GRIP 1 (gestrande bezoekers Halloweenparty Walib) NS-station Stationsplein - Harderwijk 25-10-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (gestrande bezoekers Halloweenparty Walib) NS-station Stationsplein - Harderwijk 25-10-2014  (gelezen 18513 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Citaat van: Berger link=msg=1304463 date=1414325125
Of je regelt met de NS dat er wat langer treinen rijden?
Of zeg ik dan iets heel doms?
Dat kost wat geld. Je moet niet alleen de trein in Harderwijk langer laten rijden, ook de aansluitende treinen in Zwolle en Amersfoort.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Bollie link=msg=1304343 date=1414267317
Laat men er wat van leren. bijv. dat het feestje om 22:00 stopt. Dan heeft met 2.19 min om bij station NS te komen. maarja ruime planning....  ::)

Ik denk juist niet. Laat het feestje juist langer doorlopen. Tot 1 uur ofzo. Op die manier blijven de autobezoekers langer als de OV gebruikers. De bussen hebben dan geen files om iedereen om 11 uur op het station te krijgen. De grote autofiles ontstaan dan vlak erna.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1304491 date=1414336829
Ik denk juist niet. Laat het feestje juist langer doorlopen. Tot 1 uur ofzo. Op die manier blijven de autobezoekers langer als de OV gebruikers. De bussen hebben dan geen files om iedereen om 11 uur op het station te krijgen. De grote autofiles ontstaan dan vlak erna.  :)

Of mensen denken "ik wil m'n kaartje wel goed gebruiken" en gaan met de auto.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Het maakt niet uit tot hoe laat je dit soort evenementen laat duren. Men heeft er voor betaald en dus wil men alles mee maken, en blijft dus zo lang mogelijk. En dan hebben ze nog geen eens ongelijk, maar het zorgt er wel voor dat je dus met dit soort problemen wordt geconfronteerd.
Zoals ik al eerder vertelde, dit soort taferelen zie je ook in in zekere zin bij Lowlands. Zeker bij het open gaan van de campings, en het sluiten van de campings. Dan hoef je niet te denken dat je even via de dijk van Harderwijk naar Elburg kan rijden. Je staat dan gewoon vast. Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden, en met kunst en vliegwerk heb ik het toch voor elkaar gekregen via allerlei polderweggetjes om toch op tijd op het Lowlandsterrein te komen om daar aan het werk te gaan. Nu ga ik gewoon veel eerder weg, en maar meteen omrijden via Biddinghuizen en dan gaat het redelijk.
En ja, als je weet dat je met de trein  en bus bent gekomen, en dus afhankelijk bent van de trein en bus om weer naar huis te kunnen dien je toch wel zelf rekening mee te houden dat het wel eens druk kan zijn. En je zelf iets aan planning van je terugreis dient te doen. ::)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Highfield link=msg=1304492 date=1414337821
Of mensen denken "ik wil m'n kaartje wel goed gebruiken" en gaan met de auto.

Dan staan ze weliswaar langer in de file maar hebben ze wel een verwarming en komen ze wel thuis.   :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Gilles

  • Veiligheidskundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Langere treinen kan niet zomaar, er zit door de perronlengte wel een maximum aan die lengte (en niet alleen in Harderwijk maar ook bij andere stations onderweg). Net zoals extra treinen ook afhankelijk is van eventuele werkzaamheden. En je krijgt lang niet iedereen daarmee naar huis.

Overigens bedoelde ik geen combi-regeling met de trein. Je zet een touringcar in vanaf bv. Dordrecht, mensen die meegaan stappen daar op, worden voor de deur afgezet en na afloop weer met de bus naar Dordrecht gebracht  O0
Het is niet de vraag of iets kan gebeuren, het is de vraag wanneer...