Plaats hier foto's van Terberg voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Terberg voertuigen  (gelezen 16806 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #30 Gepost op: 26 december 2005, 00:09:21
Hoe bedoel je? Over dat rode afplakken?
(trouwens op die beurst stond er op dat bordje erbij, airport chrastender  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #31 Gepost op: 26 december 2005, 00:16:50
Ach, een beetje krabbelen aan de "verf" en deze liet los als folie. Maar verder ......  :-X. Je zal deze wagen niet meer in het rood als zogenaamde crashtender tegen komen, maar dat was al wel duidelijk eerder op dit forum. Ondertussen is er ook al over de wagen op de RAI gepubliceerd in de politiewereld binnen een van de korpsen waar de nieuwe waterweper komt te staan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 26 december 2005, 00:18:52
Ik heb het van de Chauf van de amsterdamse werper, dat het inderdaad een nieuwe was (al lange tijd geleden net na de beurs, ik vroeg het, hij zo jaaaaaaa al lang bekend haha)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #33 Gepost op: 26 december 2005, 00:28:48
Het zou overigens wel eens wat anders zijn na de eerste witte International waterwerper (later blauw) gevolgd door drie generaties blauwe waterwerpers, om nu en rode in dienst te stellen bij de politie. Maar het onderwerp gaat over foto's dus ik stop er mee.

Jeroen

N.B. Mijn bronnen geef ik niet prijs, maar die liggen op een iets hoger niveau dan een collega uit Amsterdam.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #34 Gepost op: 26 december 2005, 11:05:05
Overigens heb ik van collega's begrepen dat de International-Bikkers destijds als oefen-waterwerper is omgebouwd en niet ingezet zou worden (blijkbaar wel gebeurd) als echte waterwerper. Men trainde de ME op de betreffende basis en daarom stond het voertuig daar.

Jeroen
[/quote]

kijk er zijn toch nog meer mensen die zich de omgebouwde International-Bikkers kunnen herinneren. ik heb de wagen toendertijd gezien en hij is zelfs op de foto gegaan. en blijkbaar was dat toen op Soesterberg. en ja dan die andere dikke International-Kronenburg waterwerper uit 1956. daar heb ik al eens foto's van geplaatst hier op het forum. deze was toendertijd van de Haagse Politie.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #35 Gepost op: 26 december 2005, 17:57:22
en wat betreft altijd een verhaal met achtergronden erbij. ik vind zelf dat als je iets te vertellen heb dat je dat ook goed moet onderbouwen en niet iets zo maar op een forum moet zetten. en daarnaast wil ik vaak zelf iets meer over een onderwerp weten en ga ik vaak proberen om zo iets uit te zoeken. daarbij ben ik niet beroerd om informatie aan andere door te geven. ik denk dan er hier op het forum wel een aantal mensen zijn die dat kunnen beamen. ;)

Ik hoop niet dat mijn zinnetje: "Haha, jij hebt ook overal een verhaal met achtergronden bij :)" negatief overkwam, want zo was het zeker niet bedoeld hoor! Ik vond het juist leuk, dat als ik iets raars roep (crashtenden ombouwen tot waterwerper) je dan zelfs van zoiets achtergronden weet, daar heb ik respect voor en ik vind het ook leuk om die achtergronden te weten te komen ;)

en ja dan die andere dikke International-Kronenburg waterwerper uit 1956. daar heb ik al eens foto's van geplaatst hier op het forum. deze was toendertijd van de Haagse Politie.

Zou je die nog een keer willen plaatsen?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #36 Gepost op: 26 december 2005, 20:08:56
Nee hoor Maarten

als ik je reactie van nu lees. dat heb ik met wat ik voor ogen had toch bereikt. al is het misschien maar gedeeltelijk.
het zou goed zijn als men iets meer informatie probeert te verzamelen over een onderwerp of iets waar men iets over kwijt wil. dus in het kort als ik hier mensen zover kan krijgen, dan heb ik mijn doel bereikt en men zal zien dat het nog iets opleverd ook. want wat ik kan is voor een ander ook te doen al moet je dan wel informatie willen opnemen. zo dat je deze ook weer kan gebruiken.

en Ja ik kan die twee foto's wel weer plaatsen. moet alleen even kijken waar en op welke schrijf ze staan.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


photoboy1960

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 24 oktober 2006, 16:24:29
[/img]

Dit voertuig trof ik aan op Internet.Men zegt dat dit de nieuwe waterwerper voor de nederlandse politie word die 2007 word opgelevert.Hij is in iedergeval van Terberg.Nu hoop ik maar dat het mij lukt de foto te plaatsen.MVG Herman


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #38 Gepost op: 24 oktober 2006, 18:09:12


Dit voertuig trof ik aan op Internet.Men zegt dat dit de nieuwe waterwerper voor de nederlandse politie word die 2007 word opgelevert.Hij is in iedergeval van Terberg.Nu hoop ik maar dat het mij lukt de foto te plaatsen.MVG Herman

Heb even wat kleine wijzigingetjes aangebracht Herman ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #39 Gepost op: 24 oktober 2006, 18:17:38
Onderaan deze pagina meer info over de nieuwe waterwerpers:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6109.170
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s