Auto in de sloot na inhaalactie arrestatieteam?

Auteur Topic: Auto in de sloot na inhaalactie arrestatieteam?  (gelezen 13506 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #40 Gepost op: 14 november 2014, 09:31:44
Citaat van: JJ75 link=msg=1308365 date=1415953020
Spiegelen heeft helemaal geen zin als je ze niet kunt vinden in de spits met (vracht)auto's achter je die zicht op de AT auto's ontneemt. Daarbij is het verkeer voor je een stuk onvoorspelbaarder op het moment dat sirenes onderweg zijn en moet je ook goed je aandacht op het verkeer voor je houden.  Hoe makkelijker je ze kunt vinden des te eerder kun je ruimte maken en des te sneller kunnen ze er langs. Lijkt me dat die tijdwinst die 20 seconden om een lichtbalk op de auto te plakken ruimschoots compenseert.
Je zult concessies moeten doen als AT. Nogal onherkenbaar je door het verkeer moeten bewegen vraagt om alertheid van beide partijen en het AT kan niet als Kermiswagen de weg op. Maar wanneer wordt de burger nou nog aan de kant gezet voor zijn/haar beroerde rijgedrag? De "verkeersopvoeders" zijn immers grotendeels wegbezuinigd. Daar valt ook genoeg winst te behalen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #41 Gepost op: 14 november 2014, 10:01:36
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1308364 date=1415952713
Wat meer verlichting op die wagens mag gerust, ook zonder alles op/aan te bouwen. Kijk naar de VS bijvoorbeeld, zelfs de onopvallende wagens zijn extreem opvallend als ze de verlichting aangooien. Oww wacht, regeltjes hier.....
Regels?! Regels zijn leuk, maar zolang brandweerwagens met dikke bak verlichting en lekkere martinhoorns over het hoofd worden gezien moet je even niet over regels denken maar aan spiegelen en bij het verkeer blijven met je harses.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #42 Gepost op: 14 november 2014, 10:05:47
Citaat van: Haageneesch link=msg=1308371 date=1415955696
Regels?! Regels zijn leuk, maar zolang brandweerwagens met dikke bak verlichting en lekkere martinhoorns over het hoofd worden gezien moet je even niet over regels denken maar aan spiegelen en bij het verkeer blijven met je harses.

Dat zeker! Verkeer is zich steeds minder bewust van hoe geïsoleerd hun auto is en spiegelen inderdaad steeds minder (helaas). Het moet zeker van 2 kanten komen: automobilisten die bewuster rijden en betere verlichting op onopvallende auto's als ze met blauw rijden.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #43 Gepost op: 15 november 2014, 06:03:54
Is het trouwens niet zo dat de AT's normaal naar een plaats (bureau) in de buurt gaan voor de voorbereidingen en dan nog maar een klein stukje hoeven te rijden naar de plek van inzet ? En dat ze dus maar zelden grotere stukken (met ogs) hoeven te rijden ?

Ik heb namelijk het idee dat de inzetten een groot deel van de inzetten gepland zijn, maar ik kan het mis hebben.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #44 Gepost op: 15 november 2014, 07:31:41
Ja, tuurlijk moet er beter "gespiegeld" worden door het verkeer...gaat dat situaties altijd kunnen voorkomen zoals geschetst?
Mijn stelling is simpel: Het moment dat bevoegd gezag beslist OGS te gebruiken dan moet dit op die manier plaatsvinden dat dit voor het verkeer over en boven duidelijk is. een klein blauw flitspotje boven op en twee flitsers in de gril van zeg pakweg 45 cm per stuk gaat dat niet doen!!  TNO had al geconcludeerd dat de moderne auto zo geluidsproof zijn dat je geluid van extern steeds slechter gaat horen. Er zijn proeven gelanceerd om OGS ook via de radio in de auto van verkeer in de buurt te laten horen. Ik weet niet wat daar verder uit is gekomen trouwens.

Dat hier zo weinig aandacht aan besteed wordt komt, en dat is mijn mening, door onze calvinistische principes, standpunten en uitgangspunten, onze ingetogenheid. Dat zie je terug in onze aanbestedingen, onze wijze van opereren etc "nee joh...gewoon twee flitsertjes en een potje bovenop is voldoende...niet gek doen he...moet geen kermis worden". Terwijl het opschalen van die "kermis" duidelijk voor verbetering zal gaan zorgen. Hoe lang wordt er niet in huis gesproken over een betere snellere manier van kenbaarmaking agent in burger??? Iedereen schaft zelf een badge aan omdat het duidelijk werkt op straat...krijg je niet van de baas........standpunt...."niet gek doen he...je bent niet van de NYPD"...Maar goed...het werkt wel.....!! Zo kan ik nog veel meer voorbeelden geven. Ik merk het ook aan sommige reacties hier. AT dit, AT dat...de agent dit, de agent dat....
Tunnelvisie en beroepsdeformatie zijn de grootste gevaren van het openbaar bestuur en gezag.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #45 Gepost op: 15 november 2014, 07:56:33
Ik kan je gerust stellen. Al maak je de auto rood, zet je er een paar flinke lichtbalken op die rondom blauw uitstralen, en een paar jetsers van hoorns eronder. De gemiddelde automobilist heeft er nog problemen mee. Is meer een mentaliteits kwestie


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #46 Gepost op: 15 november 2014, 10:11:53
Citaat van: DaMook link=msg=1308490 date=1416027834
Is het trouwens niet zo dat de AT's normaal naar een plaats (bureau) in de buurt gaan voor de voorbereidingen en dan nog maar een klein stukje hoeven te rijden naar de plek van inzet ? En dat ze dus maar zelden grotere stukken (met ogs) hoeven te rijden ?

Dan nog kan de afstand groot zijn. Neem bijvoorbeeld Zuid-Nederland. Daar is er 1 AT voor Zeeland, Noord-Brabant en Limburg. Een behoorlijk uitgestrekt gebied waar de afstanden die afgelegd moeten worden al snel kunnen toenemen.
Groeten, Colin


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #47 Gepost op: 15 november 2014, 12:22:41
Vind wel als dit zo bekend is het AT er toch rekening moet houden dat niet iedereen spiegeld, afstand houd of gewoon niet oplet. Dat betekent misschien wel dat ze deze inhaalacties niet meer moeten uitvoeren ondanks dat ze er zelf zo goed voor opgeleid zijn. De overige weggebruikers zijn dit dus niet en ondanks dat het hun eigen fout is, worden door deze bewuste inhaalacties toch mensen in gevaar gebracht.
Snap best wel dat het AT grote afstanden moet overbruggen en zeer belangrijk werk doen om zeer gevaarlijke mensen aan te houden maar vind niet dat dit ten koste mag gaan van de onoplettende, onervaren automobilist.
Maar dit gebeurt ook niet dagelijks misschien is het ook gewoon een foute inschatting geweest van het AT op dat moment. Iedereen maakt fouten en Misschien in dit geval ook wel het AT. Dat kan gebeuren en als er maar van geleerd wordt voor de volgende keer.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #48 Gepost op: 15 november 2014, 13:36:10
Citaat van: Haageneesch link=msg=1308371 date=1415955696
zolang brandweerwagens met dikke bak verlichting en lekkere martinhoorns over het hoofd worden gezien moet je even niet over regels denken maar aan spiegelen en bij het verkeer blijven met je harses.
+1 O0