Auto in de sloot na inhaalactie arrestatieteam?

Auteur Topic: Auto in de sloot na inhaalactie arrestatieteam?  (gelezen 13657 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #10 Gepost op: 8 november 2014, 15:55:26
Er wordt geleerd om midden op de weg te rijden. Tussen beide rijbanen. Zo ben je het meest zichtbaar. Mensen kunnen dan links en rechts ruimte maken. Probleem is vaak dat 90% van de automobilisten op een provinciale weg te dicht op elkaar rijdt. Ook al denk t men van niet. Vaak is het wel zo. Als je zelf op een N weg rijdt, check dan maar eens of je daadwerkelijk 2 seconden of meer achter je voorligger rijdt. Als 1 licht remt remt de 2e iets harder en de derde in rij nog harder... Anticiperen is er niet meer bij want als je 1 seconde op je voorligger reed omdat je dacht dat "je netjes reed" dan kun je alleen nog maar uitwijken, en als je handig bent wijk je uit richtingde berm.

Ik zeg niet dat dit hier is gebeurt want ik ken de ins and outs niet. Maar dit is vaak wel een reden waarom ongevallen op 2 baans wegen ontstaan.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #11 Gepost op: 8 november 2014, 20:09:55
Dat komt weer omdat overal de dubbele strepen geplaatst worden, inhaalverboden worden ingesteld, maximum snelheid naar beneden wordt bijgesteld.  Op deze wijze zorgt de overheid ervoor dat de bestuurders niet meer hoeven te denken, ver vooruit moet kijken, anticiperen en rekening hoeft te houden met achteropkomend verkeer. Als er dan wat verandert aan het normale wegbeeld is iedereen in paniek.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #12 Gepost op: 9 november 2014, 13:31:59
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1307131 date=1415428953
Ik kom regelmatig voertuigen met spoed tegen, maar die onopvallende auto's van het AT of wat het ook mag zijn, rijden vaak veel harder en agressiever dan de opvallende politiewagens met spoed. Ook zie ik ze dingen doen die opvallende spoedvoertuigen niet snel doen, zoals met zeer hoge snelheid op de snelweg verkeer over de vluchtstrook inhalen, en bumperkleven. En daarbij vind ik ze veel minder opvallen met dat ene blauwe lampje dan opvallende voertuigen,  dus worden ze ook minder snel gezien waardoor men niet snel op ze kan anticiperen.

Ben ik wel met je eens hoor. Maar wat Jeffrey010 zegt, dat hun (AT, BOT od) manier van rijden niet is te vergelijken met die van andere diensten klopt ook wel. Al zou dat de veiligheid van andere weggebruikers niet in gevaar mogen brengen natuurlijk.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #13 Gepost op: 9 november 2014, 13:36:31
Citaat van: JJ75 link=msg=1307176 date=1415444451
http://w.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=202957&cat=1

Nieuw bericht op rtvoost met meerdere reacties. Als het waar is wat daar staat, is er gevaarlijk gereden.

Die reacties kun je beter niet lezen. Daar ben ik al lang geleden mee gestopt. Allemaal "amateur-deskundigen" met over het algemeen een weinig onbevooroordeelde mening.


