P2000 in Haaglanden

Auteur Topic: P2000 in Haaglanden  (gelezen 3806 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Gepost op: 20 juli 2005, 19:53:32
Weet iemand wanneer Haaglanden gaat beginnen met P2000?

Ik begreep dat HGL voor het eind van het jaar op de rol
staat voor C2000.
In Utrecht is men al lang aan het alarmeren via P2000, terwijl 'het veld' nog geen piepers heeft.

Gaat Haaglanden ook op korte termijn parallel alarmeren, of gaat dat nog een half jaar duren?




Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2005, 20:33:52
Hoi Rolf,

Voor zover ik weet gaat het nog wel eventjes duren. Ik denk zelf dat ze dit jaar niet meer gaan redden. Het alarmeren zal ook nog geruime tijd op zich laten wachten !

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2005, 01:27:21
In Utrecht is men al lang aan het alarmeren via P2000, terwijl 'het veld' nog geen piepers heeft.

Elke regio die parallel alarmeert is reeds met C2000 bezig. Ook al gebruikt men in Utrecht momenteel even geen C2000, ze zijn er wel klaar voor. In Haaglanden is dat nog lang niet het geval en eerder zal men ook niet met P2000 beginnen. Zoals Ricardo al zei kan dat nog wel een half jaar duren als het niet langer is...

Groeten, Peter.


spuit 11

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2005, 20:08:19
Weet iemand wanneer Haaglanden gaat beginnen met P2000?

Ik begreep dat HGL voor het eind van het jaar op de rol
staat voor C2000.
In Utrecht is men al lang aan het alarmeren via P2000, terwijl 'het veld' nog geen piepers heeft.

Gaat Haaglanden ook op korte termijn parallel
alarmeren, of gaat dat nog een half jaar duren?
Rolf,
ik heb gisterenavond rond een uur of zeven gemerkt op de scanner dat ze op een kanaal aan het proefdraaien waren met C2000 en dat de politievoertuigen uitgerust met C2000 moesten schakelen naar dat kanaal maar waneer ze er mee van start gaan weet ik niet.
groetjes
peter


Smitfire

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2005, 16:44:38
Uit betrouwbare bron ( ;) ;D) heb ik vernomen dat de piepers BIJNA bestelt zijn..................
Volgende maand wordt (als het goed is; een maand geleden wilde men het al realiseren....) de koppeling leggen tussen het huidige systeem en C/P 2000 !!
Maar P2000 zal zeker over de jaarwisseling heen getilt worden.
C2000 hoopt men in Oktober/November te gebruiken.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2005, 19:46:01
ik heb gisterenavond rond een uur of zeven gemerkt op de scanner dat ze op een kanaal aan het proefdraaien waren met C2000 en dat de politievoertuigen uitgerust met C2000 moesten schakelen naar dat kanaal maar waneer ze er mee van start gaan weet ik niet.

Dat is geen proefdraaien meer, verschillende bureau's zijn al volledig over op C2000. Je kunt ze slechts nog horen doordat de mobilofoons nog analoog zijn en het portofoonverkeer via de meldkamer gekoppeld staat aan analoog. Het onderlinge verkeer van de onderstaande bureau's is inmiddels volledig digitaal :

- Zoetermeer
- Westland
- Pijnacker-Nootdorp
- Ypenburg-Leidscheveen
- Delft
- Scheveningen

Stapsgewijs komt er steeds weer een nieuw bureau bij en zal het op de analoge portofoonkanalen (waaronder ook EDACS) een stuk rustiger worden....

Groeten, Peter.


spuit 11

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 2 augustus 2005, 19:59:14
Dat is geen proefdraaien meer, verschillende bureau's zijn al volledig over op C2000. Je kunt ze slechts nog horen doordat de mobilofoons nog analoog zijn en het portofoonverkeer via de meldkamer gekoppeld staat aan analoog. Het onderlinge verkeer van de onderstaande bureau's is inmiddels volledig digitaal :

- Zoetermeer
- Westland
- Pijnacker-Nootdorp
- Ypenburg-Leidscheveen
- Delft
- Scheveningen

Stapsgewijs komt er steeds weer een nieuw bureau bij en zal het op de analoge portofoonkanalen (waaronder ook EDACS) een stuk rustiger worden....

Groeten, Peter.

Peter bedankt voor deze aanvullende info.
gr
peter


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2005, 09:23:33
1520001 11:26:53 24-08-05 ALPHA prio 1--> 5 x broodje kroket   >:(


Smitfire

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 25 augustus 2005, 09:50:21
1520001 11:26:53 24-08-05 ALPHA prio 1--> 5 x broodje kroket >:(

Leuk he, heb gisteren mijn cursus C2000 centralist (met zeer goed gevolg overigens) afgesloten. Kon het even niet laten om iets grappigs te verzenden en dit op internet terug te vinden  ;) ;D :laugh:
Wel een apart idee, dat er nu in de regio Haaglanden (maar) 3 (brandweer)centralisten zijn die C2000 gecertificeerd zijn en de rest van de disciplines (nog) niet !!! ;)


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #9 Gepost op: 25 augustus 2005, 09:59:10
Leuk he, heb gisteren mijn cursus C2000 centralist (met zeer goed gevolg overigens) afgesloten. Kon het even niet laten om iets grappigs te verzenden en dit op internet terug te vinden  ;) ;D :laugh:
Wel een apart idee, dat er nu in de regio Haaglanden (maar) 3 (brandweer)centralisten zijn die C2000 gecertificeerd zijn en de rest van de disciplines (nog) niet !!! ;)
gefeliciteerd ! en nou hopen dat de rest van de berichten ook gaat komen want het zit er nu echt aan te komen. Ik hoorde dat het spul al bestelt is.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen