Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Spoorwegpolitie

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Spoorwegpolitie  (gelezen 122494 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HGL

• Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 16 december 2009, 18:59:00
Wat dan wel?  ;)

Nou volgens mij dat Volvo gewoon een Vista lichtbalk besteld!!! Daar heb je geen Honac/TM-CS voor nodig volgens mij.

Trouwens in het wandelgangen circuit vernomen dat er weer enkele nieuwe Crafters afgeleverd gaan worden binnen het KLPD. Zouden geen blauwe/oranje pitjes meer op het dak zitten maar zou een andere oplossing zijn gekozen! Iemand wellicht al iets gezien/gehoord. Hier in Den Haag zie ik nog wel eens een oude vivaro langs schuiven, zal dat ook eens in de gaten houden. Zal vast ook een nieuwe Crafter voor komen.

Gast

• Gast
Reactie #91 Gepost op: 16 december 2009, 19:02:56
Waar denk je dat die Vista lichtbalk besteld wordt dan?  ;D ;D Je hebt TM-CS dan niet nodig voor de opbouw, dat klopt als je dát bedoelde ja! De spullen moeten evengoed nog bij één van de grote jongens besteld worden  ;)

HGL

• Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 16 december 2009, 19:04:55
Waar denk je dat die Vista lichtbalk besteld wordt dan?  ;D ;D Je hebt TM-CS dan niet nodig voor de opbouw, dat klopt als je dát bedoelde ja! De spullen moeten evengoed nog bij één van de grote jongens besteld worden  ;)

Dat is dus gewoon een monopolie!!! Dacht dat je dat wel direct zou kunnen aanschaffen bij Vista (federal signal natuurlijk) oid.

Gast

• Gast
Reactie #93 Gepost op: 16 december 2009, 19:06:42
Vista is het model zwaaibalk, gemaakt door Federal Signal en geleverd door TM-CS  ;) En zo is de cirkel weer rond  ;D
Als ze een LFL Liberty of Edge Freedom op het dak willen dan moet je bestellen bij HONAC, of wil je een UltraMax dan ga je naar Marelko toe.
Ja, inderdaad, monopolies op het gebied van verlichting, aan de andere kant, ons landje is zo klein dat je geen Amerikaanse situaties nodig hebt of wenselijk zijn op het gebied van verlichting. Genoeg keuze qua verlichting, een kleinere keuze qua aanbieders.

HGL

• Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 16 december 2009, 19:09:48
Vista is het model zwaaibalk, gemaakt door Federal Signal en geleverd door TM-CS  ;) En zo is de cirkel weer rond  ;D
Als ze een LFL Liberty of Edge Freedom op het dak willen dan moet je bestellen bij HONAC, of wil je een UltraMax dan ga je naar Marelko toe.
Ja, inderdaad, monopolies op het gebied van verlichting, aan de andere kant, ons landje is zo klein dat je geen Amerikaanse situaties nodig hebt of wenselijk zijn op het gebied van verlichting. Genoeg keuze qua verlichting, een kleinere keuze qua aanbieders.

Ik paste hem net aan met de toevoeging Federal Signal. Maar weet wat geleerd gaat allemaal alsnog via TM-CS/Honac/Abiom.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 16 december 2009, 23:00:24
Dat zijn de importeurs van die spullen....dat maakt het misschien iets duidelijker.

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #96 Gepost op: 17 december 2009, 12:37:33
Dat is dus gewoon een monopolie!!! Dacht dat je dat wel direct zou kunnen aanschaffen bij Vista (federal signal natuurlijk) oid.

Vergeet niet dat de importeurs wél verantwoordelijk zijn voor het "vernederlandsen" van de balken; o.a. de stopbordjes, bediening, elektronica & sirene, het is dus niet zo dat de balken overgevlogen worden uit de USA en zo 1op1 op het dak gemonteerd kunnen worden.

Abiom is trouwens geen officiële importeur maar tussenpersoon tussen de Politie en een zwaailichtenimporteur zoals er velen zijn in Nederland; ze bouwen gewoon op wat de klant wil, zo rijden er in Gelderland-Midden voertuigen rond met een LFL Edge, TM-CS bediening+sirene en Whelen Tir 6 in de grill.

De meeste spullen laat Honac niet rechtstreeks via Whelen USA overkomen maar via Woodway (GB) en TM-CS via VAMA (ES)

Zo kan de volgende situatie ontstaan:
Whelen>Woodway>Honac>Abiom> of  
Federal Signal>Vama>TM-CS>Terberg, Wiegel, van de Kooy, Visser, Kelder telecom enz.

In de tijd van gemeente&rijkspolitie bouwde de meeste korpsen zelf hun voertuigen op.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 18 december 2009, 18:17:34
En die barclay bakken dan. Barclay BV is onderdeel van Taxitronic, hetgeen valt onder TM-CS (eigenlijk Waysis). Echter zie ik wel de Honac opgebouwde auto's rijden met Barclay bakken ;) Of zijn dat geen Barclay's maar imitaties?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #98 Gepost op: 27 december 2009, 17:47:43

Dienst: Korps Landelijke Politie Diensten Spoorwegpolitie
Standplaats: Amsterdam
Soort voertuig: Dienstauto
Merk & type: Volvo V50
Byzonderheden:
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

HGL

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 29 december 2009, 08:23:11
Twee dagen terug in Rotterdam als treinreiziger en zag aan achterzijde van station bij het spopo bureau een volkswagen Crafter met Vista lichtbalk...... helaas alleen gsm-camera (slechte kwaliteit). Vista balk zat een beetje achterop het dak geplaatst. Bus ziet er wel geinig uit maar lijkt mij niet voor surveillance geschikt, beetje lomp.

Wellicht kan iemand een foto schieten, zelf ziet het er niet naar uit dat ik binnenkort in rotterdam kom.