aangezien ik toch redelijk in mijn vrijheid wordt beperkt.
En daarom zal er bij zo'n besluit ook nooit verlangt worden dat jij altijd met je taak bezig ben en zal men het ook moeten accepteren als jij hem een keertje niet bij je hebt. Zoals al eerder aangegeven heeft men in Amerika hier ook een bepaalde mening over. Nu is daar natuurlijk een heel andere beleid qua dragen van wapens, maar ook daar word je niet vreemd aangekeken als je een keer zegt ik neem hem niet mee omdat.
Mocht het ooit gebeuren dat er daadwerkelijk een landelijk beleid komt, dan zal er hoogst waarschijnlijk een zin in komen te staan dat het dragen geen verplichting is maar ter beoordeling van de ambtenaar. En uiteraard dat men zich aan de regels moet houden die door een andere gesteld worden (dus huisregels dat er ergens geen wapens mogen komen). Iets wat ook in het "wapengekke" Amerika is, want daar heb je ook gewoon wapenvrije zones.
Ik zie het ook dat er bij deze discussie het niet zo is van "ik heb een wapen dus ik draag hem", nee het is eerder "ik mag een wapen dragen, dus maak ik de afweging of het wel handig is om deze te dragen". Al blijft ook dit wel altijd een discussie punt, want waar de ene zegt van dan draag ik hem niet, kan een ander juist wel zeggen dan draag ik hem.