Basic Spinal Care : Verkeerd gebruik SPIN

Auteur Topic: Basic Spinal Care : Verkeerd gebruik SPIN  (gelezen 8332 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #20 Gepost op: 27 juli 2005, 16:21:53
Hr Adema, je weet me wel te vinden.

Het lijkt zo langzamerhand wel een persoonlijke vete te worden, terwijl het mijn bedoeling is om de discussie een impuls te geven. Ik discussier op basis van ervaring en argumenten. Ik voel me zelfs genoodzaakt om mij te verantwoorden, omdat jij de feiten verdraaid.

Ik heb nimmer negatieve uitlatingen gedaan over jou opleidings bedrijf, noch heb ik naam van jou bedrijf door het slijk gehaald.

Hoewel de foto's een beetje vertekenen.. Klopt het bij enkele personen de tracheale opening iets bedekt wordt, Maar je kan overal nog volledig bij..
Als je het doet zoals op onderstaande foto doet niet..


Als ik het heb over een bedreigde airway door strak aangetrokken banden bedoel ik niet de banden over de thorax, maar de banden over de opening van de nekspalk. En volgens mij is dit geen vertekende foto.

Kritisch vragen stellen over wij hulpverlening mag, en je mag dat ook komen toetsen.. maar dan moet je ook komen en niet bijvoorbaat de deur dichtgooien.. Omdat jij de waarheid al in pacht hebt. En elke andere manier verkeerd is..

Ik denk dat het uit mijn postings wel duidelijk is dat ik niet tegen EHBO-ers/ first responders ben. Ik ben o.a. vanaf de pilot betroken geweest bij de SIGMA opleiding en geef AED cursussen. Ik gooi zeker geen deuren dicht, maar zet ze zelfs open.

Dat ik niet inga op jou uitnodiging is omdat ik geen meerwaarde zie in weer een andere vorm van spinnen en planken. Het planken, zoals door de SOSA wordt onderwezen, is evidence based verantwoord an algemeen geaccepteerd. En dat is waar het om draait. Maar het kan best zijn dat dit volgend jaar anders wordt gedaan op basis van nieuwe evidence. Hulpverlening is immers dynamisch. Daarmee pretendeer ik niet de wijsheid in pacht te hebben, noch dat jouw werkwijze fout is.

En ja dat jij niet komt, tekend dus precies jouw gedrag.. en het feit dat jij denkt niets meer te leren hebt.. en het feit dat jij nog meer sprookjes over ons de wereld in helpt.. doe je dat bewust samen met Wicher ?  Jullie roepen beide op afstand terwijl je mij nog nooit gesproken hebt en je ons nog nooit hebt zien werken..
En als RAV IJsselvecht dit een probleem had gevonden, stonden ze echt wel direct bij ons op de stoep.. want de leiding van de RAV weet ons heel goed te vinden...
Geloof me Throphy en Wycher vertegenwoordigen in deze niet de mening van RAV IJsselvecht..
Inderdaad verkondig ik mijn eigen mening. Mijn postings hebben niets en op generlei wijze te maken met de mening van Wicher.  Ik vraag mij af over welke sprookjes jij het hebt. Wijs mij een posting aan van mij waarin ik jou bedrijf in diskrediet breng!
Maar…. wie werkt er hier bij de RAV? Jij durft te beweren dat mijn mening niet die van de RAV is? Dat betekend dat jij mijn leidinggevende beter weet te kennen?
Ik kan je wel zeggen dat het de aandacht heeft van de RAV, dat wel. Je moet niet voor doen voorkomen alsof de RAV alles goed vindt wat jij doet. Over welke leiding praat jij?
Ik denk voorzichtig dat mijn mening iets dichter bij de opvatting van de RAV ligt dan die van jou. Heeeel voorzichtig.

Het moet toch niet gekker worden.
VSAZ ambulancezorg


wicher

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 1 augustus 2005, 22:08:52
Peter,
volgens jou word er dus verkeerd gespind :-X
ik vraag mij af of je hetzelf wel weet hoe het moet.

Ik heb de foto met de tekst "correct geimmobiliseerde patiënt"nog eens goed bekeken. Ook heb ik op jou internetsite"firstaid.nl, de tekening die bij wervelletsel te vinden is goed bekeken.(pdf bestand)

Hier valt mij één ding op, volgens jou tekening zit er geen band over de hals, op jou foto wel(wat overigens erg vreemd is) :P

Tja wie spind er nu verkeerd? :-X
De tekening en de foto spreken elkaar erg tegen, leg jij  nu eens uit hoe het nu zit? ??? ::)




[verwijderd door de admin]


Peter_s

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #22 Gepost op: 4 augustus 2005, 22:16:46
Het gekke is, dat slechts 1 persoon de uitdaging aanwil gaan om deze fixatie methode uittetesten en de rest toch afhaakt..

