Auto in de sloot na inhaalactie arrestatieteam?

Auteur Topic: Auto in de sloot na inhaalactie arrestatieteam?  (gelezen 13686 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

devilfish

  • Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #20 Gepost op: 11 november 2014, 19:00:32
https://www.youtube.com/watch?v=KPqeIqHAriI

Citaat van: gignnl link=msg=1307798 date=1415726418

A De voertuigen van de diverse DSI teams en de KMAR zijn wel voorzien van iets meer als een lullig zwaailichtje.Zowel voor als achter zijn in de lichten flitsers ingebouwd of achter de achterraam.Vaak hebben ze ook nog een plaklicht achter de voorruit.

De lampen achter kan ik toch niet vinden  98uiye

Citaat van: gignnl link=msg=1307798 date=1415726418

D Het gaat wel eens fout ja maar gegeven de vracht inzetten die men doet denk ik dat er toch aardig wat meer Tourans als grote bakken sneuvelen :)


Niet het sterkste argument "Het gaat meestal goed dus als het fout gaat moeten we niet zo zeuren"

Ik denk dat het goed is om te discussiëren of het anders kan/ of moet met de zichtbaarheid en veiligheid omtrend ATs


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #21 Gepost op: 11 november 2014, 19:21:07
Weer die reactie "Beste stuurlui staan aan wal, wij hebben echt wel een betere rijopleiding dan de rest."  >:(

Gelijk dan maar de vraag: Hoe kunnen jullie aan de auto van een weggebruiker zien welke rijervaringen hij of zij heeft?  ???

Tijdens een grote grenscontrole aan de A7 bij Nieuweschans in 1999 riep een collega WMR ook een soortgelijke opmerking tegen een automobilist nog voor hij een RBW of ID had gezien, toen kreeg ie het nuchtere antwoord : "Ik ben iemand die jullie rijles geeft."  098uo

Maar als ik de diverse teams tegenkom op de weg kan ik ook alleen maar concluderen dat als er iets gebeurt met de eerste auto in het drukke verkeer dat er geen van de achter rijdende voertuigen het overleeft zonder schade om over de inzittenden te zwijgen. Dit durf ik te zeggen met diverse specialistiche rijopledingen in het verleden gevolgd te hebben voor OA OGS met Tropco, Ambu, Mercedes 600SL, G-klasse, Laro en nog een paar kleinere voertuigen.
Nu niet verkeerd lezen, ik snap de reden maar de uitvoering niet.  O0

Dan over de situatie op de N36. Als er een rij auto's in het midden rijdt met zeeeer slechte signalering ( daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik ) die ook nog eens donker van kleur zijn en de zon staat laag in het gezicht, dan zie je ze te laat door de bochten heen komen. Want het lijkt een mooie kaarsrechte weg, maar die bochten die er wel in zitten die zijn funest. Dat is ook de reden waarom er een inhaalverbod geld op 80% van deze weg.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #22 Gepost op: 12 november 2014, 01:09:12


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #23 Gepost op: 12 november 2014, 08:07:59
Mijn eigen ervaring is ook dat in de spits je een voertuig met grilflitsers je de grilflitsers pas zichtbaar zijn als je er geen voertuigen meer tussen zitten. Je hoort hem wel. maar voordat je door hebt hebt waar hij zit en je ruimte kunt maken zit ie al irritant op je bumper aggresief te wezen. Deze had zelfs geen jampot op het dak. Je ziet, als ie voorbij is, daardoor andere mensen paniek maneuvres gaan maken en niet meer beheerst bewust veilig ruimte maken.  En ik ben niet de perfecte chaufeur maar rij nu wel al bijna twintig jaar zonder ongelukken en bekeuringen.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #24 Gepost op: 12 november 2014, 09:18:25
Eigenlijk vind ik het niet zo relevant wat wij op dit forum van dit ongeluk vinden.
Wel ben ik benieuwd of er onderzoek verricht gaat worden, en/of er door de politie gesproken is met het slachtoffer.
Heeft iemand daar informatie over?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #25 Gepost op: 12 november 2014, 10:12:26
Er vind onderzoek plaats naar de mogelijke betrokkenheid. Ik kan het bericht niet zo snel meer vinden om erbij te plaatsen.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #26 Gepost op: 12 november 2014, 22:07:09
@hierboven

Citaat
In het onderzoek naar het ongeluk op de N36 bij Diffelen, bekijkt de politie ook de rol van een arrestatieteam. Dat meldt een woordvoerster van de politie Oost Nederland.

