blauw/oranje licht

Auteur Topic: blauw/oranje licht  (gelezen 46071 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Xandor

  • Maatschappelijkwerker/woonbegeleider meervoudige diagnostiek clienten
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
  • Mede oprichter HOGE
    • Homepage
Reactie #130 Gepost op: 6 december 2005, 09:26:46
He, wanneer komen de Kerstman emoticons?

 :D
Ex lid Reddingsbrigade Huizen Mede oprichter HOGE


IBV

  • boa te aqua
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
  • IBV
Reactie #131 Gepost op: 6 december 2005, 14:57:38
een rode vlag op de boeg  heeft alleen nut bij een sluis of brug ed (voorschutting)

wat is dan een echte reddingsboot ? vraag ik me af
kijk, een strontschuit van de AVR die mij uit het water red doet een redding
is dat dan geen echte en moet hij mij eigenlijk teruggooien of zo
nee heren redders gewone navigatie verlichting en een zoeklicht verder keurig het BPR volgen  
en o ja oom agent heeft hier ook niks over te zeggen (toestemming geven) bedoel ik dan

[verwijderd door de beheerder]


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #132 Gepost op: 6 december 2005, 16:19:39
Henk en Xandor, ik hoop dat jullie dit niet op mijn berichten baseren, want dat is totaal niet waar ik doelde :-X
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #133 Gepost op: 8 december 2005, 01:14:10
Henk en Xandor, ik hoop dat jullie dit niet op mijn berichten baseren, want dat is totaal niet waar ik doelde :-X

nee hoor, want jij bent nog te veel in de war met het land. Daar heeft het te maken met voorrang en zo. Op het water heeft dat te maken met "je kenbaar maken als toeziend ambtenaar", wat een reddingsbrigade natuurlijk nooit is. Wel weer de lui van rijkswaterstaat, als beheerder.

Henk


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #134 Gepost op: 15 december 2005, 19:55:52
nee hoor, want jij bent nog te veel in de war met het land. Daar heeft het te maken met voorrang en zo. Op het water heeft dat te maken met "je kenbaar maken als toeziend ambtenaar", wat een reddingsbrigade natuurlijk nooit is. Wel weer de lui van rijkswaterstaat, als beheerder.

Henk

Ja met die lui van RWS bedoel je dus Res,  8) die binnenkort de randmeren gaat beheren.
NoordBorgh go's North again in 2009


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #135 Gepost op: 15 december 2005, 23:56:36
Ja met die lui van RWS bedoel je dus Res,  8) die binnenkort de randmeren gaat beheren.
dat zal me een mooie puinhoop worden dan ;)
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #136 Gepost op: 1 juni 2008, 23:03:16
Persoonlijk vindt ik dat de KNRM en de Reddingsbrigades gewoon toestemming moeten krijgen om blauw te voeren. Een voorbeeldje: vorig jaar op het strand van Kijkduin; er werdt iemand gereanimeert door de RB( die met kerstverlichting en muziek ter plaatse waren gekomen). Tevens werd de KHV van scheveningen gealarmeerd(die voor het transport naar de ambu moest zorgen). 30 min. later komt dus in de verte een luidtoeterende unimog aangerenden met een paar oranje draailampjes erop....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #137 Gepost op: 2 juni 2008, 09:06:37
Ik vind dat iedereen die dat wil uitgerust zou moeten worden met blauw licht en tweetoon.

Er zal wel een voorwaarde aan verbonden moeten worden. Zoals het hebben van haast.

Henk


Gast

  • Gast
Reactie #138 Gepost op: 2 juni 2008, 09:36:18

Er zal wel een voorwaarde aan verbonden moeten worden. Zoals het hebben van haast.

Henk

En rood/groene lampjes dan met bijpassende kerstmuziek, anders niet.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #139 Gepost op: 2 juni 2008, 10:53:00
Wat de KNRM Unimogs en oranje zwaailichten aangaat, wie weet wordt dat straks anders.

Want nu we het als reddingsbrigade nagenoeg voor elkaar hebben, is een makkelijk haalbare mogelijkheid ontstaan voor de KNRM die kan profiteren van wat wij bereikt hebben.

Dus wie weet binnenkort ook blauw op de KNRM Unimogs?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!