Basic Spinal Care : Verkeerd gebruik SPIN

Auteur Topic: Basic Spinal Care : Verkeerd gebruik SPIN  (gelezen 8475 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter_s

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #30 Gepost op: 6 augustus 2005, 15:25:02
We zijn geen EHBO vereniging ? hoe kom je daarbij ?

joh..... same shit (en je zorgt zelf voor dit soort reacties). Je bent nog steeds GEEN ambulancedienst en je bent er nog steeds NIET verantwoordelijk voor als er iets verkeerd gaat, dan zijn wij dat.
Na je eerste bericht op deze pagina heb ik er even geen zin meer in.... zum kotsen is het Peter. Denk je dat ze zomaar iemand zonder opleiding op een ambu hebben? Ik denk het niet. Omdat het niet via jouw heilige manier gaat vindt jij iets al fout.
Ik zal hier nog wel lezen maar voorlopig distantieer ik me even van een reactie.


wicher

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 6 augustus 2005, 16:07:39
owkee, Wicher, bedankt voor uitleg.

de casus ging over incident waarbij Stichting MedicalRescue.NL betrokken was en ondergetekende.. dus niet mijn bedrijf..


Sinds waneer is dit niet jou bedrijf? je zegt het anders wel.
Als jij bij dit incident betrokken was in wat voor functie dan? In ieder geval niet als verpleegkundige want dat ben je niet, dus als EHBO'er en dan ga je dus tever met het planken van een patiënt met wervelletsel. Volgens de EHBO mag jij zelfs niet planken dus...........(vul de rest zelf maar in) ;D :o(zie Oranje Kruis boekje die ken je toch wel? :P ;)


kiteman

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 6 augustus 2005, 16:26:54
peter ik zie dat u als reactie op mizzi geeft dat u u zelf  ook moet verantwoorden na een fout .
de plegen zijn geregistreerd  bij de big.

hoe zit dat bij u???

bent u geregistreerd ? .

en zo ja  waar  ??

ik kan wicher goed begrijpen, en ben het ook aardig met hem eens .
maar ik weet niet waar u in de hulperlening staat mischien kunt u mij dat duidelijk maken??

groet johan aka kiteman








He kiteman kan merken dat jij chauffeur bent en geen verantwoordelijksh.e.tgevoel hebt

he mizzi
 gelukkig weet jij beter ;)

mooi geschreven

veel succes vanacht op de kermis!!!!
 :o :o :o :o :o :o


mizzi

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 6 augustus 2005, 16:50:42
Als jij na onze overdracht niet overtuigd bent, moet jij doen wat jij moet doen.. dat is jouw verantwoordelijkheid..
En als jij een patient opnieuw wil planken is dat jouw pakkie an. Kan wel zijn dat je dat achteraf een keer moet uitleggen en ons natuurlijk op de hoogte brengt van wat wij dan verkeerd gedaan zouden hebben..

Het gaat mij er niet om dat je iets fout zou hebben gedaan het gaat mij er om dat ik mij eigen onderzoek wil doen.Als u ehbo-ers al geplankt hebben gaan er dan minuten verloren omdat ik wil onderzoeken.
En daarnaast ben ik uw organisatie naar mijn weten geen uitleg verschuldigd.
Zelfs als ik bij een arts aankom doe ik eigen onderzoek en ook die hoef ik dat niet uit te leggen.
Als ik in het ziekenhuis aankom doen die ook eigen onderzoek en ik dus ook als ik aankom.
Dus u methode neemt voor ons extra tijd inbeslag.
Ik weet niet waar u het meeste huishoudt maar doet u dat in onze regio dan doen al mijn collega's de spullen er weer af.
[/u] Dat is voor ons echt niet anders hoor..
Ik corrigeer u graag ?  Een ambulanceteam kent haar taken en die blijven ze houden.. Het kan alleen zijn dat een deel van uw taken al voor uw komst zijn uitgevoerd. Die u dan natuurlijk kan controlleren. En zover ik de beleidsmakers correct heb begrepen zijn zij er allemaal voor..,

Hier zegt u nu precies waar het omgaat "het kan alleen zijn dat een deel van uw taken" het zijn dus duidelijk mijn taken dus doe het dan ook niet zou ik zeggen.
Maakt het alleen maar onduidelijk en die paar minuten hoogstens 10 minuten maakt echt niets uit.[/
b]

 Onze organisatie is ook in het leven geroepen om ons werk te doen en onze opdrachtgevers bepalen wat ons werk is.. En nogmaals we zijn geen EHBO vereniging..

