Auto in de sloot na inhaalactie arrestatieteam?

Auteur Topic: Auto in de sloot na inhaalactie arrestatieteam?  (gelezen 13704 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Gepost op: 7 november 2014, 09:46:26
Volgens reacties op RTVoost is er aan automobilist in de sloot beland na een inhaalactie door een arrestatie team.

Citaat
Gelukkig ben ik goed opgevangen en hoop dat het met de man ook goed komt!! Maar echt onbenullig rijden van die arrestatieteams
yvonne

Citaat
Ik reed daar ook en schrok behoorlijk toen ik op een erg gevaarlijke manier door die zwaailichten ingehaald werd.
Ursa

Citaat
De arrestatie teams haalden ons in. In de spits met loeiende sirene op de n36 tussen de 2 rijbanen door.
Rick Smelt

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=202868&cat=1

p2kflex
17:50:22 06-11-14GROUP-1Prio 1 Ongeval Wegvervoer Letsel N36 27,0 Diffelen
0630213Politie Veiligheidsregio IJsselland (PersInfo Midden)
0830999Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)
p2kflex
17:50:16 06-11-14GROUP-1PRIO 1 Ongeval Wegvervoer Letsel : : N36 : 27,0 Diffelen 042370 042390 042330
0610303BRW IJsselland (Hardenberg) (Bevelvoerders)
0610307BRW IJsselland (Hardenberg) (Blusploeg 2)
0610309BRW IJsselland (Hardenberg) (Dagdienst)
0610305BRW IJsselland (Hardenberg) (Kazernecode)
0610330BRW IJsselland (Hardenberg) (Lichtkrant)
0610317BRW IJsselland (Hardenberg) (Piketploeg A)
0610318BRW IJsselland (Hardenberg) (Piketploeg B)
0610331BRW IJsselland (Hardenberg) (Infocode klein Incident)
0611800BRW Veiligheidsregio IJsselland (OvD Ommen - Hardenberg)
0806240Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)

Bewaarder

• Bewaarder-Portier bij DJI
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #1 Gepost op: 7 november 2014, 14:28:01
Of misschien BOT onderweg. Bijzonder ondersteuning Team van DV&O.
Strenger straffen en een soberder gevangenis regime voor recidivisten.

Alwin

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #2 Gepost op: 7 november 2014, 19:48:19
Waren waarschijnlijk onderweg om een drugslab te ontmantelen.

Aantreffen drugslab

Laatste update: 07-11-2014 | 15:06

Geesteren (OV) - De politie en Landelijke Faciliteit Ondersteuning Ontmantelen (LFO) zijn vrijdag 7 november begonnen met het ontmantelen van een drugslab, dat donderdag 6 november is aangetroffen in Geesteren.

Donderdag rond 20.00 uur is, naar aanleiding van een melding en een daarna ingesteld onderzoek, in het buitengebied van Geesteren een drugslab aangetroffen. Het lab was in werking en vermoedelijk werd er amfetamine geproduceerd. Drie personen zijn aangehouden.
In beslag genomen

Donderdagavond heeft direct een onderzoek naar de gevaarzetting en een forensisch onderzoek plaatsgevonden. Naast grondstoffen die gebruikt worden voor de productie, is 250 kg illegaal vuurwerk aangetroffen en in beslag genomen. Ook zijn twee auto’s en contant geld in beslag genomen.
Onderzoek

Het politieonderzoek is in volle gang. Vandaag 7 november is het drugslab ontmanteld onder leiding van het LFO. Ook zal onderzocht worden of er sprake is van milieuschade.

In verband met het lopende onderzoek kunnen op dit moment geen verdere details bekend gemaakt worden. ( Bron politie Twente )

7194

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 7 november 2014, 20:33:05
Tja, waar baseert men op dat dit een AT was? Meer dan 'zwarte auto's met loeiende sirene's' kan ik niet vinden tussen de reacties.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 7 november 2014, 20:56:16
Gewoon beter opletten.  :P

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #5 Gepost op: 8 november 2014, 07:42:33
Citaat van: HAVP link=msg=1307087 date=1415390176
Gewoon beter opletten.  :P
Ik kom regelmatig voertuigen met spoed tegen, maar die onopvallende auto's van het AT of wat het ook mag zijn, rijden vaak veel harder en agressiever dan de opvallende politiewagens met spoed. Ook zie ik ze dingen doen die opvallende spoedvoertuigen niet snel doen, zoals met zeer hoge snelheid op de snelweg verkeer over de vluchtstrook inhalen, en bumperkleven. En daarbij vind ik ze veel minder opvallen met dat ene blauwe lampje dan opvallende voertuigen,  dus worden ze ook minder snel gezien waardoor men niet snel op ze kan anticiperen.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

jeroen21

• manschap brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 8 november 2014, 10:51:44
ik werk vlakbij een depot van het arrestatieteam en zie regelmatig deze voertuigen met optische signalen rijden en dan doen ze niks anders dan links op de snelweg met een behoorlijke snelheid maar geen onveilige dingen doen.

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 8 november 2014, 11:46:22
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1307131 date=1415428953
Ik kom regelmatig voertuigen met spoed tegen, maar die onopvallende auto's van het AT of wat het ook mag zijn, rijden vaak veel harder en agressiever dan de opvallende politiewagens met spoed. Ook zie ik ze dingen doen die opvallende spoedvoertuigen niet snel doen, zoals met zeer hoge snelheid op de snelweg verkeer over de vluchtstrook inhalen, en bumperkleven. En daarbij vind ik ze veel minder opvallen met dat ene blauwe lampje dan opvallende voertuigen,  dus worden ze ook minder snel gezien waardoor men niet snel op ze kan anticiperen.

AT'ers hebben een hele andere rijopleiding. Je kan AT en Basisteam niet vergelijken daarin ;)
Met Vriendelijke Groet.....

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 8 november 2014, 12:00:51
http://w.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=202957&cat=1

Nieuw bericht op rtvoost met meerdere reacties. Als het waar is wat daar staat, is er gevaarlijk gereden.

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 8 november 2014, 15:02:04
Door de bestuurder van de auto in de greppel, of het AT? Ik heb de reacties ook gelezen en de meeste slaan nergens op. Laat de politie het intern uitzoeken en als er echt gevaarlijk gereden is dan zal dat uit onderzoek ook blijken en volgens mij worden er dan echt wel gepaste maatregelen genomen. Tot die tijd is het giswerk.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.