Puur voor de de discussie:
Prive zou ik dus echt geen vuurwapen willen dragen, waar zou anders de grens liggen?
Er wordt hier gesproken over tijdens het doen van boodschappen, maar dit neemt van de meeste mensen maar een gering deel van de tijd in beslag.
Wat te denken als ik naar de voetbal ga of lekker een avondje ga stappen? Ik acht de kans op een geweldsincident groter in het uitgaansleven dan bij een winkelcentrum. Als het om aanslagen gaat, tja deze kunnen overal en ten alle tijden plaatsvinden, vaak gebeurd dit op een plek en tijdstip dat je het immers niet verwacht.
Maar ik denk niet dat er mensen zitten te wachten op een agent die naar het cafe of de discotheek gaat met een vuurwapen op zak. En als deze alleen gedragen zou worden tijdens het doen van boodschappen, dan zie ik persoonlijk daar momenteel het nut en belang niet zo van in. Tuurlijk zou ook dit al de veiligheid voor een deel kunnen vergroten, maar de scenario's die net werden geschetst door anderen zijn ook zaken waar rekening mee gehouden dient te worden.
Maar gelukkig heeft de korpschef een update geplaatst, welke volgens mij duidelijk genoeg is. Het belangrijkste blijft dat we ons gezond verstand gebruiken.