Materieel spreidingsplan : Brandweer Twente bezuinigt acht ton en stoot negentien voertuigen af

Auteur Topic: Materieel spreidingsplan : Brandweer Twente bezuinigt acht ton en stoot negentien voertuigen af  (gelezen 89303 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Steve

• Forum gebruiker
Citaat van: tygerpower link=msg=1379593 date=1445457149
word dat op Hengelo Centrum gedaan?

Dat klopt!
Hoofdbrandwacht,Duiker,DPL,Gaspakdrager,Chauffeur, Bev speciale voertuigen.

Herbert1971

• Forum gebruiker
Citaat van: Fireball link=msg=1379508 date=1445438524
Ja, als je dichtbij de kazerne woont. Mensen die nu vaak de 1e auto missen en meegaan op de 2e auto, zullen als eerste afhaken, omdat er geen tweede auto meer is.

Tja...in dat schuitje zat ik ook.En wellicht heb je nu mensen welke verhuizen en nog dichter bij de kazerne gaan wonen maar ik zou dat niet doen en de brandweer vaarwel zeggen.
Het helpt volgens mij niks want dit maakt er volgens mij een grote concurrentie strijd van.Ik ken een korps waar dat wel is gebeurt.
Ik heb collegae veel te hard naar een kazerne zien racen om toch maar op die 1e TS te komen.
Waarom zou je trouwens ook de motivatie wagen blijven laten rijden wanneer dat in de meeste gevallen niet nodig is??

Een ander voordeel in kazernes is overigens dat de opengevallen voertuigplekken voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden en dat de gemeenschap minder geld kwijt is aan nieuw-/verbouw van kazerne's omdat ze kleiner worden.

Herbert1971

• Forum gebruiker
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1379298 date=1445339425
Dit is natuurlijk moeilijk te zeggen, omdat elke bezuiniging van een voertuig/minder personeel etc. pijn doet bij het korps.
Als je het hebt over het snijden in het aantal voertuigen dan moet je zeggen dat Nijverdal de helft van zijn voertuigen moet inleveren (TS,HV,HW). Maar ook Almelo is hard getroffen (3 TS naar 1 TS). Haaksbergen (TS,HV) en Rijssen (TS,HV) zijn ook behoorlijk wat kwijt geraakt/raken behoorlijk wat kwijt.

Een 'voordeel' is misschien weer dat je als korps wel vaker bijstand moet leveren aan een ander korps en het aantal uitrukken weer omhoog gaat.

Dat laatste zien we dus de afgelopen weken bij de alarmeringen,waarbij bijvoorbeeld de 2e TS voor Oldenzaal uit Enschede-Noord of Hengelo-Noord komt.

Fletwed

• Senior gebruiker
Citaat van: Herbert1971 link=msg=1379712 date=1445499978
Dat laatste zien we dus de afgelopen weken bij de alarmeringen,waarbij bijvoorbeeld de 2e TS voor Oldenzaal uit Enschede-Noord of Hengelo-Noord komt.

De afstand Enschede/Hengelo naar Oldenzaal is wel wat groter, maar een TS uit Enschede of Hengelo zal vaak sneller ter plaatse zijn dan een 2e TS uit Oldenzaal

tygerpower

• Senior gebruiker
Hoe zit het dan met herbezettingen bij grote incidenten?

Er zal dan een groot gat ontstaan

Ik weet dat een aantal kazernes een backbone kazerne worden met een zogenoemde slagkracht tssen.

Maar op welke manier worden deze ingezet???

André Welten

• Senior gebruiker
Citaat van: tygerpower link=msg=1379732 date=1445509080
Hoe zit het dan met herbezettingen bij grote incidenten?

Er zal dan een groot gat ontstaan

Ik weet dat een aantal kazernes een backbone kazerne worden met een zogenoemde slagkracht tssen.

Maar op welke manier worden deze ingezet???
1e regel: misschien gewoon niet en dan maar hopen en bidden dat er geen gelijktijdige incidenten gebeuren in de rest van de regio?

Herbert1971

• Forum gebruiker
Citaat van: Fletwed link=msg=1379721 date=1445501864
De afstand Enschede/Hengelo naar Oldenzaal is wel wat groter, maar een TS uit Enschede of Hengelo zal vaak sneller ter plaatse zijn dan een 2e TS uit Oldenzaal

Alleen mis je dan in Enschede-Noord of Hengelo-Noord dan weer een TS.Maar ja....zo kunnen we nog wel even door gaan.Vele incidenten zullen ook onderweg afgemeld worden met de melding dat de 1e TS het alleen af kan.

pedduhwick

• Geďnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
    • JSFoto.eu
Ik weet niet of mijn vraag hier mag stellen maar het heeft wel te maken met het "verdwijnen" van een voertuig.. :)

Begin dit jaar plaatste Auto Aaltink op Facebook een foto met daarop een nieuwe Mitsubishi Pajero, kenteken 6-XHN-71 en roepnummer 05-9091. Wie weet waar dit voertuig is gebleven en of deze nog in het bezit is van de regio Twente? ;)

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Citaat van: tygerpower link=msg=1379732 date=1445509080

Beetje volgens Rotterdams principe?

Robinh

• Senior gebruiker
Citaat van: pedduhwick link=msg=1379842 date=1445541084
Ik weet niet of mijn vraag hier mag stellen maar het heeft wel te maken met het "verdwijnen" van een voertuig.. :)

Begin dit jaar plaatste Auto Aaltink op Facebook een foto met daarop een nieuwe Mitsubishi Pajero, kenteken 6-XHN-71 en roepnummer 05-9091. Wie weet waar dit voertuig is gebleven en of deze nog in het bezit is van de regio Twente? ;)
Geen idee... de 9091 is nu een Skoda Yeti met kenteken GH-417-Z.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!