man als verdachte in de zaak opgepakt door de politie.