Ik weet het niet meer

Auteur Topic: Ik weet het niet meer  (gelezen 1913 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ambulance mark

• Gast
Gepost op: 19 juli 2005, 14:45:18
Als je op de site van miesen nederland kijkt dan staat er op de openingspagina een witte E-classe. Ik vind deze erg op de nieuwe E-classe ambulance van Binz lijken. www.miesen.nl
Als je verder klikt dan zie je weer gewoon de simpele ambulance zoals we die van miesen gewend zijn, die ze   al bij een paar verschillende mercedes modellen achter elkaar toepassen.
Is het een fout op de site, of heeft miesen net als Visser schaamteloos de carroserie van Binz nagebouwt.

ambulance mark

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2005, 14:53:24
Deze witte ambulance is toch echt een Binz. Kan het zijn dat miesen en Binz tegenwoordig samenwerken?

foto: Binz Lorch
www.binz-ambulanz.de

[verwijderd door de admin]

ambulance mark

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2005, 14:57:26
Op deze foto kun je in vergelijking met de witte Binz goed zien dat de Visser is afgeleid van de Binz ambulance.

Foto: Visser carosserie Leeuwarden
www.visser-carrosserie.nl

ambulance mark

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2005, 15:09:03
Ik denk dat de mensen van miesen enorm zijn geschrokken toen Visser en Binz ineens met een nieuwe carroserie kwamen.

foto: Miesen duitsland (2005)

ambulance mark

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2005, 15:13:44
Als je naar de drie laatste foto's kijkt dan kuns je zien dat miesen niet echt modern is, ondanks dat vind ik deze ambulances wel mooi.
Er zit 10 jaar verschil tussen de oudste en de nieuwste ambulance.

foto: de Graaff ambulancetechniek

Mini HV

• Forum gebruiker
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2005, 16:23:58
Ik zal proberen even een heldere uitleg te geven over de zaak Miesen. Miesen Nederland was de nederlandse vertegenwoordiger voor Miesen Duitsland. Miesen Nederland is voor een tijdje geleden zwaar onder financiele druk gekomen. Dit vloeide voort uit de problemen die Miesen Duitsland heeft gekregen met de afrekeningen van voertuigen i Irak. Miesen Nederland heeft daarop de samenwerking met Miesen Duitsland beëindigd.

Omdat Binz al een tijdje geen vertegenwoordiging in Nederland meer had, was deze naarstig op zoek naar een nieuwe partner. Die hebben daarin Miesen gevonden. Miesen ondrtussen was ook al een samenwerking aangegaan met Wietmarscher.

Miesen wil nu ambulancevoertuigen leveren die in Duitsland door Binz en Wietmarscher worden gebouwd. Miesen meldt overigens dat de wagens geen Binz of Wietmarschers zijn, maar echte Miesens. Hoewel het uiterlijk heel anders doet vermoeden.

De voertuigen van Visser en Binz zijn ongeveer gelijktijdig ontwikkeld. Alleen kon Binz eerder aan een chassis komen (Mercedes = duitsland, Binz = duitsland). Dat de ontwerpen met elkaar overeen komen berust op toeval. De Visser-voertuigen zijn dan ook zeker geen afgeleide van de Binz-voertuigen. Anders waren de Visser-voertuigen ook te klein geworden en was er voor het verplegend personeel net zo weinig ruimte en stahoogte als in de Binz.

Fokko
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat

ambulance mark

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2005, 19:20:02
Dat is de eerste keer dat ik dit hoor over Miesen.

Maar dan word het druk met Binz ambu's want Vasa Europe levert ook Binz ambulances. Of lijkt deze alleen op een Binz.

www.vasa-europe.nl

yogibaer

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2005, 20:53:21
De voertuigen van Visser en Binz zijn ongeveer gelijktijdig ontwikkeld. Alleen kon Binz eerder aan een chassis komen (Mercedes = duitsland, Binz = duitsland). Fokko

Binz produceert de lange chassis voor Mercedes!

Juergen Hass

ambulance mark

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2005, 21:03:45
Binz produceert de lange chassis voor Mercedes!

Juergen Hass

Dat wist ik ook al niet.

Ik dacht dat het verlengde ambulance chassis net als de gepanserde en vierwiel aangedreven mercedessen op een speciale productielijn werden gebouwt.