GRIP 1 (gestrande bezoekers Halloweenparty Walib) NS-station Stationsplein - Harderwijk 25-10-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (gestrande bezoekers Halloweenparty Walib) NS-station Stationsplein - Harderwijk 25-10-2014  (gelezen 18341 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Het grootste deel van mijn reactie was gebaseerd op onderstaande post;

Citaat van: DiNozzo link=msg=1304126 date=1414217327
De Fright Nights zijn altijd om 23.00 afgelopen. Bij de ingang staan elk jaar, en ik ga er vanuit ook dit jaar, waarschuwingsborden dat bezoekers de rekening moeten houden met de laatste trein en drukte kunnen verwachten bij de bussen.

Walibi en Connexxion hebben hun klanten keurig vanaf Biddinghuizen weer terug naar Harderwijk gebracht. Dat de NS dan niet meer rijdt, is meer slechte voorbereiding van de jongeren of er moet een trein of bus uitgevallen zijn...
Als ik naar zoiets toe zou gaan houd ik in gedachten dat het vaak anders loopt dan gepland. Vele drommen mensen die midden in de nacht naar huis moeten vraagt nogal eens om problemen in het OV. Dat zou je kunnen verwachten en dan moet je ook niet gek kijken als het daadwerkelijk gebeurt. Ik zou dan ook nooit zo'n trip, met zulke aantallen mensen, op dat tijdstip ondernemen. In mijn ogen blijft dat dom niet slim. Blijf dan in de buurt overnachten..  

Nou je nog even voorstellen en wat je precies trekt in dit forum en ik ben tevreden.  8)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Waarom een rekening van een inzet bij iemand neer willen leggen. Hier roepen een behoorlijk aantal mensen moord en brand over de kosten van de inzet terwijl er elk weekend ik weet niet hoeveel politie er wordt ingezet voor de voetbal om een stel dwazen, die zich graag van de titel supporter willen voorzien, zich niet weten te gedragen. Wanneer er dan aangedragen wordt om de kosten van deze wekelijks terugkerende inzetten te verhalen op de clubs wordt je hier tot de grond afgefakkeld.....

Ik heb bij het verhalen van deze inzetkosten een beetje een gevoel van "met twee maten meten" maar dat zal vast komen omdat de voetbal heilig verklaard is.

Als alle betrokkenen een deel van hun verantwoording missen, en dan bedoel ik organisator EN bezoekers, dan kom je op een punt dat er zaken dermate misgaan dat er een hulpverlening opgestart moet worden en mijns inziens is die daartoe nou net in het leven geroepen anders was het geen hulpverleningsdienst geweest.

Gemiste verantwoording door organisatie, aantal bezoekers met OV
Gemiste verantwoording organisatie, niet op tijd inzien dat je een vervoers probleem gaat krijgen.
Gemiste verantwoording bezoekers, als je merkt dat het wel erg druk wordt op tijd inspelen op die drukte en een alternatief zoeken voor het geval het mis loopt.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Nouja, het is niet de eerste maal dat zoiets gebeurd. In het verleden hebben zich al meer van dit soort incidenten voorgedaan, waarbij grote groepen mensen kleumend in de kou en in de regen buiten staan te wachten op vervoer. Dit is voor mij al reden om met eigen vervoer naar zoiets te gaan. ::)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Peter71 link=msg=1304307 date=1414258874
Nouja, het is niet de eerste maal dat zoiets gebeurd. In het verleden hebben zich al meer van dit soort incidenten voorgedaan, waarbij grote groepen mensen kleumend in de kou en in de regen buiten staan te wachten op vervoer. Dit is voor mij al reden om met eigen vervoer naar zoiets te gaan. ::)

En ook dat is geen garantie Peter...... Ik ben eens naar de opendagen van de luchtmacht geweest met eigen vervoer waarbij ik waarschijnlijk met het OV eerder van de vliegbasis was geweest  098uo
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
   
Meer bussen Harderwijk had niet geholpen'


HARDERWIJK - Zelfs met de inzet van meer bussen was de chaos van gisteravond bij attractiepark Walibi niet te voorkomen.


info530

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
En als de weg dan vol staat, schiet het ook niet op  ;):

Files op Spijkweg zorgden voor gestrande Walibi-gangers

Volgens busmaatschappij Connexxion kwamen de 70 bezoekers van Walibi Holland in de nacht van vrijdag op zaterdag te laat op het treinstation in Harderwijk door verkeersopstoppingen op de Spijkweg.

