GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014  (gelezen 122668 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Telegraaf meldt dat de navigator (assistent van de truckdriver) urenlang met een agressieve houding en intimiderend gedrag op de rampplek bleef zonder door de politie te worden aangehouden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/23156414/__Assistent_uren_op_rampplek__.html

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Tja ik snap dat wel. De eerste prioriteit ligt bij de hulpverlening. Daarnaast welke agent weet of denkt er aan dat er bij een ongeval naast de bestuurder nog iemand aangehouden moeten worden in de vorm van de navigator. Makkelijk praten achteraf, ik begrijp het wel. Daarnaast, politieagenten zijn ook mensen die een foutje kunnen maken.

Citaat van: RAdeR link=msg=1299963 date=1412317527
Telegraaf meldt dat de navigator (assistent van de truckdriver) urenlang met een agressieve houding en intimiderend gedrag op de rampplek bleef zonder door de politie te worden aangehouden.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/23156414/__Assistent_uren_op_rampplek__.html

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Het is te hopen dat de monstertruck na de calamiteit wel door de politie voldoende werd bewaakt om de boel volledig in tact te laten voor het verdere technisch onderzoek.

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Zojuist meegelopen met de stille tocht. Achtduizend mensen. Heel indrukwekkend. Stil van.

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1300082 date=1412363075
Zojuist meegelopen met de stille tocht. Achtduizend mensen. Heel indrukwekkend. Stil van.

Sorry dat ik je in twijfel trek, maar denk dat 7-8000 wel wat veel is. Zelf denk ik max 5000...
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Toch wel ...

Indrukwekkende stille tocht

De stille tocht van vrijdagavond was een zeer indrukkwekkende gebeurtenis. In diepe stilte liepen er zo’n 8.000 mensen mee in een lange stoet om steun te betuigen aan de slachtoffers van het Monstertruck-drama. De stoet werd voorafgegaan door de nabestaanden. Onder begeleiding van gedempte trom, liepen zij vanaf de Pancratius kerk naar het bloemenmonument. Daar werd een moment stil gestaan en werden bloemen en knuffels gelegd. Haaksbergen toonde intens medeleven.

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Ach op de radio werd al gesproken over 1000 man. Ik vind 8000 man ook erg veel, maar de gemeente zal wel een goede schatting gemaakt hebben.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
http://nos.nl/data/teletekst/gif/P109_01.gif?v=1412415605

Alreeds 200 film en fotoafbeeldingen in het bezit van de politie en 90 getuigen die zich al hebben aangemeld.

Het lijkt mij redelijk uniek dat er al zoveel beeldmateriaal en waarschijnlijk ook uit verschillende hoeken (rondom) van een calamiteit beschikbaar is.
Daar zullen de onderzoekers natuurlijk het nodige van kunnen gebruiken.

Job45

• EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
Wat mij opvalt is dat er in deze nieuwsberichten geen link staat naar de plaats waar dit beeldmateriaal geupload kan worden. Media als de NOS(.nl) en Nu.nl bereiken een groot publiek en het zou door middel van een linkje een stuk eenvoudiger worden om dit te uploaden lijkt mij. Waarom plaatsen zij geen linkje in hun bericht?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Citaat van: Job45 link=msg=1300148 date=1412420258
Waarom plaatsen zij geen linkje in hun bericht?

De filmpjes uploaden is niet nodig. Gewoon de gegevensbron meenemen naar het politiebureau lijkt mij voldoende.