Peter, alsjeblieft zeg, net terug van je vakantie en je begint nu alweer......
zal ik je vertellen waarom niemand dat verder is komen doen? Omdat we zelf allemaal heel goed geschoold zijn, omdat er in NL via onze methodes gewerkt niet en niet met methodes die overal vandaan zijn komen waaien. En als die methodes wel ergens vandaan zijn komen waaien dan is het niet van jou ehbo-groepje maar wordt het binnen ziekenhuizen/ ambupersooneel en alles wat daar nog meer onder valt heel goed over overlegt en overwogen.......
en zo lang jij nog steeds geen ambupleeg bent denk ik dat het verstandig is als je stopt met planken en met weet ik wat voor praktijken je nog meer bezig bent waar ieder anders zeker een jaar of 6, 8, misschien wel 10 voor gestudeerd heeft.
Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Peter
Ok..........6, 8 of 10 jaar geleerd voor AVK...........echte profs dus.......................
Waarom maakte ik dan vorige week een bizar voorbeeld mee van hoe het vooral NIET moest?
Ik, als BRW vrouw met 10 jaar toevallig opgedane ervaring bij het begeleidend planken van SO's, zag het gebeuren dat er verschrikkelijk amateuristisch werd geplankt door een AVK en chauffeur..........ik mocht ook vooral niks doen, zij deden het wel....dit valt waarschijnlijk onder het hoofdstuk: Wie verantwoord wie?
?? Als ik mijn uitrukpakkie aan had gehad, (ik was nu maar een omstander die hulp bood)was alle hulp welkom geweest......... echt niets ging goed. Even later mocht ik wel helpen
kon het blijkbaar toch niet alleen af.Ik moest zelfs aanwijzingen geven hoe de spin WEL goed gedaan moest worden. Om over de rest maar te zwijgen, ...........echt te erg voor woorden.....
Verdere details zal ik verder maar niet geven, om deze AVK en chauffeur te "beschermen".
Via PB kan nadere uitleg verkregen worden, indien belangstelling..............
Zelfs omstanders: geheel "leek" vroegen aan mij of ze dit voor het eerst deden..................
Nu loop ik met het volgende: Als dit SO door amateuristisch optreden meer letsel heeft gekregen, wat ik mij in dit geval zeer goed kan voorstellen......wie springt dan in de bres voor het SO?
?? Weet het SO veel........die ligt daar ook maar SO te wezen als leek...............
Ik zou eerst dit voorval voor me houden, maar omdat er zo verschrikkelijk denigrerend tegen bepaalde organisatie's gedaan wordt, moet ik dit toch even kwijt................ook AVK's maken fouten (door stress, or what ever) en je kunt nog altijd beter van mekaar leren, dan mekaar afschieten...............
Ik heb het idee dat jullie je alleen zo verschrikkelijk druk maken, als een andere organisatie plankt, alleen maar om die eeuwige verantwoording die jullie denken te moeten afleggen....................Wie verantwoord wie, daar draait het om hier in NL lijkt het wel...............
En nog iets: Op papier kan iets heel anders overkomen, dan als je face to face staat..........niemand hier heeft slechte bedoelingen, en maar 1 doel: Mensen helpen. Zeik mekaar dan niet zo af..........