Vergeet niet dat ook van de HTV-P studenten de meerderheid alsnog niet door de politie keuring komt.
Gelukkig niet, ben ook blij dat ik straks als HTV-P'er evengoed de selectie procedure inga. Als ik mijn gemiddelde collega student kijk, is grotendeels ook incompetent. Dit komt grotendeels door de leeftijd (gemiddelde starter komt net van de middelbare school af) en dit kom ook deels omdat het ROC een reguliere school is, waar zij het maximale aantal leerlingen willen binnen halen om zoveel mogelijk geld te verdienen.
De 'selectieprocedure' welke ik moest doorlopen voor mijn opleiding stelde niet veel voor; sporten (push- en situps, en shuttlerun test), Nederlandse en Engelse brief schrijven, een een intakegesprek met een opleidingscoördinator samen een HTV-P betrokken politieambtenaar. Wat mij betreft wordt ook deze selectie een stuk strenger, of dat er een aparte selectie komt voor het 'P-deel'.
Ondanks alle 'ervaring'.
Echt ervaring kan je het inderdaad niet noemen; aangiftes meekijken en oefenen met medestudent of praktijkbegeleider, klantenverzoeken aan de balie behandelen en een verkeerscontrole organiseren en uitvoeren. Dit zijn de opdrachten welke ik in mijn stages moet uitvoeren. Verder is het vooral meekijken en miniprocessen-verbaal uitschrijven, onder het verbalisantennummer van de praktijkbegeleider, en hierbij het 'bekeuringsgesprek' voeren met een betrokkene/verdachte.