Brandweer Commer's

Auteur Topic: Brandweer Commer's  (gelezen 21378 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 24 september 2005, 19:47:55
zo als op deze foto bij de aflevering samen met de Commer Superpoise tankautospuit HD met Kronenburg-myers opbouw.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

jwpots

• Gast
Reactie #51 Gepost op: 24 september 2005, 19:53:34
zo als op deze foto bij de aflevering samen met de Commer Superpoise tankautospuit HD met Kronenburg-myers opbouw.
Heb jij deze foto ook ? Maar ik heb de orginele foto van de fotograag uit Vught.

Groet
Johan

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 24 september 2005, 20:05:24
ja dat heb je als je met dezelfde hobby bezig ben. maar ja ik heb hem dus niet van fotograag of is het nou fotograaf ;)

Alexxxxx

• Gast
Reactie #53 Gepost op: 26 maart 2006, 17:52:25

Merk en type: Commer Maxiload
Eigenaar: RRS?
Land van herkomst: Nederland
Datum: 29-3-99
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: brandweer, oude wagen van Muiden Chemie Kollum, dubbele cabine

Merk en type: Commer Maxiload
Eigenaar: Kameleondorp
Land van herkomst: Nederland
Datum: 7-7-01
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: brandweer, oude wagen van Muiden Chemie Kollum, dubbele cabine, zelfde truck als op de foto hierboven, maar dan na een restauratie

jwpots

• Gast
Reactie #54 Gepost op: 26 maart 2006, 18:47:46
Alex, het gaat hier om de oude Commer van de brandweer Brielle.

Chassis
CommerVAKS641
Specificaties
AS9LD200
Opbouw
dHartog-Bikkers
Diensttijd
1969 > 1985

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 26 maart 2006, 19:30:05
Ik zie dat Johan mijn voor is geweest. met informatie over deze Commer. heb alleen nog één opmerking bouwjaar is 1966 en dat is ook het jaar van indienststelling bij brandweer Brielle.

Alexxxxx

• Gast
Reactie #56 Gepost op: 26 maart 2006, 19:40:38
Dnak voor de info.. rijke geschidenis dus.. van Briele naar Muiden Chemie, toen een paar jaar bij de RRS gestaan en nu al weer een paar jaar de brandweerwagen van het Kameleondorp.

jwpots

• Gast
Reactie #57 Gepost op: 26 maart 2006, 19:50:56
Ik zie dat Johan mijn voor is geweest. met informatie over deze Commer. heb alleen nog één opmerking bouwjaar is 1966 en dat is ook het jaar van indienststelling bij brandweer Brielle.
Louis, is correct. Heb het even nagekeken in de kentekenmap van de RdW met jaaruitgiftes van de verschillende serie's. "VF" is uitgegeven van 1965 tot 1966.

Groet
Johan

j.scheele

• Gast
Reactie #58 Gepost op: 26 maart 2006, 21:33:33
nu maar een commer uit 1957 van Muiderberg.
Boudewijn opbouw en LD, debiet????.
Ik weet ook niet wanner deze is verkocht, dus waar hij nu is.

Jan

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 26 maart 2006, 21:50:57
Ah de Commer van Muiderberg

inderdaad een Commer BF3023 met Boudewijn opbouw uit 1957 welk afgeleverd werd aan Muiderberg aanvankelijk als een AS10LD1300 met een Amag Hilpert LD-pomp. in 1974 werd de wagen heringericht als PM10 en bleef tot 1989 actief in Muiderberg. op een gegeven moment verkocht en door mijn nog eens gezien in Eemnes. ben op een gegeven moment zelf achter het voertuig aan geweest en heb zelf ooit op het forum de vraag gesteld waar hij op dat moment was. helaas geen reacties gehad. ben er zelf op een gegeven moment achter gekomen dat de wagen zich in de opslag van het brandweermuseum uit hellevoetsluis bevind. ergens jammer, had hem liever zelf gehad. trouwens zijn broertje uit Diemen bestaat nog. deze bevind zich nu in de collega van de firma Saan waar hij als bestelwagen word bewaard.