Het attractiepark ging om 23:00 uur dicht na een uitverkochte Halloween Fright Night. Omdat er duizenden bezoekers tegelijkertijd weggingen met de auto of bus ontstond er een lange file op de Spijkweg. Zo'n 70 jongeren misten daardoor de laatste trein en moesten worden opgevangen in een sporthal in Harderwijk.

Connexxion laat weten dat er zaterdagavond extra bussen worden ingezet; negen in plaats van vijf.


bron: www.omroepflevoland.nl


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Als ik het goed samenvat: bezoekers zijn ruim op tijd naar de bussen gegaan en toch gestrand. Connexion heeft extra bussen ingezet. En doordat het evenement een groot sucses was liep het verkeer vast waardoor de bussen niet voldoende cappaciteit konden leveren.  Is iets om van te leren voor volgende keer. Ook dat ze geen bezoekers achter moeten laten op het station als de laatste trein vertrokken is.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: JJ75 link=msg=1304318 date=1414261260
Als ik het goed samenvat: bezoekers zijn ruim op tijd naar de bussen gegaan en toch gestrand. Connexion heeft extra bussen ingezet. En doordat het evenement een groot sucses was liep het verkeer vast waardoor de bussen niet voldoende cappaciteit konden leveren.  Is iets om van te leren voor volgende keer. Ook dat ze geen bezoekers achter moeten laten op het station als de laatste trein vertrokken is.
Volgens buschauffeurs is het probleem simpel: bezoekers blijven tot het laatste moment en kunnen daarna niet meer op tijd wegkomen omdat de wegen naar Walibi vastlopen.
Men blijft dus tot  23:00uur, maar dan is men nog niet van het terrein en onderweg naar het station. Tja, die 2 uurtjes tot de laatste trein zijn dan zo voorbij. Ik ben daar zeer bekend omdat ik ook op Lowlands kom wat op het grote evenemententerrein wordt gehouden naast het pretpark. Als je daar vast komt te staan in het verkeer sta je inderdaad goed vast, en kun je niet meer voor of achteruit. ::)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: JJ75 link=msg=1304318 date=1414261260
Als ik het goed samenvat: bezoekers zijn ruim op tijd naar de bussen gegaan en toch gestrand. Connexion heeft extra bussen ingezet. En doordat het evenement een groot sucses was liep het verkeer vast waardoor de bussen niet voldoende cappaciteit konden leveren.  Is iets om van te leren voor volgende keer. Ook dat ze geen bezoekers achter moeten laten op het station als de laatste trein vertrokken is.

Waar wil je ze dan laten als ze de trein gemist hebben?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Citaat van: JJ75 link=msg=1304318 date=1414261260
Als ik het goed samenvat: bezoekers zijn ruim op tijd naar de bussen gegaan en toch gestrand. Connexion heeft extra bussen ingezet. En doordat het evenement een groot sucses was liep het verkeer vast waardoor de bussen niet voldoende cappaciteit konden leveren.  Is iets om van te leren voor volgende keer. Ook dat ze geen bezoekers achter moeten laten op het station als de laatste trein vertrokken is.
Volgens mij goed lezen, CXX gaat vanavond extra bussen inzetten, maar aan de drukte op de Spijkweg kunnen ook extra bussen niet veel doen, staan in diezelfde file om naar Harderwijk te gaan. Of ze zouden onder politie begeleiding langs de file geleid kunnen worden??
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!