U bent geen ehbo vereniging maar er zijn maar 2 organisatie die er toedoen ambulance-organisatie en een ehbo-vereniging.
Aangezien u geen ambu-pleeg bent is het mij duidelijk vanuit welke hoedanigheid u het werk uitvoert,
anders hoor ik graag als er een nieuwe titel in het leven geroepen is voor ons werk.[/
b]

Dank je voor feedback..

Graag gedaan Dhr adema.


mizzi

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 6 augustus 2005, 16:59:04
oke kiteman dank je wel voor je bericht krijgt vanavond een kusje van mij.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #35 Gepost op: 6 augustus 2005, 17:03:03
--------------------------------------------------------------------------------

Citaat van: Peter Adema op Vandaag om 15:38:28
Als jij na onze overdracht niet overtuigd bent, moet jij doen wat jij moet doen.. dat is jouw verantwoordelijkheid..
En als jij een patient opnieuw wil planken is dat jouw pakkie an. Kan wel zijn dat je dat achteraf een keer moet uitleggen en ons natuurlijk op de hoogte brengt van wat wij dan verkeerd gedaan zouden hebben..

Het gaat mij er niet om dat je iets fout zou hebben gedaan het gaat mij er om dat ik mij eigen onderzoek wil doen.Als u ehbo-ers al geplankt hebben gaan er dan minuten verloren omdat ik wil onderzoeken.
En daarnaast ben ik uw organisatie naar mijn weten geen uitleg verschuldigd.
Zelfs als ik bij een arts aankom doe ik eigen onderzoek en ook die hoef ik dat niet uit te leggen.
Als ik in het ziekenhuis aankom doen die ook eigen onderzoek en ik dus ook als ik aankom.
Dus u methode neemt voor ons extra tijd inbeslag.
Ik weet niet waar u het meeste huishoudt maar doet u dat in onze regio dan doen al mijn collega's de spullen er weer af.

 Dat is voor ons echt niet anders hoor..
Ik corrigeer u graag ?  Een ambulanceteam kent haar taken en die blijven ze houden.. Het kan alleen zijn dat een deel van uw taken al voor uw komst zijn uitgevoerd. Die u dan natuurlijk kan controlleren. En zover ik de beleidsmakers correct heb begrepen zijn zij er allemaal voor..,

Hier zegt u nu precies waar het omgaat "het kan alleen zijn dat een deel van uw taken" het zijn dus duidelijk mijn taken dus doe het dan ook niet zou ik zeggen.
Maakt het alleen maar onduidelijk en die paar minuten hoogstens 10 minuten maakt echt niets uit.

 Onze organisatie is ook in het leven geroepen om ons werk te doen en onze opdrachtgevers bepalen wat ons werk is.. En nogmaals we zijn geen EHBO vereniging..

U bent geen ehbo vereniging maar er zijn maar 2 organisatie die er toedoen ambulance-organisatie en een ehbo-vereniging.
Aangezien u geen ambu-pleeg bent is het mij duidelijk vanuit welke hoedanigheid u het werk uitvoert,
anders hoor ik graag als er een nieuwe titel in het leven geroepen is voor ons werk.

Dank je voor feedback..


Graag gedaan Dhr adema.


Nou mizzi, volgens mij is het citeren niet helemaal goed gegaan...

Als U net zo citeert - als fixeert...  ;)  ;)  ;D

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #36 Gepost op: 6 augustus 2005, 17:30:39
Merkwaardig (maar menselijk) is het dat alles en iedereen hier tegen het handelend optreden van de first responder is, terwijl je hoe hoger je komt, des te meer begrip je krijgt voor de wens om wat meer te kunnen doen als telefoneren als eerste hulp verlener. Ik kan er helemaal in komen als iemand twijfels heeft over het gebodene. Maar een onherroepelijke veroordeling op grond van twijfels riekt naar gebiedsbescherming, nu weet ik wel dat dat natuurlijk niet zo is, maar ik zou als ambupleeg iedere schijn vermijden en doen alsof ik een open mind had voor alles wat beter is voor de patiënt. De roep "wij moeten het doen want wij zijn de enige die dat kunnen", zonder goed onderzocht te hebben of dat wel zo is...

