GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014  (gelezen 120154 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Een hele discussie.Wil beginnen de ingezette hulpverleners sterkte te wensen.
Verder de vraag aangezien dit een Hulpverleningsforum is of iemand de ingezette voertuigen gele tak op zou kunnen sommen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
P2000 gaat wat dat betreft weinig uitkomst brengen.


daanh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • Rechtvaardig
Veel speculaties over de nog te komen laatste update.. Uitgelekt wordt dat een aantal zwaargewonden het niet zullen overleven of al overleden zijn...

Bevestigd nu is in ieder geval een 3e dodelijk slachtoffer.

http://www.haaksbergen.nl/28548/Verklaring-Burgemeester


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Veel sterkte voor een alle betrokkenen. Topic even doorgelezen en vind het erg jammer  dat er veel non-informatie en haantjesgedrag over vergunningen terug te lezen is.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


daanh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • Rechtvaardig
Citaat van: Jos v L link=msg=1299046 date=1411945607
Veel sterkte voor een alle betrokkenen. Topic even doorgelezen en vind het erg jammer  dat er veel non-informatie en haantjesgedrag over vergunningen terug te lezen is.

Helemaal mee eens.. Niet alles kan van tevoren vastgelegd worden (gelukkig). Helaas als consequentie gebeuren er soms ongelukken. Er zal conform protocol een onderzoek komen.  Als dat af is en de resultaten bekend, kunnen we het eventueel hebben over schuldigen/regels/naleving/vergunning etc.

Los daarvan, wat je ook doet met regels, vergunningen etc, zullen er altijd ongelukken blijven gebeuren.. Fact of life.


Gilles

  • Veiligheidskundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Citaat van: Diamondback link=msg=1299037 date=1411944147
http://nos.nl/artikel/703920-publiek-had-elders-moeten-staan.html

Dit artikel lezende bekruipt mij het gevoel dat zowel de organisator als de gemeente geen enkel idee hadden wat ze in huis haalden. Daarnaast krijg ik ook een naar gevoel bij het stuntteam. Als je weet wat er met je truck kan gebeuren en je moet je act in deze omstandigheden doen, gaat er dan echt geen lampje branden van.... is dit wel veilig...?
Even graven in de krochten van Google leert dat dit evenement al sinds 2007 wordt gehouden (dit was dus de 8e editie). Ieder jaar met stuntshow. Alleen was dit het eerste jaar dat er ook een monstertruck aanwezig was. Ongetwijfeld bevinden zich antwoorden in deze combinatie van feiten. Maar laten we dat over laten aan mijn collega onderzoekers en niet zelf gaan speculeren  O0
Het is niet de vraag of iets kan gebeuren, het is de vraag wanneer...


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Wat ik mijn nu afvraag is:
Als je hier in Nederland bij een evenement komt als politieagent. Je als politieagent de situatie bij het evenement niet veilig vindt. Heb je dan als politieagent nog mogelijkheden het evenement tijdelijk stil te leggen of helemaal stil te leggen?


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: bart007 link=msg=1299030 date=1411941881
Ik kan nergens iets vinden t.a.v. afschaling grip3 Wie weet er meer van?

Afschaling vindt je in dit deel van Nederland niet terug op P2000.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat van: daanh link=msg=1299045 date=1411945530
Veel speculaties over de nog te komen laatste update.. Uitgelekt wordt dat een aantal zwaargewonden het niet zullen overleven of al overleden zijn...
Bevestigd nu is in ieder geval een 3e dodelijk slachtoffer.
http://www.haaksbergen.nl/28548/Verklaring-Burgemeester

Om terug te kunnen kijken wat er bij de volgende update is veranderd/toegevoegd hier even de huidige tekst .

Citaat
Verklaring burgemeester

29-09-2014 Burgemeester Gerritsen
Tot mijn grote verdriet moet ik u melden dat er vanavond een derde slachtoffer is overleden als gevolg van het ongeval in Haaksbergen op zondagmiddag 28 september. De drie dodelijke slachtoffers zijn: een kind (jongen), een volwassen man en een volwassen vrouw. De families zijn inmiddels geïnformeerd.
 
Op dit moment zijn er nog vijf personen van wie de situatie kritiek is. Mocht er in deze situatie een wijziging komen, dan informeer ik u daarover natuurlijk. Achttien personen zijn met diverse verwondingen behandeld.
 
Direct na het ongeluk is onze zorg uitgegaan naar de mensen die getroffen zijn. Hulpverleners, omstanders en gemeente hebben hieraan absolute prioriteit gegeven. Ik heb hier zeer grote waardering voor. De komende dagen concentreren wij ons op de nazorg van de slachtoffers en de onderzoeken die zijn gestart naar de toedracht.
 
In Haaksbergen en ver daarbuiten zijn we geschokt door deze gebeurtenis.
 
Vanaf maandag 29 september is er een condoleanceregister ingericht in de ontvangsthal van het gemeentehuis in Haaksbergen. Ook is er een digitaal condoleanceregister geopend.
 
Wij leven intens mee met de familieleden van de overledenen, alle andere slachtoffers en overige getroffenen van dit vreselijke ongeval.
 
Zodra er meer te melden is, informeer ik u opnieuw.

Hans Gerritsen
Burgemeester Haaksbergen


Gemeente Haaksbergen ‏@gemhaaksbergen  6 uur
Verklaring burgemeester: Tot mijn grote verdriet moet ik u melden dat er vanavond een derde slachtoffer is overleden. http://bit.ly/1uVhwmL
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Citaat van: Diamondback link=msg=1299037 date=1411944147
http://nos.nl/artikel/703920-publiek-had-elders-moeten-staan.html

Dit artikel lezende bekruipt mij het gevoel dat zowel de organisator als de gemeente geen enkel idee hadden wat ze in huis haalden. Daarnaast krijg ik ook een naar gevoel bij het stuntteam. Als je weet wat er met je truck kan gebeuren en je moet je act in deze omstandigheden doen, gaat er dan echt geen lampje branden van.... is dit wel veilig...?

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=199421