Een korte reactie:
- Kosten van de gebouwen zal niet minder worden.
- De facilitaire kosten als wisseling beddengoed, handdoeken etc, alsmede de kosten van de voeding zullen omhoog gaan, daar de inkoop anders zal gaan als bij de beroepskrachten.
- Af te voeren voertuigen, verkoop (slechte opbrengst) of in opslag ( verhoogd onderhoudsprogramma ).
- Verplaatsing specialistische voertuigen ( HV, RV en WTS )verhoogt de opleidingskosten en de inzetbaarheid van de vrijwilligers van de desbetreffende post. Uitbreiding vrijwilligers meer kosten.
- Onderhoud aan de voertuigen dient ook anders te worden geregeld, Bij één TS op een post vervangend voertuig ( niet meer aanwezig door afvoer)
dan huren van vervangend voertuig Kostenverhoging.
- Kazernering van vrijwilligers dient te worden vergoed volgens de vergoedingsregels. Bij aanwezigheid en daadwerkelijke inzet werkt dit kostenverhogend en financieel een grotere rompslomp.
- Hoe zal dit alles arbeidstechnisch in elkaar worden gestoken t.o.v. de werkgever van de vrijwilliger.
- Ten aanzien van de opmerking minder gevaar bij opkomst, dan wordt de aanrijroute van de hoofdpost naar de andere posten WEL groter, rijden met ogs is gevaarlijker.
- Zijn de vrijwilligers bereid dit te doen, of veroorzaakt dit een leeg loop van vrijwilligers en van kennis, en daadkracht
- Kortom een duidelijke kosten-baten analyse en openbaar maken.