Wel resoluut, maar het klinkt niet echt doordacht.

Wij hebben als reddingsdienst sinds kort zuurstof en AED aanboord. Wij zijn druk doende dit te promoten naar de ambudiensten om ons heen. Enige tijd geleden waren we vlak in de buurt bij een reanimatie op een strand van een levenloos uit het water gehaald meisje van 5. De GGD's waren niet op de hoogte van onze mogelijkheden om Intermediate Life Support te bieden, dus dat wij van niets wisten en de komst van een traumaheli en twee ambu's afgewacht moest worden voor er ILS gereanimeerd kon worden lag aan onze PR. Wij streven er naar dat de RAC de keuze hebben uit wat langer wachten met en alleen zelf ILS te doen of ons mee-alarmeren waarbij wij (vooral als we al op het water zijn) binnen enkele minuten ILS kunnen geven in afwachting van de ALS van de AMBU cq traumaheli. Ook spinal care zal -in overleg met de GGD's- toegepast gaan worden in de toekomst.

Als je echt denkt dat iemand beter niet geplankt aangeboden kan worden, omdat je van mening bent dat dit het onderzoek bemoeilijkt en de patiënt schade toebrengt zou ik me beperken tot het bewijzen van die stellingen en mij onthouden van alle beschuldigingen en onnodige vervuilende franje en borstklopperij, om niet de schijn op te wekken alleen voor eigen parochie te preken...

Henk


Gast48368

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 6 augustus 2005, 18:11:53
Peter, alsjeblieft zeg, net terug van je vakantie en je begint nu alweer......
zal ik je vertellen waarom niemand dat verder is komen doen? Omdat we zelf allemaal heel goed geschoold zijn, omdat er in NL via onze methodes gewerkt niet en niet met methodes die overal vandaan zijn komen waaien. En als die methodes wel ergens vandaan zijn komen waaien dan is het niet van jou ehbo-groepje maar wordt het binnen ziekenhuizen/ ambupersooneel en alles wat daar nog meer onder valt heel goed over overlegt en overwogen.......
en zo lang jij nog steeds geen ambupleeg bent denk ik dat het verstandig is als je stopt met planken en met weet ik wat voor praktijken je nog meer bezig bent waar ieder anders zeker een jaar of 6, 8, misschien wel 10 voor gestudeerd heeft.
Bedankt.

Met vriendelijke groet,
Peter

Ok..........6, 8 of 10 jaar geleerd voor AVK...........echte profs dus.......................

Waarom maakte ik dan vorige week een bizar voorbeeld mee van hoe het vooral NIET moest????

Ik, als BRW vrouw met 10 jaar toevallig opgedane ervaring bij het begeleidend planken van SO's, zag het gebeuren dat er verschrikkelijk amateuristisch werd geplankt door een AVK en chauffeur..........ik mocht ook vooral niks doen, zij deden het wel....dit valt waarschijnlijk onder het hoofdstuk: Wie verantwoord wie??????????????? Als ik mijn uitrukpakkie aan had gehad, (ik was nu maar een omstander die hulp bood)was alle hulp welkom geweest......... echt niets ging goed. Even later mocht ik wel helpen  ??? kon het blijkbaar toch niet alleen af.Ik moest zelfs aanwijzingen geven hoe de spin WEL goed gedaan moest worden. Om over de rest maar te zwijgen, ...........echt te erg voor woorden..... :'( :-X

Verdere details zal ik verder maar niet geven, om deze AVK en chauffeur te "beschermen".
Via PB kan nadere uitleg verkregen worden, indien belangstelling..............