Bij het ongeluk, donderdagavond, belandde een automobilist met zijn auto in de sloot. Volgens getuigen door een inhaalactie van auto's van een arrestatieteam. "Het lijkt er inderdaad op dat hij is geschrokken door een auto van een arrestatieteam, dat onderweg was naar een melding", zegt de woordvoerster.

De getuigen zeggen dat meerdere auto's gevaarlijk aan het inhalen waren op de N36. "Ik weet niet of het team met één of meerdere auto's heeft gereden", zegt de politiewoordvoerster. "Wat ik weet, is dat er een arrestatieteam reed op N36. Dat team was onderweg naar een melding."

Bestuurder niet gewond

De woordvoerster weet verder te vertellen dat het slachtoffer niet gewond is geraakt bij het ongeluk. "Hij is wel voor controle in het ziekenhuis geweest." De politie zoekt binnenkort contact met hem, om ook zijn kant van het verhaal te horen. De dertig konijnen die hij vervoerde, overleefden het ongeluk niet.

http://w.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=202983


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #27 Gepost op: 13 november 2014, 15:58:35
Mijn eigen ervaring is ook dat in de spits je een voertuig met grilflitsers je de grilflitsers pas zichtbaar zijn als je er geen voertuigen meer tussen zitten. Je hoort hem wel. maar voordat je door hebt hebt waar hij zit en je ruimte kunt maken zit ie al irritant op je bumper aggresief te wezen. Deze had zelfs geen jampot op het dak. Je ziet, als ie voorbij is, daardoor andere mensen paniek maneuvres gaan maken en niet meer beheerst bewust veilig ruimte maken.  En ik ben niet de perfecte chaufeur maar rij nu wel al bijna twintig jaar zonder ongelukken en bekeuringen.
Ja klopt, mee eens. Feit is ook dat de meute tijdens het autorijden, niet alleen met autorijden bezig is, niet spiegelt, geen afstand houdt, geen richting aangeeft, te veel aan zichzelf denkt, niet ver genoeg vooruit kijkt, niet of nauwelijks anticipeert, maar wel continu aan het bellen is, aan het appen is, de radio hard aan heeft staan en toch vind en roept dat hij/zij een erg goed chauffeur is...


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #28 Gepost op: 13 november 2014, 18:21:52
Citaat van: CopVR3 link=msg=1308236 date=1415890715
Ja klopt, mee eens. Feit is ook dat de meute tijdens het autorijden, niet alleen met autorijden bezig is, niet spiegelt, geen afstand houdt, geen richting aangeeft, te veel aan zichzelf denkt, niet ver genoeg vooruit kijkt, niet of nauwelijks anticipeert, maar wel continu aan het bellen is, aan het appen is, de radio hard aan heeft staan en toch vind en roept dat hij/zij een erg goed chauffeur is...

Maar wat wil je daarmee exact zeggen? Je zegt "ja klopt, mee eens" maar daarna verwijs je meteen naar rijgedrag van burgers?


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #29 Gepost op: 14 november 2014, 00:18:45
Hier zie ik ook meteen een klacht die ik ergens tegenkwam (misschien op een andere forum). Daar klaagde ze ook dat politiewagens (weet niet of dat onopvallende waren), die elkaar telkens in haalde. Iedereen reageerd meteen dat ze aan het spelen zijn, maar voorzover ik weet is dat juist tactiek om kruisingen vrij te houden (net zoals een spoedbegeleiding). Hierboven in het 2e filmpje zie je dat bijvoorbeeld.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)