0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Als brandweerleek een vraagje, krijgen deze mensen die niet uitrukken dan een vergoeding omdat ze wel opgekomen zijn?
De opkomst van te veel vrijwilligers is maar tijdelijk. Ik verwacht een uitsterfbeleid en afscheid van vrijwilligers. Het aantal vrijwilligers per post is gebaseerd op de bezetting van de voertuigen. Dus indien voertuig weg, dan ook vrijwilligers weg. Scheelt niet alleen in repressieve uren, maar ook qua opleiding en oefenen. Andersom kun je ook redeneren: voor diverse posten is het lastig (overdag) de 2e auto de weg op te krijgen door tekort aan vrijwilligers. Indien geen vrijwilligers, dan ook geen auto.
Of er nou wel of niet minder vrijwilligers per post zijn, er blijven er meer opkomen doordat je nu 2 posten alarmeert in plaats van 1.
Leg eens uit dan. Bij ons wordt per TS een blusgroep gealarmeerd. Een blusgroep bestaat uit ongeveer 12-15 personen (200-250%). Alarmering van 2 TS-en uit dezelfde post of uit 2 verschillende posten maakt dan niet uit. In beide gevallen alarmering van 2 blusgroepen.
Wanneer er voldoende mensen opkomen. (Meer dan 12) hoeft er bij de 2de TS toch helemaal geen blusgroep meer gekoppeld te worden? Dat gebeurd hier tenminste nooit.
Ik verwacht juist dat de motivatie bij veel posten wel toe zal nemen; meer uitrukken is immers meer kans om ook daadwerkelijk mee te gaan op een uitruk. De vervelende situatie ontstaat voor posten die een voertuig in moeten leveren en waar dus minder personeel nodig is....
Weerselo krijgt de "oude" 2e TS van Oldenzaal (roepnummer 05-2132, kenteken BZ-NP-09) en wordt roepnummer 05-2731.Gr,Steve
Weet je toevallig ook vanaf wanneer de 2132 naar weerselo gaat? ik vermoed binnen zeer afzienbare tijd aangezien er nu een Reserve TS staat. ? moet er nog geoefend worden met de nieuwe TS?
Ik heb geen idee. De auto's worden op dit moment ingepakt/herbepakt en er zal mogelijk nog eerst wel mee geoefend moeten worden. Gr,Steve