Droogte wie merkt er wat van ???

Auteur Topic: Droogte wie merkt er wat van ???  (gelezen 5378 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Heidebrandje

  • Gast
Gepost op: 18 juli 2005, 13:16:02
Door de droogte van de afgelopen weken/dagen zijn er al heel wat heide/bosbranden geweest. Wie heeft er wat van gemerkt en welk korps en misschien zijn er wel foto's van




Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2005, 13:22:43
In in het bosrijke gebied van de Heuvelrug lijkt het nogal mee te vallen. Enkele bermbrandjes op de snelwegen (A12 en A28) en zaterdagochtend een heel kleine buitenbrandje op het terrein van het Henschotermeer(Woudenberg).

Verder heb ik het idee dat het nogal meevalt, nog geen grote branden geweest, zoals we die de afgelopen jaren wel hebben gehad.

Op de volgende site is te zien hoe droog het is in Nederland en volgens mij betreft het hier specief de Veluwe. http://www.s3h.nl/publiek/conclusie.htm

Hier in Utrecht vliegt Charlie op dit moment in ieder geval niet.


janneman82

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2005, 13:41:50
Zoals bij heidebrandje bekend is is het in Laren erg druk met heidebrandje's en in de rest van het Gooi valt het ook nog wel mee.


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2005, 13:43:37
Hier zullen er wel niet zoveel buitenbrandjes meer zijn, 't regend  :-\
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2005, 13:47:16
Zoals bij heidebrandje bekend is is het in Laren erg druk met heidebrandje's en in de rest van het Gooi valt het ook nog wel mee.

Heb ze wel een paak keer gehoord en ook Hilversum. Ik heb overdag meestal me pieper op toonslot staan dus hoor niet alles wat er in het gooi gebeurd.


janneman82

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2005, 13:52:44
Ja maar voor Hilversum is het nie zo druk qua buitenbrandje's/ heidebrandje's al bij jullie in Laren. meestal gewoon een na controlle of een klein brandje


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #6 Gepost op: 18 juli 2005, 14:02:24
In in het bosrijke gebied van de Heuvelrug lijkt het nogal mee te vallen. Enkele bermbrandjes op de snelwegen (A12 en A28) en zaterdagochtend een heel kleine buitenbrandje op het terrein van het Henschotermeer(Woudenberg).

Verder heb ik het idee dat het nogal meevalt, nog geen grote branden geweest, zoals we die de afgelopen jaren wel hebben gehad.

Op de volgende site is te zien hoe droog het is in Nederland en volgens mij betreft het hier specief de Veluwe. http://www.s3h.nl/publiek/conclusie.htm

Hier in Utrecht vliegt Charlie op dit moment in ieder geval niet.
Die site is van de regio Noord en Oost Gelderland, maar dit geld opzich wel voor een groot deel van Nederland en hier vliegt de Ajax ook nog niet.


janneman82

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2005, 14:10:34
Vraagje aan iemand uit het Gooi is het ook bekend of er in het het Gooi ook wordt gevlogen? hoorde een kleine 2 weken terug een alarmering voor een heidebrand in hilversum en dat zou gaan om een stuk van 100 vierkante meter en daar werdt bij verteld dat de helikopter ze bij de weg naar Bussum op zou vangen.


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2005, 14:43:46
Ja maar voor Hilversum is het nie zo druk qua buitenbrandje's/ heidebrandje's al bij jullie in Laren. meestal gewoon een na controlle of een klein brandje

Ik zit bij de brandweer in Bussum en niet in Laren dat is een anders lid van dit forum weet even niet meer wie


janneman82

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2005, 14:50:38
ow ja das waar ook dat was ajax ;) sorry