Tips voor het omgaan met beledigingen door jeugd

Auteur Topic: Tips voor het omgaan met beledigingen door jeugd  (gelezen 3696 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Gepost op: 1 november 2014, 21:43:53
Mijn naam is Niels en ik doe de opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid Politie. Wij zijn deze week voor het eerst de straat op gegaan. Hier kreeg ik een aantal "beledigingen" naar mijn hoofd. Zijn er mensen die tips hebben hoe je mensen op een juiste manier kan aanspreken. We gaan het hier ook op de opleiding over hebben, maar ik vind het leuk om ook iets te horen van de mensen uit de praktijk.


Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 november 2014, 21:49:04
Wat voor soort 'beledigingen' kreeg je naar je hoofd?


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #2 Gepost op: 1 november 2014, 21:52:01
Er werd naar mij geroepen "klote agent", maar ook wat simpelere dingen ( wettelijk gezien denk ik geen belediging) zoals kut politie, landverader.
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #3 Gepost op: 1 november 2014, 21:53:01
Lekker langs je heen laten gaan en doorgaan met waar je mee bezig was of je verhaal tegen deze of gene voortzetten op n normale toon ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4 Gepost op: 2 november 2014, 03:32:10
Lastig te noemen, zo digitaal op een forum. Ik neem aan dat je hier vanuit je opleiding training in krijgt? En vanuit de praktijk gecoached wordt en ook daar je vraag kunt stellen?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #5 Gepost op: 2 november 2014, 10:35:20
Waar liep je stage en wat was hun beleid? Ik mag hopen dat je ook onder directe begeleiding van een coach liep?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest15549

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 2 november 2014, 16:30:07
Ik werkte in de zomervakantie met pubers, alhoewel de situatie anders was dan politiewerk (groep pubers begeleiden tijdens n vakantieweek) moest ik uiteraard ook geregeld sommigen van hen aanspreken op iets.

Er waren er uiteraard ook een paar bij die de grens vaak opzochten en er soms overheen gingen, en ook enkele "probleemgevallen" om het wat te overdrijven en wat bij mij hielp is om een beroep te doen op hun verantwoordelijksgevoel ("Vind je het normaal om zo te praten?"). Als ze antwoorden met nee snappen ze het, antwoorden ze nog brutaal met ja dan maak je duidelijk dat jij dat niet normaal vindt en jij in die situatie de baas bent.

Als er eentje een grote mond had omdat zn vriendjes erbij stonden nam ik diegene apart op zo 1 op 1 met hem te praten en aan te spreken op zijn gedrag, het voordeel is dat het "stoere" van een grote mond hebben eraf is omdat hij niemand heeft om stoer voor te doen.


Ter duidelijkheid: ik ben dus geen politiemedewerker/toezichthouder/HTV-student maar dit deed ik in een soortgelijke situatie.


Doorn

  • Senior GGP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #7 Gepost op: 2 november 2014, 18:18:09
Ik heb binnen mijn opleiding een training gehad van Straatcontact(.nl). Dit zijn een paar (oud-)politiecollega's die trainingen geven om beter in contact te komen met jeugd. Misschien dat er op hun website ook het één en ander aan tips staat.

Belangrijkste boodschap die zij uitdragen is om vooral bij jezelf te blijven. Ken je eigen zwakheden en laat je daarmee niet uit je tent lokken. Ga vooral ook niet dreigen met daden die je toch niet waar kan maken.
Waakzaam en dienstbaar aan de waarden van de rechtsstaat.


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #8 Gepost op: 2 november 2014, 18:29:35
Citaat van: Maxx link=msg=1305784 date=1414895530
Lastig te noemen, zo digitaal op een forum. Ik neem aan dat je hier vanuit je opleiding training in krijgt? En vanuit de praktijk gecoached wordt en ook daar je vraag kunt stellen?

We krijgen hier inderdaad les in. Dit doen wij in een speciaal ingerichte praktijk straat, met hulp van een docent van de Politie academie.
We worden ook begeleid door onze praktijkbegeleiders, hier kunnen wij ook onze vragen stellen. Heb ik gedaan en zij gaven aan dat je moet kijken wat goed voelt. Aanspreken op ongepast gedrag en vragen waarom ze het doen.
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #9 Gepost op: 2 november 2014, 18:32:19
Citaat van: DiNozzo link=msg=1305806 date=1414920920
Waar liep je stage en wat was hun beleid? Ik mag hopen dat je ook onder directe begeleiding van een coach liep?

Ik liep stage bij eenheid Midden Nederland. Ik liep op dat moment met een mede student op straat. De praktijk begeleiders waren in dezelfde winkelstraat aanwezig. Bedoelt u dat met directe begeleiding of bedoelt u "samen lopen met een agent"?
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.