NEN 6088

Auteur Topic: NEN 6088  (gelezen 7362 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 18 juli 2005, 14:51:47
NEN 6088
Brandveiligheid van gebouwen -
Vluchtwegaanduiding -
Eigenschappen en bepalingsmethoden



juni 2002
Vervangt NEN 6088:1995; NEN 6088:1995/A1:1997; NEN 6088:2000 Ontw.
ICS 13.220.20; 01.080.20


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2005, 14:54:09
Heee PYRO_LOE,

wat is de juiste versie van de NEN 6088????

f*ck weer te laat met vragen, er is  alweer eerder gereageerd dan ik mijn vraag kon stellen.

bedankt hoor


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 18 juli 2005, 14:54:33
A4

B1

 ;D

[verwijderd door de admin]


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #13 Gepost op: 18 juli 2005, 14:57:45
Waty een gedoe dan met die NEN.

Eerst de NS eruit nu er weer in. zo begrijpt niemand er meer wat van.

Zeker niet degene die niet uptodate zijn.   :-\


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 18 juli 2005, 15:01:39
Waty een gedoe dan met die NEN.

Eerst de NS eruit nu er weer in. zo begrijpt niemand er meer wat van.

Zeker niet degene die niet uptodate zijn.   :-\

Gewoon een abbonnement op BRIS nemen... je hebt dan digitaal altijd de nieuwste normen!!


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #15 Gepost op: 18 juli 2005, 15:07:32
wat kost me dat???


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 18 juli 2005, 15:12:08
Moet je even kijken op http://www.bris.nl

Er zijn diverse mogelijkheden, afhankelijk van je wensen en eisen.....  ;) ;D


Dragonfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #17 Gepost op: 18 juli 2005, 15:19:32
Na alle voorgaande discussie over bakstenen, NS en rennende mannetjes, voel ik mij toch stiekem een beetje gesterkt in mijn mening (al heb je daar formeel gezien inderdaad weinig aan).

Ik heb namelijk nergens gelezen wat het voor nut voor de burger (voor wie die dingen uiteindelijke bedoeld zijn) heeft om de verschillende symbolen te gebruiken op voorgeschreven plaatsen. Dus ik blijf bij mijn mening: groen, indien nodig verlicht en met een te openen deur. En doe dan voor het gemak het rennende mannetje met pijl en baksteen maar, want dat is volgens mij het meest bekende bord.

Ik ben er helemaal voor om dit soort dingen in regelgeving vast te leggen, maar laten we alsjeblieft wel naar het nut ervan blijven kijken (en dat geldt dus ook voor de jongens van NEN)!


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #18 Gepost op: 18 juli 2005, 16:26:48
Na alle voorgaande discussie over bakstenen, NS en rennende mannetjes, voel ik mij toch stiekem een beetje gesterkt in mijn mening (al heb je daar formeel gezien inderdaad weinig aan).

Ik heb namelijk nergens gelezen wat het voor nut voor de burger (voor wie die dingen uiteindelijke bedoeld zijn) heeft om de verschillende symbolen te gebruiken op voorgeschreven plaatsen. Dus ik blijf bij mijn mening: groen, indien nodig verlicht en met een te openen deur. En doe dan voor het gemak het rennende mannetje met pijl en baksteen maar, want dat is volgens mij het meest bekende bord.

Ik ben er helemaal voor om dit soort dingen in regelgeving vast te leggen, maar laten we alsjeblieft wel naar het nut ervan blijven kijken (en dat geldt dus ook voor de jongens van NEN)!

Daar wil ik dan ook wel niet formeel op reageren. IK vindt de baksteen wel handig. Dan weet ik dat ik buiten ben. Ik ben het wel met je eens dat dit een burger dit niet weet. En dus het onzin is dat dit symbool er in zit. Maar graag had ik toch nog een specifieker antwoordt op mijn vraag.

Mag de baksteen boven ELKE buitendeur die uitkomt op het aansluitend terrein komen te hangen of alleen boven een buitendeur welke ook regulier gebruikt wordt voor de ontsluiting van het bouwwerk.....


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #19 Gepost op: 20 juli 2005, 08:49:17
Mag de baksteen boven ELKE buitendeur die uitkomt op het aansluitend terrein komen te hangen of alleen boven een buitendeur welke ook regulier gebruikt wordt voor de ontsluiting van het bouwwerk.....

Strak antwoord op je vraag dan:
NEE
Alleen bij de deur die rechtstreeks buiten uitkomt.

Die baksteen is alleen in de norm blijven staan omdat die zover al was ingeburgerd, dat men het zonde vond om hem er uit te halen.
Maar zoals je al een keer het opgemerkt, eigenlijk zou die dus weg kunnen.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee om hem midden in het gebouw op te hangen (als de functie maar duidelijkis zoals een ander forumlid ook al opmerkte).
Iedereen is gewend om naar dat vierkantje als uitgang te lopen, dus dan is het binnen je gebouw ook duidelijk waar de "normale" uitgang is.


cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation