Dat de KNRM blauw zwaailicht voert kan ik nog begrijpen. Deze moeten vaak verder weg dan de oranjebootjes van de KNBRD. Dat een Unimog dus blauw zou mogen voeren, tja... daar kan ik best inkomen. Maar regelmatig zie je ook voertuigen van een KNBRD-reddingsbrigade met blauw en dat is, naar mijn idee, onzin ten top! Wat is zo spoed dat zij blauw moeten voeren? En ten tweede; iedereen die met blauw rijdt krijg, of liever gezegd, moet aan allerlei cursussen, examens en eisen voldoen, denk maar eens aan brandweer, politie en ambulance. En dan mag een vrijwilliger (misschien van maandag tot vrijdag wel werkzaam op kantoor) tijdens de zomerweekenden ineens met OGS op strand gaan rijden... Ik vind dat zeer vreemd! Dus van mij mogen ze alle KNBRD-brigades aanpakken met hun blauwe zwaailichten!
(Onze brigade heeft het ook niet en heeft het ook helemaal niet nodig en toch is er nog nooit iemand verdronken, zijn alle slachtoffers netjes en snel het strand afgehaald.... En dat al jaren zonder blauw zwaailicht!!)