NEN 6088

Auteur Topic: NEN 6088  (gelezen 7191 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #20 Gepost op: 20 juli 2005, 09:01:27
maar de term vallende baksteen was dus eigenlijk alleen de deur met een pijl eronder.

zoals nog te zien in mijn ouwe NEN van 1995.


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #21 Gepost op: 20 juli 2005, 09:02:57
Nu ik mijn eigen antwoord terug lees in combinatie met jouw vraag bedoel ik het dus anders :-[ :-[

JA
die baksteen mag boven elke deur die rechtstreeks buiten uitkomt, er is geen onderscheid tussen regulier gebruik of niet.

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #22 Gepost op: 20 juli 2005, 09:05:45
Shit, ik moet vakantie gaan vieren :-\\


Het vierkantje met pijl MAG alleen boven iedere deur die rechtstreeks buiten uitkomt. (dit vierkantje is niet genromaliseerd)

De baksteen met pijltjes is de genormaliseerde aanduiding, dus die is altijd goed. (binnedueren, buitendeuren, reguliere deuren, nooddeuren)

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 20 juli 2005, 10:26:06
Voor de helderheid..... heeft iemand plaatjes van welk pictogram een ieder nu bedoelt???? Mij begint het een beetje te duizelen....... ;D


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #24 Gepost op: 20 juli 2005, 11:15:56
hieronder het NS symbool

en daaronder de vallende baksteen.

[verwijderd door de admin]


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 20 juli 2005, 11:19:00
De baksteen met pijl (onderste plaatje) staat niet meer in de NEN6088 dus mag niet meer toegepast worden in de vluchtwegen.  :)


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #26 Gepost op: 20 juli 2005, 11:24:16
jij wilde toch weten welk symbool we nu met de verschillende benamingen bedoelde.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 20 juli 2005, 11:39:43
Shit, ik moet vakantie gaan vieren :-\\


Het vierkantje met pijl MAG alleen boven iedere deur die rechtstreeks buiten uitkomt. (dit vierkantje is niet genromaliseerd)

De baksteen met pijltjes is de genormaliseerde aanduiding, dus die is altijd goed. (binnedueren, buitendeuren, reguliere deuren, nooddeuren)

cu,
Loe
jij wilde toch weten welk symbool we nu met de verschillende benamingen bedoelde.



Omdat pyro het er over had dat het een genormaliseerde symbool was....... Volgens mij is het dat dus niet  ;)

Vandaar dat ik het je even vroeg voor de zekerheid!!


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #28 Gepost op: 20 juli 2005, 12:20:05
Ik bedoel dus de hierboven getoonde ns-symbool


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #29 Gepost op: 18 augustus 2005, 13:52:33
Ik hoorde net toch iets aparts. Was net op inspectie bij een grote winkelketen. Die vertelde mij dat Brandweer Utrecht tekst bordjes eis boven de nooduitgang en uitgang. Is er misschien iemand van Brw Utrecht die mij dit kan uitleggen.