GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014  (gelezen 121751 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Citaat van: p2Elst link=msg=1299205 date=1412021417

Blauwe Kolom
(NB: niet terug te vinden in P2000)
4 ME peletons Regio Twente
~ 7 HV politie

Dit zullen geen 4 ME pelotons zijn denk ik. Denk eerder 4 groepen of een sectie (= 3 groepen en een commandowagen). 1 peloton bestaat uit zo'n 55 man. En volgens mij zijn er maar weinig regio's die zo snel 4 pelotons op kunnen hoesten.

@Sem:

Knap en goed dat je je verhaal hier verteld. Blijf ook vooral veel je verhaal vertellen en luister naar de andere verhalen. En zoek hulp, of meld je daar in ieder geval voor aan. Misschien lijkt het nu zo te zijn dat je er geen behoefte aan hebt, maar de kans bestaat dat dit een keer terug komt. Je zit volgens mij bij de jeugdbrandweer en zal dus waarschijnlijk ook die richting op willen. Je emmertje zal daar ook steeds gevuld worden en door deze gebeurtenis, kan het zo maar zijn dat ie al halfvol is... en dat emmertje kan je lelijk opbreken op een gegeven moment. Het hoeft niet, maar je kan er maar beter voor zorgen dat ie zo leeg mogelijk blijft!

Bedenk ook dat je in een openbaar topic reageert, dus dat jouw reactie voor iedereen te lezen is. Maak daar een bewuste keuze in.

Sterkte man!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Hulpverleningsforum link=msg=1298960 date=1411929957
En bij deze gaan we on-topic. Gelieve het officiële onderzoek en de resultaten af te wachten alvorens te oordelen over de schuldvraag. Verdere speculatie over de oorzaak en/of vergunningen wordt verwijderd.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: gignnl link=msg=1299209 date=1412022384
En circa 160 man mobiele eenheid???

Als het goed is zo'n 45 ME'ers. Dit is één peloton. Een ME peloton bestaat uit 2 secties en een pelotonscommandant. Eén sectie bestaat uit 2 groepen. Eén groep bestaat uit 11 leden (van wie één chauffeur en één groepscommandant).
Ik verwacht dat er een fout is gemaakt: 4 ME voertuigen, in plaats van 4 ME pelotons. De ME was trouwens al op de been vanwege de voetbalwedstrijd in Enschede.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Citaat van: honderd link=msg=1299214 date=1412022814
Als het goed is zo'n 45 ME'ers. Dit is één peloton. Een ME peloton bestaat uit 2 secties en een pelotonscommandant. Eén sectie bestaat uit 2 groepen. Eén groep bestaat uit 11 leden (van wie één chauffeur en één groepscommandant).
Ik verwacht dat er een fout is gemaakt: 4 ME voertuigen, in plaats van 4 ME pelotons. De ME was trouwens al op de been vanwege de voetbalwedstrijd in Enschede.

Dit is de oude indeling. Tegenwoordig bestaat een peloton uit 6 groepen, een sectie dus uit 3. De groepen zijn kleiner, 6 manschappen, 1 commandant en een chauffeur. Er zal waarschijnlijk dus een sectie (3 voertuigen) en een commandovoertuig zijn geweest.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: TDMdR link=msg=1299220 date=1412023838
Dit is de oude indeling. Tegenwoordig bestaat een peloton uit 6 groepen, een sectie dus uit 3. De groepen zijn kleiner, 6 manschappen, 1 commandant en een chauffeur. Er zal waarschijnlijk dus een sectie (3 voertuigen) en een commandovoertuig zijn geweest.

Ik dacht dat dat een flexibele Mobiele Eenheid groep was. Wanneer is alles weer omgegooid? Bedankt voor de verbetering. O0

Citaat van: warhamstr link=msg=1299222 date=1412024074
4 busjes guys, komop zeg! Drammers.

