Verschil toon A1 en A2?

Auteur Topic: Verschil toon A1 en A2?  (gelezen 4562 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #10 Gepost op: 2 augustus 2005, 22:54:28
Statusmeldingen werden toch ook met tooncodes overgezonden. In dat geval hoor je op de scanners toch een ander riedeltje

dat dacht ik dus ook
flappus  niet elke verandering is een verbetering


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #11 Gepost op: 2 augustus 2005, 22:57:56
Statusmeldingen werden toch ook met tooncodes overgezonden. In dat geval hoor je op de scanners toch een ander riedeltje

Tijdens de stagedagen kon ik en ook het personeel geen verschil horen.


Bart S

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 2 augustus 2005, 23:03:40
Statusmeldingen werden toch ook met tooncodes overgezonden. In dat geval hoor je op de scanners toch een ander riedeltje
Yep, maar een statusmelding staat eigenlijk weer los van een oproep. Een status verstuur je pas na de oproep, omdat je bijv. op weg gaat of voor een oproep omdat je spraak contact wil aanvragen. Overigens worden de statussen nu via C2000 verzonden.
Bij onze dienst wordt er geen gebruik gemaakt van pagers. Meldingen komen over de ether (porto/mobi) of per telefoon. Daartoe heeft elke post een 'hotline', direct vanaf de CPA (en op de post voorzien van een fijne bescheiden bel ;)) en is elke auto voorzien van een GSM. We gaan naar een systeem toe waarbij in elke auto een navigatiescherm komt waar de melding op komt te staan. Binnenkort starten we met het testen hiervan in één auto.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijker!

Bart


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #13 Gepost op: 2 augustus 2005, 23:07:19
Dat navigatiesysteem gebruiken ze hier ook.
Meldingen komen via p2000 of c2000 binnen.
Vaak werd er bij een B-vervoer gebeld naar de CPA voor de opdracht. Was na C2000 nog een oude gewoonte.
De statussen gaan nog analoog. Via de scanner hoor je alleen nog de riedeltjes.
Dat zal ik de toekomst ook via C2000 gaan.


mizzi

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 2 augustus 2005, 23:09:20
Statusmeldingen werden toch ook met tooncodes overgezonden. In dat geval hoor je op de scanners toch een ander riedeltje
vroeger wel nu niet meer analog en digital maakt namelik het verschil.


paul_hartog

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 2 augustus 2005, 23:10:37
een oproep kan je zowel op de 4 manieren gedaan
worden dus was het nog niet duidelijk wat er gebruikt werd.
want ze krijgen ook wel is een melding via de gsm door dus. ::)
Dat navigatiesysteem gebruiken ze hier ook.
Meldingen komen via p2000 of c2000 binnen.
Vaak werd er bij een B-vervoer gebeld naar de CPA voor de opdracht. Was na C2000 nog een oude gewoonte.
De statussen gaan nog analoog. Via de scanner hoor je alleen nog de riedeltjes.
Dat zal ik de toekomst ook via C2000 gaan.


ja en dat hebbe ze hier in utrecht ook nog
dat de melding via het navigatiesysteem te lezen is.
want dan hoef je ook maar op 1 knopje te drukken en hij brengt je dr heen


mizzi

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 2 augustus 2005, 23:13:15
Yep, maar een statusmelding staat eigenlijk weer los van een oproep. Een status verstuur je pas na de oproep, omdat je bijv. op weg gaat of voor een oproep omdat je spraak contact wil aanvragen. Overigens worden de statussen nu via C2000 verzonden.
Bij onze dienst wordt er geen gebruik gemaakt van pagers. Meldingen komen over de ether (porto/mobi) of per telefoon. Daartoe heeft elke post een 'hotline', direct vanaf de CPA (en op de post voorzien van een fijne bescheiden bel ;)) en is elke auto voorzien van een GSM. We gaan naar een systeem toe waarbij in elke auto een navigatiescherm komt waar de melding op komt te staan. Binnenkort starten we met het testen hiervan in één auto.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijker!

Bart

wij werken er al een lange tijd mee maar het levert toch wel de nodige problemen die navigatie.
Succes er mee Bart wij hebben namelijk veel problemen met die navigatie zijn nu alweer een ander systeem aan het testen.
Het gaat namelijk vaak fout als de cpa de rit aan je navigatie koppelt want dan oet het in je scherm komen te staan maar dat gaat vaak mis.


Bart S

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 2 augustus 2005, 23:59:16
wij werken er al een lange tijd mee maar het levert toch wel de nodige problemen die navigatie.
Succes er mee Bart wij hebben namelijk veel problemen met die navigatie zijn nu alweer een ander systeem aan het testen.
Het gaat namelijk vaak fout als de cpa de rit aan je navigatie koppelt want dan oet het in je scherm komen te staan maar dat gaat vaak mis.

Aha, dankjewel, we gaan het meemaken. En slechter als nu kan het toch niet worden denk ik... gebruiken nu ter overbrugging Tom Tom systemen, maar die vallen nog wel eens spontaan uit >:(
en ze kennen geen busbanen, fietspaden, hectometerpaaltjes etc.

Groeten,

Bart


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #18 Gepost op: 3 augustus 2005, 21:32:37
Wij hebben voor de BHD swissphone DES16C Ex in gebruik. Ik weet dat de brandweer regio brabant noord dezelfde hebben. Deze piepers hebben de mogelijkhied om aan elke "voorgeprogrammeerde tekst" en bepaalde toon toe te kennen zodat het verschil een piep al een eerste indicatie is hoe snel je moet kijken wat er precies aan de hand is.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #19 Gepost op: 4 augustus 2005, 14:57:58
wij werken er al een lange tijd mee maar het levert toch wel de nodige problemen die navigatie.
Succes er mee Bart wij hebben namelijk veel problemen met die navigatie zijn nu alweer een ander systeem aan het testen.
Het gaat namelijk vaak fout als de cpa de rit aan je navigatie koppelt want dan oet het in je scherm komen te staan maar dat gaat vaak mis.

Om welke navigatiesystemen gaat het hier?
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur