Inzet vak GNK dienst defensie...ik denk dat de grootste klap in eerste instantie door normale instanties kan worden opgevangen. Zoaols politie, ambulance, brandweer en rode kruis.
Ik denk niet dat de inzet van defensie personeel, al dan niet enkel geneeskundig, deze ketting zou bevorderen. Je zou dan overal lezen dat defensie word ingezet voor de gewonden, men gaat dan vast denken aan een opgeschaalde zetting. Ik zou het daarom zo lang mogelijk uitstellen. Een militair een onveilig gebied insturen in zijn eendje gaat toch niet gebeuren, normaal is de medic beschermd door de overige lui in een team. Daarnaast zou het in je eendje het onveilige gebied ingaan, veel risico met zich meebrengen aangezien je dan een doelwit bent.
Stel dat we wel naar een niveau hoger gaan in de dreiging. Dan is het uiterst zinvol om voldoende medisch geschoold personeel op de been te hebben en deze in geval van een inzet direct ter plaatse te sturen. Zo ontzie je daarmee het ambulancepersoneel van dit gevaar, en heb je goed getrainde medische militairen in het gebied.