Huh,veel praten en schrijven zonder kennis van zaken??( waar de meeste mensen hier patent op hebben) De G-JSAR was een Super Poema ( is ondertussen in de scrapbak gegaan)en zeker geen Eurocopter.
Hoe ik dat zo goed weet???
Heb er in de bewuste nacht naastgelegen.
Res ( die vind dat super poema's met floaters goed drijven)
Dacht ik even dat ik me huiswerk niet goed gedaan had..
Ik ben namelijk geen expert in Heilicopters, en ik heb er in donker niet naastgelegen..
Ik heb er natuurlijk niet naast gelegen, en ik vind het lastig in het donker het verschil te zien tussen een Eurocopter AS332L Super Puma en Eurocopter EC225 Super Puma MKII+, en ik zie die dingen niet dagelijks.. Maar hebben ze dan ook een andere type SUPER POEMA ingezet ?
Zou de schrijvers van het jaarverslag 2007 van de toezicht op de staatsmijnen dan de verkeerde type helicopter in hun stukken hebben gezet ?
Volgens
http://www.bristowgroup.com/about/fleet.php hebben ze de volgende typen grote heli hier voor ingezet..
Eurocopter AS332L Super Puma (
Zie Wikipagina over de Eurocopter AS332L)
Eurocopter EC225 Super Puma Mk II+ Deze zou neergestort zijn.. (
Zie Wikipagina over de Eurocopter EC225)
Sikorsky Seaking S-61 (
Wikipagina over de Seaking S-61Nog even wat info van de fabrikant..
Eurocopter as332L Super Puma Eurocopter ec225 Super Puma Super Puma is een type aanduiding voor de civiele markt en die type aanduiding word gebruikt op meerdere modellen..
ter aanvulling de defensie uitvoeringen
Eurocopter AS532 Cougar deze zijn al ingebruik bij defensie, en kunnen ook uitgevoerd worden in SAR uitvoeringen.
Eurocopter NH90, dit worden o.a. de Nieuw SAR heli