Oasis of the Seas

Auteur Topic: Oasis of the Seas  (gelezen 18038 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 31 oktober 2009, 11:07:36
Hierbij dan maar de link, klik op ''Star center'' voor the controll room;

http://www.oasisoftheseas.com/


Als je geen geluid hebt kan je het niet weten, maar dit is een trainingsfaciliteit voor het bedienen van het schip.
De control room die je ziet is om de simulator aan te sturen O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2009, 12:46:41
Als je geen geluid hebt kan je het niet weten, maar dit is een trainingsfaciliteit voor het bedienen van het schip.
De control room die je ziet is om de simulator aan te sturen O0

Ow....tja, superinternet op m'n werk. Filmpjes lopen vast en ik heb geen geluid. Ik zag al die monitoren en ik dacht; dit moet de commandokamer zijn o.i.d.  ::) Helaas....vannacht zoek ik nog wel eens verder.. O0

Er gelden wel (net als in een vliegtuig) standaard veiligheidsinstructies;

-Reddingsoefening
Volgens de internationale wet- en regelgeving is iedere rederij verplicht voor aanvang van de cruise een reddingsoefening te doen met alle passagiers. Op de eerste dag van uw cruise, voor vertrek, krijgt u een signaal en dient u met uw reddingsvest naar de op het vest aangegeven plek te gaan. Op de gangen treft u cruisepersoneel die u zullen helpen naar de juiste verzamelplaats te gaan. Daar krijgt u verdere instructies over wat te doen in geval van nood. Nadat uw naam is afgeroepen en de noodinstructies zijn gegeven, kunt u terug naar uw hut om uw reddingsvest uit te trekken en op te bergen.-

Citaat uit: http://www.globuscruisevakanties.nl/aan_boord_van_het_cruiseschip.html


Gast48368

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2009, 20:11:25
Hele mooie "boot". Wat mij het veiligst lijkt is zoiets gewoon op het vaste land te bouwen. Met zo'n giga project heb je toch niet meer door dat je op een boot zit? (behalve als je zinkt  8) )


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #13 Gepost op: 2 november 2009, 22:45:51
't Ken net..  O0




denernem
31 oktober 2009


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 2 november 2009, 23:10:33
Hi-Fog sprinklersysteem is tegenwoordig de standaard op cruise schepen. Ook op land gaat het 'het' sprinklersysteem van de toekomst worden.  :)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #15 Gepost op: 11 november 2009, 06:58:11
Hi-Fog sprinklersysteem is tegenwoordig de standaard op cruise schepen. Ook op land gaat het 'het' sprinklersysteem van de toekomst worden.  :)

Klinkt hypermodern...en dat is (meestal  ;) ) goed...

Maar ik vraag me af, hoe zit dat met toegangscontrole? Ik kan er (nog) niets over vinden... vanuit beveiligingsoogpunt zeg ik: ideaal doelwit. Iemand die dit schip in handen krijgt, heeft  erg veel macht. Om maar even in de richting van terrorisme te denken..

Daarbij; hoeveel beveiligingsmaatregelen je ook neemt, ieder schip is te enteren, zeker op open zee. Welke protocollen gelden er, wie -hoe- wat- welke..een risicoanalyse? Ben er erg benieuwd naar.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 26 november 2009, 00:48:09
Stukje uit dit interview: http://www.travel-magazine.be/RedactioneelTOP/Magazine/Interview/tabid/57/Default.aspx

TM: Met een schip als Oasis of the Seas denken veel mensen aan de Titanic. Hoe zit het met de veiligheid?
PM: Oasis of the Seas wordt beschouwd als het veiligste schip ter wereld. Er zijn onwaarschijnlijk veel testen gebeurd. Dat begon al in waterbouwkundige laboratoria waar aan de hand van maquettes de stabiliteit en zeewaardigheid van het schip werden bestudeerd. Toen in een van de testen een aanvaring werd gesimuleerd waarbij het schip in de flank werd geramd en een groot aantal compartimenten werden doorboord, kwam de stabiliteit van het schip amper in het gedrang.
De reddingsboten zijn de grootste ooit gebouwd. Het schip is uitgerust met 18 sloepen voor 370 mensen die speciaal voor Oasis of the Seas werden ontworpen. Er is zelfs een toilet aan boord. Daarnaast beschikt het schip over snelle interventieboten en reddingsvlotten voor 450 personen elk. De SOLAS-normen (Safety of Life at Sea) bepalen dat het schip bij een eventueel ongeval in minder dan een uur moeten kunnen worden geëvacueerd. Bij Oasis of the Seas kan dat in 35 minuten overdag en 45 minuten ’s nachts.
Bij de verplichte reddingsoefening moeten de gasten geen reddingsvest meer dragen. De vesten liggen ook niet langer opgeborgen in de hut, maar bevinden zich in kasten op de muster stations. Tijdens de oefening wordt de SeaPass-kaart, het identiteitspasje en de betaalkaart van de passagier, gescand en weet de bemanning wie aanwezig is op het verzamelpunt.
Op de brug van Oasis of the Seas worden navigatie en veiligheid volledig van elkaar gescheiden. In een afzonderlijk Safety Center wordt het hele schip nauwlettend in het oog gehouden. Alle beelden worden op de wanden geprojecteerd en via touch screen gestuurd. Het Safety Center weet niet alleen waar een eventueel incident zich voordoet, maar zelfs heel precies waar een brand in een kajuit is ontstaan.


Nou, bijna 100 punten, zou je zeggen - als je dit zo eens leest... :D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 27 november 2009, 01:24:02
:o :D

http://gigapica.geenstijl.nl/2009/11/mt.html

Vooral die 2e foto, da's toch net een gigantisch flatgebouw? Indrukwekkend..


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168