Jongen (16) probeert agent te wurgen

Auteur Topic: Jongen (16) probeert agent te wurgen  (gelezen 2820 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Gepost op: 17 juli 2005, 20:05:33
Bron: http://www.fok.nl

Een 16-jarige Drachtenaar is aangehouden, nadat hij had geprobeerd een agent te wurgen. Ook twee andere jongens zijn opgepakt. Het incident deed zich afgelopen nacht voor in het Friese dorp Ureterp, toen de politie een groep van twaalf jongeren aansprak op hun baldadige gedrag.

De jongeren reageerden agressief op de waarschuwing en zeiden de agenten, dat ze zich er niet mee moesten bemoeien. Daarop nam een van de agenten de 16-jarige jongen apart om hem vermanend toe te spreken. De tiener pakte de man echter in de wurggreep. Een tweede jongen schopte de agent in zijn rug en tegen zijn achterhoofd. Een andere agent schoot zijn collega te hulp en gaf de 16-jarige een klap, waarna hij losliet. De agenten trokken zich vervolgens terug, maar toen de jongeren wilden vluchten, grepen ze in.

De agenten maakten gebruik van pepperspray om de verdachten te overmeesteren. Drie 16-jarige jongens uit Drachten zijn opgepakt, waaronder de jongen die probeerde de agent te wurgen. Het drietal zat vanmiddag nog altijd vast.


En dan zijn er nog ouders die na een dergelijke situatie een klacht indienen tegen de agent omdat ie zoonlief een klap heeft durven geven.

Ziek!


Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2005, 20:07:21
Heeel ziek jah  :-\ :-X
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2005, 20:07:38
Pas geleden heeft een agent in 020 in zo'n zelfde situatie iemand dood geschoten........ :-X :-X Volgens mij heeft die jongen geluk gehad.... erg veel geluk!!!!! :-\ :-\


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2005, 20:09:27
Pas geleden heeft een agent in 020 in zo'n zelfde situatie iemand dood geschoten........ :-X :-X Volgens mij heeft die jongen geluk gehad.... erg veel geluk!!!!! :-\ :-\

Misschien is deze agent toch nog vrij rustig gebleven, zodat hij zo'n hersens nog goed kon gebruiken, als iemand in paniek raakt kan hij rare dingen doen
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2005, 20:13:01
Die agent heeft ook best mazzel gehad, 15 seconden in een verwurging en je bent bewusteloos, is een heel onprettig gevoel want het lijkt net of je stikt.

En die ouders zijn net zo als je joch zelf, ook vastzetten die ouders !!!
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Gast48368

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2005, 20:17:03
Het verhaal lag iets anders voor zover ik het begrepen heb> de jongen hield de agent in de houdgreep, da's ook niet goed te praten,maar t ligt toch wel even iets anders dan een wurgpoging ;)


Target77

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 17 juli 2005, 20:18:42
Het verhaal lag iets anders voor zover ik het begrepen heb> de jongen hield de agent in de houdgreep, da's ook niet goed te praten,maar t ligt toch wel even iets anders dan een wurgpoging ;)

Heeey klinkt als inside info.. het was toch niet Martijn he??  ??? :o :o


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #7 Gepost op: 17 juli 2005, 20:19:02
Het verhaal lag iets anders voor zover ik het begrepen heb> de jongen hield de agent in de houdgreep, da's ook niet goed te praten,maar t ligt toch wel even iets anders dan een wurgpoging ;)

Hmmz, dan wordt de situatie weer anders ja   ::)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Gast48368

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 17 juli 2005, 20:19:45
Heeey klinkt als inside info.. het was toch niet Martijn he??  ??? :o :o

nee, ik weet niet wie het was, maar k zit dicht bij't vuur qua politie en pers  ;)


Target77

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 17 juli 2005, 20:23:03

nee, ik weet niet wie het was, maar k zit dicht bij't vuur qua politie en pers  ;)

Dus je ontkent het ook niet??  :P ;D ;D