GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014  (gelezen 121828 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: StevenQ link=msg=1298946 date=1411929264
nee, ik had ook zonder voorkennis over dit ongeluk geen vergunning gegeven voor het rijden met een monstertruck op die kleine locatie met die beperkte veiligheidsmaatregelen.

misschien hadden de mensen die deze vergunning verleend hebben zich wat meer moeten verdiepen in monstertrucks?

misschien hebben ze dat wel gedaan, jij oordeelt of beter veroordeeld over en op bais van zaken waar je geen kennis van hebt. Je kent de inhoud:
- van de vergunningsaanvraag niet
- je kent de inhoud van de verleende vergunning niet
- je kent de inhoud van het advies voor de beoordeling van de vergunning niet
- je weet niet of de maatregelen conform de vergunning zijn uitgevoerd
- je weet niet wie er heeft geadviseerd inzake de vergunning

Met andere woorden je weet net zoveel als ik en elk ander op dit forum, helemaal niks !!!
Mijn advies aan jou... oordeel dan ook niet maar beperk je tot respect voor de hulpverlening en medeleven voor de SO's

Citaat van: Dierentuinen link=msg=1298947 date=1411929421
Deze mensen hebben nooit van Youtube gehoord? Er zijn genoeg filmpjes om te zien wat het inhoud rijden met monstertrucks. Kan je ook inschatten wat er fout kan gaan. Mag hopen dat erbij een vergunning afgifte een onderzoek is gedaan naar wat het evenement inhoud en wat er gebeurd.
Neem van mij aan dat er terdege gekeken wordt naar de risico's en dat je maatregelen opgelegd krijgt soms tot het absurde toe !!
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: StevenQ link=msg=1298948 date=1411929533
ik heb alleen mijn ogen nodig om vast te stellen dat de veiligheidsmaatregelen onvoldoende waren hoor, daar hoef ik helemaal geen ervaring in het verlenen van vergunningen voor te hebben.
Dan is het maar goed dat er nog steeds mensen zijn die verder gaan graven naar wat er is gebeurd bij dit evenement en daar de vergunningen naast kunnen leggen en pas dan een oordeel gaan vellen. Ik laat deze discussie met jou voor wat het is, hier gaan wij samen toch niet uitkomen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Peter71 link=msg=1298954 date=1411929715
Dan is het maar goed dat er nog steeds mensen zijn die verder gaan graven naar wat er is gebeurd bij dit evenement en daar de vergunningen naast kunnen leggen en pas dan een oordeel gaan vellen. Ik laat deze discussie met jou voor wat het is, hier gaan wij samen toch niet uitkomen.

En zo denk ik er ook over
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Beelden kunnen als schokkend worden ervaren
http://www.npo.nl/nos-journaal/28-09-2014/POW_00723055
NOS journaal 20.00 uitzending begint met de monstertruck crash (6:15)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: StevenQ link=msg=1298948 date=1411929533
ik heb alleen mijn ogen nodig om vast te stellen dat de veiligheidsmaatregelen onvoldoende waren hoor, daar hoef ik helemaal geen ervaring in het verlenen van vergunningen voor te hebben.
Bij een vliegshow kan een vliegtuig ook neerstorten in het publiek als de piloot de controle over zijn vliegtuig kwijt raakt. Zelfs als ze op een veilige afstand staan. En dat publiek wordt ook slechts tegengehouden door een lintje en/of dranghekje. Je kan/gaat het publiek daar ook niet op kilometers afstand zetten.

Het is dus heel makkelijk oordelen, maar ik weet niet wat er (landelijk) geregeld is op het gebied van veilige werkafstanden en afscherming van publiek. Dat het nu mis is gegaan zien we allemaal. Ik ben wat voorzichtiger in het (ver)oordelen over dit evenement.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
En bij deze gaan we on-topic. Gelieve het officiële onderzoek en de resultaten af te wachten alvorens te oordelen over de schuldvraag. Verdere speculatie over de oorzaak en/of vergunningen wordt verwijderd.


PV112

  • Persfotograaf/Cameraman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
  • Veiligheidsregio Twente
    • PVS Fotografie
Ik ben net terug van het MST (Ziekenhuis) in Enschede de LL3 is daar leeg geland en patient is met ambu gekomen. De LL4 is met patient geland daar. De Christoph Europa 2 is niet ingezet geweest.
Vanaf MST is teven een MMT voertuig vertrokken naar haaksbergen(Deze was verdacht snel weet terug bij MST).
Amateur persfotograaf, Freelance cameraman voor SPSMedia  www.pvsfotografie.nl.  Twitter: @PVSFotografie / @losser112


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat
Nieuws
Veelgestelde vragen

28-09-2014 Gemeentehuis Haaksbergen
De veelgestelde vragen (+antwoorden) naar aanleiding van het tragische ongeval in Haaksbergen:
Wat is er gebeurd?
Er is een monstertruck ingereden op het publiek bij Auto Motor sportief. Daarbij zijn doden en gewonden gevallen
 
Hoeveel doden zijn er?
Het aantal bevestigde doden bedraagt op dit moment 2.
 
Hoeveel gewonden zijn er?
Er zijn 18 gewonden en 6 zwaargewonden te betreuren. De gewonden zijn vervoerd naar de ziekenhuizen van Enschede, Winterswijk en Almelo.
 
Is er nog een opvanglocatie?
De opvanglocatie is inmiddels gesloten.
 
Info op Twitter
Op twitter is informatie te vinden via de hashtags #ongeval en #haaksbergen. Wij communiceren via @gemhaaksbergen.
 
Hoe heeft dit kunnen gebeuren?
Waarom het precies mis is gegaan is nog niet bekend. Onze eerste aandacht gaat nu uit naar het opvangen en verzorgen van slachtoffers, nabestaanden en ooggetuigen.
 
Hebt u beelden van het ongeval?
Neem dan contact op met de politie via 0900-8844

bron: http://www.haaksbergen.nl/smartsite.htm?id=28547
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Nieuws»
MST Enschede: "We waren goed voorbereid op stroom slachtoffers Haaksbergen"


Het ziekenhuis MST in Enschede was goed voorbereid op de grote stroom slachtoffers die binnenkwam na het ongeluk in Haaksbergen. Dat zegt bestuursvoorzitter Bas Leerink.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
persconferentie burgemeester Haaksbergen 20:00

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=199406&cat=1

(2e filmpje van de link, 3:40)

update: 2 doden, 6 zwaargewonden, 18 gewonden.