Sommige forumleden willen duidelijkheid over het aantal ambulances ter plaatsen, andere over het aantal brandweervoertuigen, andere willen het totaalplaatje waar ook de ME-busjes deel van uit maken. Maar niet alleen dat, ook over de samenstelling van deze busjes of dit peloton. Net als dat sommige willen weten of het brandweervoertuig een TS, HV of DA is. ::) ;)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Citaat van: honderd link=msg=1299224 date=1412024588
Ik dacht dat dat een flexibele Mobiele Eenheid groep was. Wanneer is alles weer omgegooid? Bedankt voor de verbetering. O0

Flex ME is de standaard tegenwoordig, er is niks anders meer als het goed is. Weet niet hoe lang dit al zo is, in Amsterdam in ieder geval al sinds 2007.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Sem: ik heb heel veel respect voor het feit dat je hier je verhaal wilt en kunt plaatsen. Veel sterkte met het verwerken en blijf erover praten, misschien dat je het dan een plekje kunt geven.


KSpin

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Hallo Allemaal.

Ik zag op twitter dit topic voorbij komen en d8, dit is wel een forum voor mij.

Op het moment van dit vreselijke ongeluk stond ik net bij de Kassa van een winkel aan de Spoorstraat in Haaksbergen. Ik ben in het bezit van een pager. Op een bepaald moment hoorde ik vele mensen schreeuwen en bedacht me geen moment en sprinte naar buiten. Eenmaal buiten zag ik mensen huilen en in elkaar zakken. Toen besefte ik dat er iets ergs gebeurt was en op dat moment ging de Pager. Ik ben meteen hulp gaan verlenen en wat ik toen zag was vreselijk. Na aankomst van de hulpdiensten heb ik plaats gemaakt en ben ik gegaan naar een druk verkeerspunt, wel te weten: Enschesestraat - Blankenburgstraat. Dit was de aanrij route voor hulpdiensten uit Enschede. Ook ging via deze route de ambulance's naar het MST in Enschede. Hier heb ik samen met een oudere man het verkeer omgeleid zodat bovengenoemde wegen vrij bleven voor hulpdiensten. Gelukkig kregen we na enige tijd bijval van een politieagent. Voor mij persoonlijk heeft dit veel indruk gemaakt. Maar ook had ik een aantal ergernissen. Zo waren er automobilisten die uit eten belangrijker vonden dan wegen vrij houden. Dit omdat ze dan iets verder moesten lopen. Ook heb ik me geërgerd aan een aantal fotografen die foto's maakten van slachtoffers in plaats van hulp bieden.

Ik heb besloten om samen met een aantal mensen een stille tocht te gaan organiseren met behulp van de Gemeente. Op facebook hebben wij een pagina gemaakt: R.I.P Haaksbergen. Hier houden wij de mensen op de hoogte van de vorderingen.

https://www.facebook.com/pages/RIP-Haaksbergen/342747555884622?ref=hl


Edwinb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Citaat van: enrico1972 link=msg=1299204 date=1412021321
De aanvraag is wat ik weet nooit inzichtelijk voor geïntreseerden alleen de afgegeven vergunning is zichtbaar maar volgens mij lang niet bij elke gemeente.

Via een wob-verzoek wel op te vragen volgens mij.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Witte kolom:
04-170
04-172

05-103
05-104
05-106
05-111
05-116
05-118
05-151
05-152
05-155
05-157

05-381      Rapid Responder/OvD-G
05-828      AMBU-team (wel tp, niet ingezet)
05-838      SIGMA-team (wel tp, niet ingezet)
05-985      MMT (wel tp, niet ingezet)

06-106
06-154
06-156
06-157
06-159

06-811      OvD-G

2X EHBO-ambu   (wel tp, niet ingezet)

LL3
LL4
Christoph Europa 2

Rode Kolom
Tankautospuit:
04-4531 Haaksbergen
04-4431 Boekelo
04-4131 Enschede-Hoofdpost
06-9033 Eibergen (VNOG)

Hulpverlening:
04-4171 Haaksbergen
04-4571 Enschede Hoofdpost
04-1171 Hengelo Centrum

VC-2 9094
COH-9093

Dienstauto 9002
Dienstauto 9003
Dienstauto 9004
Dienstauto 9011
Dienstauto 9021
Dienstauto 9091
Dienstauto 9092

Hoofdofficier van Dienst Twente
Regionaal Commandant van Dienst Twente
ROT Liason Waterschap Regge & Dinkel

Blauwe Kolom
(NB: niet terug te vinden in P2000)
4 ME busjes Regio Twente
~ 7 HV politie
[/quote]