Zelfs omstanders: geheel "leek" vroegen aan mij of ze dit voor het eerst deden.................. :-\ :-X :-X :-X

Nu loop ik met het volgende: Als dit SO door amateuristisch optreden meer letsel heeft gekregen, wat ik mij in dit geval zeer goed kan voorstellen......wie springt dan in de bres voor het SO?????? Weet het SO veel........die ligt daar ook maar SO te wezen als leek...............

Ik zou eerst dit voorval voor me houden, maar omdat er zo verschrikkelijk denigrerend tegen bepaalde organisatie's gedaan wordt, moet ik dit toch even kwijt................ook AVK's maken fouten (door stress, or what ever) en je kunt nog altijd beter van mekaar leren, dan mekaar afschieten...............


Ik heb het idee dat jullie je alleen zo verschrikkelijk druk maken, als een andere organisatie  plankt, alleen maar om die eeuwige verantwoording die jullie denken te moeten afleggen....................Wie verantwoord wie, daar draait het om hier in NL lijkt het wel...............


En nog iets: Op papier kan iets heel anders overkomen, dan als je face to face staat..........niemand hier heeft slechte bedoelingen, en maar 1 doel: Mensen helpen. Zeik mekaar dan niet zo af.......... ;)


wicher

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 6 augustus 2005, 18:57:06

Ok..........6, 8 of 10 jaar geleerd voor AVK...........echte profs dus.......................

Waarom maakte ik dan vorige week een bizar voorbeeld mee van hoe het vooral NIET moest????

Ik, als BRW vrouw met 10 jaar toevallig opgedane ervaring bij het begeleidend planken van SO's, zag het gebeuren dat er verschrikkelijk amateuristisch werd geplankt door een AVK en chauffeur..........ik mocht ook vooral niks doen, zij deden het wel....dit valt waarschijnlijk onder het hoofdstuk: Wie verantwoord wie??????????????? Als ik mijn uitrukpakkie aan had gehad, (ik was nu maar een omstander die hulp bood)was alle hulp welkom geweest......... echt niets ging goed. Even later mocht ik wel helpen  ??? kon het blijkbaar toch niet alleen af.Ik moest zelfs aanwijzingen geven hoe de spin WEL goed gedaan moest worden. Om over de rest maar te zwijgen, ...........echt te erg voor woorden..... :'( :-X

Verdere details zal ik verder maar niet geven, om deze AVK en chauffeur te "beschermen".
Via PB kan nadere uitleg verkregen worden, indien belangstelling..............


Zelfs omstanders: geheel "leek" vroegen aan mij of ze dit voor het eerst deden.................. :-\ :-X :-X :-X

Nu loop ik met het volgende: Als dit SO door amateuristisch optreden meer letsel heeft gekregen, wat ik mij in dit geval zeer goed kan voorstellen......wie springt dan in de bres voor het SO?????? Weet het SO veel........die ligt daar ook maar SO te wezen als leek...............

Ik zou eerst dit voorval voor me houden, maar omdat er zo verschrikkelijk denigrerend tegen bepaalde organisatie's gedaan wordt, moet ik dit toch even kwijt................ook AVK's maken fouten (door stress, or what ever) en je kunt nog altijd beter van mekaar leren, dan mekaar afschieten...............


Ik heb het idee dat jullie je alleen zo verschrikkelijk druk maken, als een andere organisatie  plankt, alleen maar om die eeuwige verantwoording die jullie denken te moeten afleggen....................Wie verantwoord wie, daar draait het om hier in NL lijkt het wel...............


En nog iets: Op papier kan iets heel anders overkomen, dan als je face to face staat..........niemand hier heeft slechte bedoelingen, en maar 1 doel: Mensen helpen. Zeik mekaar dan niet zo af.......... ;)

Vraag bij de desbetreffende dienst een nabespreking aan, je bevelvoerder weet dit ook.

Brandweer en ambulancediensten zijn proffesionels [/b] en moeten als het niet goed is gegaan elkaar daar op aanspreken. ;)

Ik zou het erg prettigvinden als ik in een hulpverlening zit en het gaat niet goed dat een brandweer team een nabespreking wenst, ikzelf zou ook een nabespreking wensen als een barndweerteam zijn werk niet goed deed.  :P


Gast48368

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 6 augustus 2005, 19:01:54
Ik was in dit geval als omstander de helpende hand.................... ;)