Auto in de sloot na inhaalactie arrestatieteam?

Auteur Topic: Auto in de sloot na inhaalactie arrestatieteam?  (gelezen 13502 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #30 Gepost op: 14 november 2014, 02:11:57
Maar wat wil je daarmee exact zeggen? Je zegt "ja klopt, mee eens" maar daarna verwijs je meteen naar rijgedrag van burgers?
Als een burgerauto gaat bumperkleven kan dat paniekreacties geven. Daar ben ik het mee eens.

Maar het heeft zoveel andere redenen dat bestuurders een politieauto niet tijdig waarnemen, waardoor ze zelf onnodig kunnen schrikken, en die noem ik vervolgens ook.


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #31 Gepost op: 14 november 2014, 05:40:32
ok. Duidelijk. Heb je zeker een punt.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #32 Gepost op: 14 november 2014, 07:22:49
Eigenlijk zou speciaal voor deze teams een afneembare balk vol lampen beschikbaar gesteld moeten worden. Montage via de rails die op het dak liggen. Binnen enkele seconden erop te plaatsen en net zo snel afneembaar. Geeft ook een hoop meer licht en verhoogt de zichtbaarheid.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #33 Gepost op: 14 november 2014, 07:54:50
Of bevestiging via magneetvlak of zuignap op het dak voor de balk. In Duitsland heb ik al eens gezien dat agenten een balkje (zo'n korte) op het dak plakte en erna wegscheurden. Lag op de achterbank, al ingestoken en wel daar. Was echt op t dak gooien en aanzetten.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #34 Gepost op: 14 november 2014, 08:08:21
Of gewoon zoals de gemiddelde Amerikaanse auto aankleden vol met lampen. Inclusief wigwag en rumbler. Gewoon zo veel blauw blauw en herrie dat men denkt dat er een ufo over de weg gaat....


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #35 Gepost op: 14 november 2014, 08:56:09
Oja! Van die verlichte kerstbomen oppe weg! Zijn tenminste wel zichtbaar :p
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #36 Gepost op: 14 november 2014, 09:04:13
Citaat van: CopVR3 link=msg=1308352 date=1415948901
Of gewoon zoals de gemiddelde Amerikaanse auto aankleden vol met lampen. Inclusief wigwag en rumbler. Gewoon zo veel blauw blauw en herrie dat men denkt dat er een ufo over de weg gaat....
Het AT heeft geen tijd om een auto helemaal aan- of uit te kleden dus dat werkt niet. De burger moet gewoon meer spiegelen en de verkeersregels toepassen zoals men ze geleerd heeft (en daar zou de opvallende tak van de politie veel meer aandacht aan moeten geven).


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #37 Gepost op: 14 november 2014, 09:11:53
Wat meer verlichting op die wagens mag gerust, ook zonder alles op/aan te bouwen. Kijk naar de VS bijvoorbeeld, zelfs de onopvallende wagens zijn extreem opvallend als ze de verlichting aangooien. Oww wacht, regeltjes hier.....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #38 Gepost op: 14 november 2014, 09:17:00
Citaat van: NikonDirk link=msg=1308363 date=1415952253
Het AT heeft geen tijd om een auto helemaal aan- of uit te kleden dus dat werkt niet. De burger moet gewoon meer spiegelen en de verkeersregels toepassen zoals men ze geleerd heeft (en daar zou de opvallende tak van de politie veel meer aandacht aan moeten geven).
Spiegelen heeft helemaal geen zin als je ze niet kunt vinden in de spits met (vracht)auto's achter je die zicht op de AT auto's ontneemt. Daarbij is het verkeer voor je een stuk onvoorspelbaarder op het moment dat sirenes onderweg zijn en moet je ook goed je aandacht op het verkeer voor je houden.  Hoe makkelijker je ze kunt vinden des te eerder kun je ruimte maken en des te sneller kunnen ze er langs. Lijkt me dat die tijdwinst die 20 seconden om een lichtbalk op de auto te plakken ruimschoots compenseert.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #39 Gepost op: 14 november 2014, 09:19:28
Citaat van: JJ75 link=msg=1308365 date=1415953020
Spiegelen heeft helemaal geen zin als je ze niet kunt vinden in de spits met (vracht)auto's achter je die zicht op de AT auto's ontneemt. Daarbij is het verkeer voor je een stuk onvoorspelbaarder op het moment dat sirenes onderweg zijn en moet je ook goed je aandacht op het verkeer voor je houden.  Hoe makkelijker je ze kunt vinden des te eerder kun je ruimte maken en des te sneller kunnen ze er langs. Lijkt me dat die tijdwinst die 20 seconden om een lichtbalk op de auto te plakken ruimschoots compenseert.

Of kijk eens naar de mogelijkheden die slicktops hebben? Die zijn ook gigantisch goed verlicht, zonder balk op het dak. Maar volgens mij zijn we het er over eens dat AT (en alle onopvallende auto's) beter zichtbaar moeten zijn als ze blauw-blauw opgooien.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel