Grote brand (loods) Rietkampseweg - Angeren 18-10-2014

Auteur Topic: Grote brand (loods) Rietkampseweg - Angeren 18-10-2014  (gelezen 3393 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Reactie #10 Gepost op: 18 oktober 2014, 23:47:19
Citaat van: Peter71 link=msg=1302793 date=1413666059
Een AGS kan heel simpel vaststellen of er sprake is van asbest, daar hebben zij zelf spullen zoals een microscoop voor bij zich. Om vast te stellen om wat voor een asbest het gaat is vaak een bedrijf nodig die kan vaststellen om wat voor asbest het gaat. Dit omdat veelal dit direct gevolg heeft voor de ontsmetting van het ingezette brandweerpersoneel en materieel. Als er vermoeden van asbest is kun je daar beter inderdaad op inzetten, als later blijkt dat het niet zo is is er veel sneller afgeschaald.

Ik ken het niet anders dan dat procedure wordt opgestart en dat 'SEARCH' wordt gealarmeerd om het vast te stellen. Zal het maandag eens aan de AGS vragen ben wel benieuwd hoeveel verschil er in veiligheidsregio's zit  ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #11 Gepost op: 19 oktober 2014, 02:53:54
Je kan er ook nog een andere kijk op hebben. Er is wel asbest aanwezig, maar niet betrokken. De vlammen verwoestten iets anders als de asbest.
Zo was dat van de week in Barneveld wel. Binnenbrand in een schuur. Asbest aanwezig, maar niet betrokken geraakt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 19 oktober 2014, 09:05:21
Citaat van: Dimeg link=msg=1302807 date=1413668839
Ik ken het niet anders dan dat procedure wordt opgestart en dat 'SEARCH' wordt gealarmeerd om het vast te stellen. Zal het maandag eens aan de AGS vragen ben wel benieuwd hoeveel verschil er in veiligheidsregio's zit  ;)
Een AGS kan vaststellen of er wel of geen asbest is vrijgekomen, eventueel helpt een WVDploeg met het verzamelen van mogelijke asbestdelen. Zoja dan pas wordt de asbestprocedure opgestart, en wordt het bedrijf Search gebelt en die komen dan ook kijken om te kijken in welke mate er sprake is van asbestbesmetting. ::)