Peter, alsjeblieft zeg, net terug van je vakantie en je begint nu alweer......
zal ik je vertellen waarom niemand dat verder is komen doen? Omdat we zelf allemaal heel goed geschoold zijn, omdat er in NL via onze methodes gewerkt niet en niet met methodes die overal vandaan zijn komen waaien. En als die methodes wel ergens vandaan zijn komen waaien dan is het niet van jou ehbo-groepje maar wordt het binnen ziekenhuizen/ ambupersooneel en alles wat daar nog meer onder valt heel goed over overlegt en overwogen.......
en zo lang jij nog steeds geen ambupleeg bent denk ik dat het verstandig is als je stopt met planken en met weet ik wat voor praktijken je nog meer bezig bent waar ieder anders zeker een jaar of 6, 8, misschien wel 10 voor gestudeerd heeft.
Bedankt.

Met vriendelijke groet,
Peter


Peter_s

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #23 Gepost op: 4 augustus 2005, 22:37:15
  :-X  ik deed al aan spinalcare voor dat jij er nog van gehoord had
haha, om de sfeer goed te houden ga ik hier verder niet op in als je het niet erg vindt.

en blijkbaar snap je er nog steeds niets van.. Misschien kan je er anders gewoon ook inhoudelijk op in gaan...
Nou, ik heb wat topics met jou erin gevolgd maar volgens mij is er al 100.000 keer inhoudelijk op jou gereageerd. En toch blijf jij B vinden als wij allemaal A zeggen. Waarom? Omdat je anders je arts-praktijken niet kan uitvoeren. Ik heb weinig trek meer om een kwartier lang een inhoudelijk verhaal te gaan zitten tikken om vervolgens te horen dat je nog steeds B vindt en morgen weer staat te planken.
Ik wil je alleen meegeven dat jouw manier van het neerzetten; alsof je over meer kennis beschikt dan wij, alsof je het maar zomaar overal en altijd mag doen omdat je er toevallig ook in opgeleid bent (dat zegt absoluut niet dat je een beetje overal kan gaan planken! Ik kan dan niks meer met mijn s.o en dat is wel graag wat ik zelf zou willen beslissen, ook al zou je goed gehandeld hebben)..... mij niet echt aanstaat (en volgens mij spreek ik voor meerdere van mijn collega’s)
Wil je nou zo graag met zuurstof e.d spelen, ga dan leren voor traumatoloog ofzo en peer hem naar ergens in de US of A.

Mag ik vragen, puur uit nieuwsgierigheid......... waarom wil je zo graag dat er overal maar geplankt wordt en met zuurstof gesmeten wordt, zonder 15 minuutjes op professionele hulp te wachten?


wicher

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 6 augustus 2005, 10:41:59
en ik weet inmiddels dat jij niet betrokken ben of bent geweest bij het houden van lul verhalen over mij en mijn bedrijf bij een van mijn klanten..
Maar toevallig was het wel een van jouw collegas ambulancechauffeurs..
Citaat

wees eens wat duidelijker wie je hier mee bedoeld, en graag openbaar op dit forum ;D >:( :P


wicher

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 6 augustus 2005, 10:46:13

Mag ik vragen, puur uit nieuwsgierigheid......... waarom wil je zo graag dat er overal maar geplankt wordt en met zuurstof gesmeten wordt, zonder 15 minuutjes op professionele hulp te wachten?


ben HEEEEEEEL benieuwd naar het antwoord en PETER svp geen ontwijkend antwoord  zo als al vaak is gebeurd  ::) ::) ::) :-X :-X :-\ :-\


Peter_s

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #26 Gepost op: 6 augustus 2005, 11:45:17
ben HEEEEEEEL benieuwd naar het antwoord en PETER svp geen ontwijkend antwoord  zo als al vaak is gebeurd  ::) ::) ::) :-X :-X :-\ :-\

Wicher, zijn antwoord staat hier bovenaan: “Omdat de patiënt altijd voor op komt en niet mijn ego of die van iemand anders”

Ik heb nog geen tijd gehad om hier een reactie op te geven en ik weet ook niet of ik van plan ben dat te doen.
Ik denk dat Peter ondertussen nog maar eens GOED moet nadenken WAT nou eigenlijk het beste is voor de patient.... meteen planken e.d (wat over het algemeen best een kwartier kan wachten) of 15 minuutjes geduld met ondertussen de hulp die elke EHBO’er kan bieden (lees: geen traumatologen werk)


wicher

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 6 augustus 2005, 13:48:09
Degene die ik bedoel ? ben jij of een collega van jouw dienst. Ik weet alleen niet of Wicher de naam is waar je normaal ook naar luistert. (als dat zo is, ben jij in ieder geval niet degene die ik bedoel, maar tis wel toevallig dat jij dan zijn verhalen hier op het forum neerzet..)


dit is inderdaad mijn gewone naam ( houder niet van alles onder een schuilnaam te doen) Wat die toevalligheid betrefd: ik heb ee casus op het foum gezet ZONDER namen te noemen, daar ben je zelf mee begonnen. Je reageerde namelijk als eerste op deze casus en noemde daar jou bedrijf in . Dit is een openbaarforum en ik mag gerust een casus op het forum zetten ook al heb ik het gehoort van een collega.
 Als die collega  wel naar één klant van jou is geweest zal daar wel een reden voor zijn, misschien heeft hij of zij het gedaan IN HET BELANG VAN DE PATIËNT!!!!!! :P
Dat is wel duidelijkgeworden in deze discussies "dat het belang van de patiënt in de ambulance wereld"voorop staat .  Het is toch van de gekke dat we van elke regio bij moeten  bij gaan houden van: deze club doet dit , de andere club doet dat , die vereniging doet het zo.


mizzi

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 6 augustus 2005, 15:05:00
He kiteman kan merken dat jij chauffeur bent en geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt.

Wanneer ik Dhr adema en zijn ploeg tegenkom gaat echt alles eraf en doe ik mijn eigen gedegen onderzoek waar ik dan ook in totaal 6 jaar voor gestudeerd heb omdat aan te leren.

Daarnaast is er onlangs een ambu bemanning behoorlijk met de feiten op de neus gedrukt toen ze geschorst zijn geworden. Ik weet ook wel dat dat een totaal andere situatie is. Maar een EHBO-er heeft nul verantwoording af te leggen als er in het ziekenhuis blijkt dat er iets niet is gedaan of fout is gedaan.

Terwijl ik met mijn poffertjes porum in het beklaagde bankje mag.

Dus reken er maar kiteman als wij samen ons blok doen dat wij iedereen zelf planken en controleren, wat de ehbo vereniging daar ook van vind.

Daar heb ik geen boodschap aan.
En ik ben bang dat er heel wat plegen zijn die zo redeneren en gelukkig maar.

Jongens doe lekker je eigen ding en blijf daar ook bij dit geld voor elk van ons, ik ben een pleeg geen dokter, een ehbo-er is geen ambu pleeg.

Daarnaast heb ik nog een kleine opmerking voor Dhr Adema, ik ben nieuw in dit forum en heb deze disscussie gevolgd.
Wat mij daarin opvalt is dat u eigenlijk niet rechtstreeks antwoord geeft op het gevraagde en daarbij op de man speelt en in het schuldige hoekje plaatsneemt.
En ons de ambu bemanning er van betigt ,en corrigeer me als ik het fout heb, dat wij te veel vast houden aan ons stukje en bang zijn om iets uit handen te geven.
Ik denk dat andersom juist het geval is ik denk dat u te veel wilt.
Onze organisatie is in het leven geroepen om dit werk te doen.
Uw organisatie van ehbo is in het leven geroepen om er voor te zorgen dat de situatie niet veranderd tijdens het aan rijden van een ambu of een dokter.

Ik vind de manier waarop u communiceert overigens heel onplezierig komt bij heel vijandig over.
Ik zeg daarbij nogmaals dat het de eerste keer is dat ik gebruik maak van het forum.

groeten mizzi.

ps kiteman moet je werken vandaag, wordt druk met de kermis denk ik.


Peter_s

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #29 Gepost op: 6 augustus 2005, 15:18:34
Kom aub eens bij ons een dagje meelopen op een evenement, en vertel me dan daarna of we moeten wachten op de ambulancedienst..?
Peter, het enige antwoord wat ik hierop heb is:
JA !! (en daar hoef ik geen dag voor met je mee te lopen)....... WANT JE BENT GEEN AMBULANCEDIENST MAAR EEN EHBO VERENIGING. Gedraag je dan ook als zodanig......