Politiemensen moeten wapen altijd dragen vanwege terreurdreiging

Auteur Topic: Politiemensen moeten wapen altijd dragen vanwege terreurdreiging  (gelezen 23738 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 5 november 2014, 17:57:08
Citaat van: Cabo link=msg=1306646 date=1415206569
Ik denk dat silque het mooi en duidelijk omschreven heeft zo. Echter ben ik zelf geen voorstander om privé een vuurwapen te dragen. Ik zie er voordelen in, maar zeker ook erg veel, persoonlijke, nadelen.
Volledig mee eens O0

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #71 Gepost op: 5 november 2014, 18:03:54
Citaat van: Matth link=msg=1306629 date=1415204330
Daarnaast heel deze discussie is gewoon een hersenspinsel, daar de overheid nimmer van ons gaat verlangen 24/7 een pistool bij je te dragen.

Never say never.

Beetje bij beetje zie je dat er onder het mom van de terreurdreiging of criminaliteitsbestrijding zaken anders gaan dan vroeger. Of het nu gaat om ruimere bevoegdheden van opsporingsdiensten of een politiechef die wat meer geweldsmiddelen op straat wil brengen - de samenleving is gewoon aan het veranderen. Of je dat goed of slecht moet vinden - da's een andere discussie. Maar ook dit is gewoon weer een stap in een richting die kennelijk nodig is. Waar je dus ook weer over kunt discussiëren. Dus zo'n hersenspinsel is dit nu ook weer niet.

Overigens siert het een groot aantal reageerders in dit topic dat men er goed over nadenkt. Klakkeloos ja of nee roepen in deze materie is er nauwelijks bij. En dat vind ik positief. Mag ook wel eens gezegd worden.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 5 november 2014, 19:38:23
Daar is het een forum voor hé  :) Overigens zijn de bevoegdheden even ruim als vroeger hoor, ik denk alleen dat er nu steeds meer de rand wordt opgezocht i.t.t. vroeger.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 5 november 2014, 19:53:13
Wil best prive het spul bij me dragen maar dan wil ik ook voor elk uur een paar centen. Duhh

rrpd

• Gast
Reactie #74 Gepost op: 5 november 2014, 22:01:41
Is het handig om deze discussie hier op een openbaar forum te voeren?

Ik vind dit onderwerp echt iets wat intern moet blijven gezien het gevoelige onderwerp...

Just my opinion....

Cabo

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 5 november 2014, 22:23:00
Citaat van: rrpd link=msg=1306711 date=1415221301
Is het handig om deze discussie hier op een openbaar forum te voeren?

Ik vind dit onderwerp echt iets wat intern moet blijven gezien het gevoelige onderwerp...

Just my opinion....

Als het niet al in de pers was gekomen was ik het met je eens. Maar op dit forum wordt bijv. niet naar buiten gebracht wat in de laatst weblog precies stond. Verder worden er alleen meningen gegeven, invloed kunnen we van hier uit er toch niet op uit oefenen.

Ik denk niet dat er wat mis is om je mening te geven op een openbaar forum over het dragen van een vuurwapen of niet.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 5 november 2014, 22:23:46
het staat uitgebreid in de pers en er staat hier geen vertrouwelijke info.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 6 november 2014, 09:00:09
Als je altijd je wapen bij je draagt kun je dus ook nooit spontaan aan het bier.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 6 november 2014, 10:17:07
Op zichzelf sta ik er niet direct negatief tegenover als de baas dat van mij zou gaan verlangen. Echter zal de baas dan met een vergoeding over de brug moeten komen, aangezien ik toch redelijk in mijn vrijheid wordt beperkt. Ik kan door het dragen van mijn vwpn niet meer elke horecagelegeheid binnen, ik kan/mag geen alcohol meer drinken(deed ik overigens toch al bijna nooit), er wordt uiteraard dan ook van mij verwacht dat ik ten alle tijde zal moeten optreden(ook een belemmering in mijn priveleven, aangezien ik ook wel eens alleen met mijn kids op pad ben, waar laat ik die dan)

Echter heeft de baas nu in mijn ogen redelijk duidelijk gemaakt via zijn story op intranet wat er wordt verwacht van de diender.

Nogmaals het idee om in mijn vrije tijd met een vwpn sta ik niet direct heel negateif tegenover MAAR er zitten ook een hoop nadelen aan vast.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #79 Gepost op: 6 november 2014, 16:49:02
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1306776 date=1415265427
aangezien ik toch redelijk in mijn vrijheid wordt beperkt.
En daarom zal er bij zo'n besluit ook nooit verlangt worden dat jij altijd met je taak bezig ben en zal men het ook moeten accepteren als jij hem een keertje niet bij je hebt. Zoals al eerder aangegeven heeft men in Amerika hier ook een bepaalde mening over. Nu is daar natuurlijk een heel andere beleid qua dragen van wapens, maar ook daar word je niet vreemd aangekeken als je een keer zegt ik neem hem niet mee omdat.

Mocht het ooit gebeuren dat er daadwerkelijk een landelijk beleid komt, dan zal er hoogst waarschijnlijk een zin in komen te staan dat het dragen geen verplichting is maar ter beoordeling van de ambtenaar. En uiteraard dat men zich aan de regels moet houden die door een andere gesteld worden (dus huisregels dat er ergens geen wapens mogen komen). Iets wat ook in het "wapengekke" Amerika is, want daar heb je ook gewoon wapenvrije zones.

Ik zie het ook dat er bij deze discussie het niet zo is van "ik heb een wapen dus ik draag hem", nee het is eerder "ik mag een wapen dragen, dus maak ik de afweging of het wel handig is om deze te dragen". Al blijft ook dit wel altijd een discussie punt, want waar de ene zegt van dan draag ik hem niet, kan een ander juist wel zeggen dan draag ik hem.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v