GRIP 2 (uitval elektriciteit Laurentius Ziekenhuis) Monseigneur Driessenstraat - Roermond 21-10-2014

Auteur Topic: GRIP 2 (uitval elektriciteit Laurentius Ziekenhuis) Monseigneur Driessenstraat - Roermond 21-10-2014  (gelezen 13371 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Welke idioot heeft dit systeem aangelegd. Een nood aggregaat zou zelfstandig kunnen starten met behulp van een simpele auto accu.

De aggregaat zou zelfs op verschillende manieren gestart moeten kunnen worden, direct via het noodstroom accu pakket, als dat niet werkt automatisch starten op de eigen accu, en als dat niet lukt handmatig starten.

Als je de sleutel omdraait of de startknop indrukt dan moet hij gewoon direct kunnen draaien, hoe testen ze dat ding ?

Het onderhoud was op orde, maar ze komen er pas achter na 20 spannings dips in 4 jaar (!!!)  Dan ga je jezelf toch afvragen wat dat onderhoud nou eigenlijk inhoud.  :-\


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: mark hes link=msg=1309410 date=1416480771
Welke idioot heeft dit systeem aangelegd. Een nood aggregaat zou zelfstandig kunnen starten met behulp van een simpele auto accu.

De aggregaat zou zelfs op verschillende manieren gestart moeten kunnen worden, direct via het noodstroom accu pakket, als dat niet werkt automatisch starten op de eigen accu, en als dat niet lukt handmatig starten.

Als je de sleutel omdraait of de startknop indrukt dan moet hij gewoon direct kunnen draaien, hoe testen ze dat ding ?

Het onderhoud was op orde, maar ze komen er pas achter na 20 spannings dips in 4 jaar (!!!)  Dan ga je jezelf toch afvragen wat dat onderhoud nou eigenlijk inhoud.  :-\
De accu voor de computer was het probleem. Niet de accu voor het aggregaat. En als er een 'analoge' startknop was geweest was de noodstroom handmatig op te starten geweest.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: JJ75 link=msg=1309411 date=1416481393
De accu voor de computer was het probleem. Niet de accu voor het aggregaat. En als er een 'analoge' startknop was geweest was de noodstroom handmatig op te starten geweest.
Ik had het te snel gelezen  ahum ???..  dit soort systemen moet altijd dubbel uitgevoerd worden naar mijn mening, er staat gewoon een ouderwetse verbrandingsmotor, waarom is daar geen handmatige startknop voor, waarom moet dat met een computer systeem.
En dat laat je ook nog eens regelen door 1 enkele accu die maar af en toe gebruikt word.

Krijg meer het idee dat dit systeem is aangelegd door een electro deskundige, de logica van aggregaten en verbrandingsmotor ontbreekt.
(ik ben dus auto- en bedrijfswagen monteur voor de duidelijkheid)