Ik kom regelmatig voertuigen met spoed tegen, maar die onopvallende auto's van het AT of wat het ook mag zijn, rijden vaak veel harder en agressiever dan de opvallende politiewagens met spoed. Ook zie ik ze dingen doen die opvallende spoedvoertuigen niet snel doen, zoals met zeer hoge snelheid op de snelweg verkeer over de vluchtstrook inhalen, en bumperkleven. En daarbij vind ik ze veel minder opvallen met dat ene blauwe lampje dan opvallende voertuigen, dus worden ze ook minder snel gezien waardoor men niet snel op ze kan anticiperen
Ben geen deskundige maar op bovengenoemde reactie wil ik wat kwijt.
A De voertuigen van de diverse DSI teams en de KMAR zijn wel voorzien van iets meer als een lullig zwaailichtje.Zowel voor als achter zijn in de lichten flitsers ingebouwd of achter de achterraam.Vaak hebben ze ook nog een plaklicht achter de voorruit.
B Hun rijopleiding is wel ietsjes zwaarder als die van de gewone diender.Het dichter op elkaar rijden leert men daar ook uit tactische gronden.De rijopleiding doet men overigens ook op de openbare weg naast de circuits.
C Door de werkdruk van deze teams rijd men dagelijks met O&A dus heeft men ook heel wat meer ervaring als de gemiddelde diender.
D Het gaat wel eens fout ja maar gegeven de vracht inzetten die men doet denk ik dat er toch aardig wat meer Tourans als grote bakken sneuvelen
D