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #14 Gepost op: 11 november 2014, 07:20:34
Het zijn meer dan voortreffelijke bestuurders van voertuigen, zowel BOT als AT. Ze nemen risico's, ja, maar deze zijn afgewogen (tenminste dat is de bedoeling). Klein puntje. De toegepaste alarmlicht inrichting + geluidsignalen. Die is minimaal, slecht te zien en van onvoldoende niveau om te horen op de snelweg voor andere bestuurders. Vwb het rijden in burgerauto's kan het geen kwaad om eens te kijken hoe men licht en toeters hebben geregeld in andere landen. Het is in dit verband makkelijk om te verwijzen naar de VS en Canada.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #15 Gepost op: 11 november 2014, 07:57:09
Citaat van: Bert65 link=msg=1307253 date=1415473795
Dat komt weer omdat overal de dubbele strepen geplaatst worden, inhaalverboden worden ingesteld, maximum snelheid naar beneden wordt bijgesteld.  Op deze wijze zorgt de overheid ervoor dat de bestuurders niet meer hoeven te denken, ver vooruit moet kijken, anticiperen en rekening hoeft te houden met achteropkomend verkeer. Als er dan wat verandert aan het normale wegbeeld is iedereen in paniek.
Op de N36 vallen regelmatig doden en zwaargewonden bij inhaal acties. Citaat artikel 2013 TC tubantia
Citaat
ENSCHEDE – De N36 tussen Almelo en de Witte Paal bij Hardenberg is de dodenweg van Twente en de Achterhoek. Dat blijkt uit onderzoek van de Twentsche Courant Tubantia. In zeven jaar tijd verongelukten er dertien verkeersdeelnemers bij twaalf ongelukken, waarvan acht in de laatste drie jaar.
Genoemde oorzaak:
Citaat
Een toename van vrachtverkeer zorgt er op veel plaatsen voor dat de maximumsnelheid van 100 kilometer per uur niet gehaald wordt. Het leidt tot ergernis bij weggebruikers die inhaalmanoeuvres uitvoeren waar het eigenlijk niet kan.
Licht het dan aan de overheid of aan de verkeersintensiteit en samenstelling? Ik vind het wel erg makkelijk de schuld bij de overheid neer te leggen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #16 Gepost op: 11 november 2014, 11:24:24
Mijn idee is dat, omdat de overheid van alles inperkt, de gemiddelde bestuurder praktische ervaring gaat missen.
Door overal bijvoorbeeld inhaalverboden in te stellen, raken de bestuurders hun routine/inzicht kwijt voor inhalen op wegen met verkeer in beide richtingen. Als, let wel, als, men dan een keer besluit toch in te gaan halen, komen ze ervaring, kijktechniek en inzicht tekort.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #17 Gepost op: 11 november 2014, 15:02:17
Citaat van: Bert65 link=msg=1307714 date=1415701464
Mijn idee is dat, omdat de overheid van alles inperkt, de gemiddelde bestuurder praktische ervaring gaat missen.
Door overal bijvoorbeeld inhaalverboden in te stellen, raken de bestuurders hun routine/inzicht kwijt voor inhalen op wegen met verkeer in beide richtingen. Als, let wel, als, men dan een keer besluit toch in te gaan halen, komen ze ervaring, kijktechniek en inzicht tekort.

Dit klinkt leuk ;) Maar de N36 is gewoonweg geen weg waar inhalen goed en veilig kan.  De verkeersintensiteit is hoog tot zeer hoog en de snelheidsverschillen idem. Dit heb ik zelfs al mogen meemaken met het invoegen op de N36. Ik kom daar regelmatig en ik vind de N36 echt een verschrikkelijke weg. Ik ken de tijd ook nog dat er wel ingehaald mocht worden en dit was levensgevaarlijk.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #18 Gepost op: 11 november 2014, 17:51:00
Citaat van: HAVP link=msg=1307320 date=1415536591
Die reacties kun je beter niet lezen. Daar ben ik al lang geleden mee gestopt. Allemaal "amateur-deskundigen" met over het algemeen een weinig onbevooroordeelde mening.

Klopt! Iets van stuurlui en wal!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #19 Gepost op: 11 november 2014, 18:20:18
Ik kom regelmatig voertuigen met spoed tegen, maar die onopvallende auto's van het AT of wat het ook mag zijn, rijden vaak veel harder en agressiever dan de opvallende politiewagens met spoed. Ook zie ik ze dingen doen die opvallende spoedvoertuigen niet snel doen, zoals met zeer hoge snelheid op de snelweg verkeer over de vluchtstrook inhalen, en bumperkleven. En daarbij vind ik ze veel minder opvallen met dat ene blauwe lampje dan opvallende voertuigen,  dus worden ze ook minder snel gezien waardoor men niet snel op ze kan anticiperen

Ben geen deskundige maar op bovengenoemde reactie wil ik wat kwijt.
A De voertuigen van de diverse DSI teams en de KMAR zijn wel voorzien van iets meer als een lullig zwaailichtje.Zowel voor als achter zijn in de lichten flitsers ingebouwd of achter de achterraam.Vaak hebben ze ook nog een plaklicht achter de voorruit.
B Hun rijopleiding is wel ietsjes zwaarder als die van de gewone diender.Het dichter op elkaar rijden leert men daar ook uit tactische gronden.De rijopleiding doet men overigens ook op de openbare weg naast de circuits.
C Door de werkdruk van deze teams rijd men dagelijks met O&A dus heeft men ook heel wat meer ervaring als de gemiddelde diender.
D Het gaat wel eens fout ja maar gegeven de vracht inzetten die men doet denk ik dat er toch aardig wat meer Tourans als grote bakken sneuvelen :)
D