GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014  (gelezen 119916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1299173 date=1412011678
Goed, tijd voor mijn verhaal. Ik kijk hoe ver ik kom. Ik ben in ieder geval ongedeerd.

(...)

's Avonds laat komt pas echt de klap als ik hoor dat iemand die dicht bij ons gezin staat overleden is door de aanrijding...  :'( Het voelt onwerkelijk. Een slechte film. Nachtmerrie of iets dergelijks. Het had zoveel anders kunnen zijn. En dan denk je leuk een monstertruck te gaan fotograferen.  :-\
Tja Sem, altijd sta je als fotograaf bij branden en ongevallen. En zo ben je plotseling getuige van een zeer ernstig ongeval wat voorlopig wel de gemoederen in Haaksbergen zal bezig houden. Ik kan me voorstellen dat dit erg veel impact op jou heeft, ook bij ons als professionele hulpverleners hakken dit soort dingen diep in. Goed dat je nu al je verhaal neer kunt en durft neer te zetten. En het is op dit moment het beste wat je kunt doen, veel praten en van je afschrijven over wat er is gebeurd. Zo moet dit uiteindelijk toch een plaatsje gaan krijgen bij jou. Schroom ook niet om eventueel een huisarts te contacten hierover. Voor hulpverleners als politie, brandweer en ambulancediensten is altijd professionele hulp, voor omstanders die alles hebben zien gebeuren is dit vaak niet of veel minder aanwezig. Schroom dus niet om bij je huisarts aan te kloppen als je dit niet zelf weg kunt zetten in je eigen geheugen. Soms is daar even professionele hulp bij nodig. Vergeten zul je dit nooit meer, er mee om leren gaan is een kwestie van tijd en slijten. Sterkte! ;)


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Wow sem, heftig hoor. Maar die plaat die overal in de krant staat komt van jou hand.
Blijf erover praten!
Sterkte!
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Sterkte Sem. En knap dat je dit nu al (van je af) kunt schrijven.  O0


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Sem, ook ik voel me geroepen om je een hart onder de riem te steken. Je hebt waarschijnlijk dingen gezien en gehoord, die je niemand toewenst. Ook dat iemand dicht bij jullie familie het leven heeft gelaten, is heel erg triest.

Maar ik wil je wel complimenteren met je nette verslag van het leed wat zich voltrokken heeft. Je hebt tevens heel juist gehandeld door 112 te bellen en tevens te proberen mensen naar achteren te dirigeren. Veel mensen zouden er, mede door het traumatische gebeuren, niet toe in staat zijn geweest.

Het is goed dat je dit verslag hebt geschreven, zodat wij allemaal deel uit kunnen maken van jouw verdriet en jouw schok. Op die manier dragen we namelijk allemaal wat bij in jouw herstel. Ik wens je echt het allerbeste toe en heel veel sterkte.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Sem ik wil me ook bij alle lovende woorden die al gezegd zijn aansluiten. Respect dat je toch als zo snel je verhaal kan doen hier.
Sterkte met alles verwerken man.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: Thor link=msg=1299167 date=1412009774
Is er naast deze brief inzake de verleende vergunning mogelijk ook een brief waarin de vergunning door de organisatie wordt aangevraagd en waarin duidelijk staat vermeld wat er allemaal aan activiteiten op het programma staat inclusief o.a. de demonstratie met die monstertruck

De aanvraag is wat ik weet nooit inzichtelijk voor geïntreseerden alleen de afgegeven vergunning is zichtbaar maar volgens mij lang niet bij elke gemeente.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Sem respect dat jij hier zo kort na het incident je verhaal durft te doen. Voor jou maar ook voor alle slachtoffers, nabestaanden, hulpverleners, monstertruck-bestuurder en vele anderen sterkte de komende (zware) tijd!!


Bovendien nog een vervolgje aan de lijst
04-170
04-172

05-103
05-104
05-106
05-111
05-116
05-118
05-151
05-152
05-155
05-157

05-381      Rapid Responder/OvD-G
05-828      AMBU-team (wel tp, niet ingezet)
05-838      SIGMA-team (wel tp, niet ingezet)
05-985      MMT (wel tp, niet ingezet)

06-106
06-154
06-156
06-157
06-159

06-811      OvD-G

2X EHBO-ambu   (wel tp, niet ingezet)

LL3
LL4
Christoph Europa 2

Rode Kolom
Tankautospuit:
04-4531 Haaksbergen
04-4431 Boekelo
04-4131 Enschede-Hoofdpost
06-9033 Eibergen (VNOG)

Hulpverlening:
04-4171 Haaksbergen
04-4571 Enschede Hoofdpost
04-1171 Hengelo Centrum

VC-2 9094
COH-9093

Dienstauto 9002
Dienstauto 9003
Dienstauto 9004
Dienstauto 9011
Dienstauto 9021
Dienstauto 9091
Dienstauto 9092

Hoofdofficier van Dienst Twente
Regionaal Commandant van Dienst Twente
ROT Liason Waterschap Regge & Dinkel

Blauwe Kolom
(NB: niet terug te vinden in P2000)
4 ME peletons Regio Twente
~ 7 HV politie


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Naar mijn weten zijn de brandweervoertuigen van Twente allemaal 05-.... ipv 04-....


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1299173 date=1412011678
Goed, tijd voor mijn verhaal. Ik kijk hoe ver ik kom. Ik ben in ieder geval ongedeerd.

Sem, erg veel sterkte de komende tijd. Gelukkig ben jij zelf betreft verwondingen ongedeerd gebleven.
Het beste is om nou te doen wat jou het fijnste lijkt. Voor sommige is dit praten met familie/vrienden, voor sommige is dit professionele hulp benaderen, en sommige kunnen hun ongeloof en verdriet een plaats geven door bijvoorbeeld muziek te luisteren.
Misschien kun je zelfs praten met leden van het korps waarvan je jeugdbrandweerlid was/bent? Ik ben ervan overtuigd dat ze jou willen helpen, en ook kunnen helpen met de verwerking.

Hou je taai! ;)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
En circa 160 man mobiele eenheid???