GRIP 1 (gestrande bezoekers Halloweenparty Walib) NS-station Stationsplein - Harderwijk 25-10-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (gestrande bezoekers Halloweenparty Walib) NS-station Stationsplein - Harderwijk 25-10-2014  (gelezen 18514 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Citaat van: DiNozzo link=msg=1304126 date=1414217327
Walibi en Connexxion hebben hun klanten keurig vanaf Biddinghuizen weer terug naar Harderwijk gebracht.

Misschien zit het toch een beetje anders in elkaar dan wij dachten.

De Halloween Friday Night was om 23.00 uur afgelopen. Volgens een woordvoerster van Walibi slaagde vervoerder Connexxion er niet in om iedereen met de bus op tijd bij het station te krijgen

(Edit: ik geef alleen weer wat ik lees, ben er niet bij geweest en heb ook geen informatie uit eerste hand. Ongetwijfeld zal er meer duidelijkheid komen of dit inderdaad de oorzaak is, of niet.)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: zwelgje link=msg=1304181 date=1414234020
Misschien zit het toch een beetje anders in elkaar dan wij dachten:

Dan is het een herhaling van Dance Valley in 2001


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Connexxion laat de laatste tijd wel meer van dat soort steken vallen. Recentelijk was er ook een dansfeest in Amsterdam Zuidoost met zo'n 40.000 bezoekers. Na afloop was er 1 bus extra ingezet...
Als een OV bedrijf dit niet aan kan, kan de organisatie beter een beroep doen op particuliere busbedrijven.


Pieter

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Goededag mensen,

Even een reactie op de voor de gestrande reizigers.
ik was gister zelf aanwezig tijdens walibi fright nights.
Ten eerste heeft Walibi veelste veel bezoekers toegelaten tot het park, ten tweede stond ik vanaf 22.20 in de rij voor de bus, waar ik uiteindelijk pas om 23.40 in kon stappen. Achter mij op dat moment stond nog zeker een rij van minimaal een uur. Daarbij kwam er om de 15 minuten een bus waar misschien 100 tot 150 mensen in konden. Dus iedereen die het park later verliet miste eigenlijk de trein. Ofterwijl 70 mensen is nog een schijntje van wat het had kunnen zijn. Ik kwam om 0.10 aan op het station, de laatste trein ging 0.19. Ik was blij dat ik een hotel had geboekt in Harderwijk.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: Pieter link=msg=1304201 date=1414237759
Ten eerste heeft Walibi veelste veel bezoekers toegelaten tot het park

Hoe weet je dat?


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Mams of twee geleden ook met de trein naar walibi geweest. Heb ook ruim een uur moeten wachten voordat ik in een bus paste, dat was op een normale doordeweekse dag in de vakantie. Kan me voorstellen dat het nu nog langer duurde en je dan dus je trein mist.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Citaat van: GLZ link=msg=1304121 date=1414212491
http://www.nu.nl/binnenland/3912010/gestrande-bezoekers-walibi-opgevangen.html

Waren bezoekers van een halloweenfeest in Walibi. Het feest duurde tot 01:00 maar de laatste trein ging om 0:00 uur. Ze stonden op het station. Ze waren dus koud en nat en kennelijk te lam om zelf vervoer te regelen zoals een taxi of een ouder of zo iets. Daarom draaien de hulpdiensten er maar voor op. Het moet niet gekker worden.
Of het nu hun eigen schuld is of niet, hulpdiensten zijn ervoor om mensen te helpen als daar de noodzaak voor is.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: Brambd link=msg=1304220 date=1414241766
Of het nu hun eigen schuld is of niet, hulpdiensten zijn ervoor om mensen te helpen als daar de noodzaak voor is.
Waarom zie je dit soort inzetten dan (bijna) nooit op de grote stations in de hersft/winter als een groot gedeelte van de treinen uitgevallen zijn? Of als een grote luchthaven plat ligt? Ja het is heel jammer dat er een paar mensen niet in hun eigen bed hebben kunnen slapen die nacht, maar volgens mij zijn wij Nederlanders toch wel aardig redzaam dat we zelf ook wel een oplossing kunnen vinden? Of moet de overheid tegenwoordig maar voor elk wissewasje opdraven?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1304223 date=1414241961
Waarom zie je dit soort inzetten dan (bijna) nooit op de grote stations in de hersft/winter als een groot gedeelte van de treinen uitgevallen zijn? Of als een grote luchthaven plat ligt? Ja het is heel jammer dat er een paar mensen niet in hun eigen bed hebben kunnen slapen die nacht, maar volgens mij zijn wij Nederlanders toch wel aardig redzaam dat we zelf ook wel een oplossing kunnen vinden? Of moet de overheid tegenwoordig maar voor elk wissewasje opdraven?
Omdat dit door de NS/prorail (ik weet niet welke het voortouw neemt) wordt voorzien en er voor opvang gezorgd wordt zonder dat spoed nodig is. Als een grote luchthaven plat ligt wordt er ook voor slaapgelegenheid gezorgd. Is een verplichting voor de luchtvaartmaatschappijen. Ook eten en drinken moeten ze voor zorgen. Zelfs heb je recht op een paar gratis faxen/mails en telefoontjes.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Maar hoeveel mensen maken dan gebruik ervan, ook maar een zeer klein gedeelte wat verder absoluut geen andere mogelijkheid heeft. De rest word door familie/vrienden/collega's of door onderling regelen op een andere manier op de plek van bestemming gebracht. Zelfs een taxi kan nog genomen worden. Ik vind puur persoonlijk dat dit echt een eigen verantwoording is. Bij dit soort grote evenementen (vergelijk het bij de diverse dancefeesten, koninginnedag etc) is er natuurlijk een verantwoordelijkheid voor de overheid (openbare orde) en de organisator (niet meer mensen toelaten dan het systeem aan kan). Maar als ik als persoon er rond loop merk dat het wel heel druk is en ik weet middels de wel bekende smartphone (en voor die mensen die het niet hebben zijn er ook nog andere manieren om er aan te komen) hoe laat mijn ov gaat, dan zorg ik ervoor dat ik op tijd bij de uitgang ben. Want deze "slimme" nederlander weet ook wel dat er geen 1000 mensen in een bus passen.

Uit ervaring weet ik ook dat er voor dit soort evenementen word gewaarschuwd om op tijd te vertrekken ivm het ov. Nu kan ik mij 1 voorbeeld bedenken waar er nog meer mensen vast stonden zonder vervoer. Dat was bij de Toppers een aantal jaar geleden. Toen liep het programma uit waardoor de treinen ook niet meer reden. Toen is er geen grootschalige opschaling geweest omdat er mensen moesten worden opgevangen.

In deze vind ik dus ook eigenlijk dat de mensen die ervoor gezorgd hebben dat er een dusdanige opschaling en opvang geregeld moest worden er  ook wel wat voor mogen betalen. Hiermee bedoel ik dus niet Walibi.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v