Ladder inzet brandweer gaat niet helemaal goed - Antwerpen 05-08-2005

Auteur Topic: Ladder inzet brandweer gaat niet helemaal goed - Antwerpen 05-08-2005  (gelezen 13285 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #20 Gepost op: 12 november 2014, 10:42:28
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1307742 date=1415710305
Het is aardig hoog. Kom je daar bij? En is het wenselijk? Het lijkt mij dat het meeste water in de vlammen er onder terecht komt. Dan creeër je alleen maar nog meer hitte en worden je collega's in de korf levend gekookt met de stoom van jouw water.

Tenzij je met 1 keer spuiten natuurlijk de vlammen helemaal naar binnen weet te dringen. Maar gezien  de vuurlast lijkt me dat onwaarsechijnlijk.

Met een goede gebonden straal kun je een eind komen, maar of het wenselijk is, dat is inderdaad de vraag.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #21 Gepost op: 12 november 2014, 10:43:48
Citaat van: Rewind link=msg=1307810 date=1415729562
Lijkt uit 2005 te komen: nieuwsblad.be

Topic samengevoegd met het topic uit 2005 over dit incident!


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #22 Gepost op: 12 november 2014, 17:58:49
Alle ladderwagens en hoogtewerkers in België zijn na dit incident terug geweest naar de respectievelijke constructeurs om een aanpassing te doen aan de noodstoppen. Na deze aanpassing was het niet meer nodig om een omschakeling te doen maar kon men ten alle tijden vanuit de bediening op de draaitoren overnemen zonder een bepaalde handeling te doen, dus die bediening kan altijd gebruikt worden. Ook is het nu zo dat er altijd een bedienaar beneden op de stoel moet zitten om ingeval van problemen het toestel te kunnen bedienen.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #23 Gepost op: 12 november 2014, 20:33:45
Citaat van: ffemt19 link=msg=1307998 date=1415811529
Alle ladderwagens en hoogtewerkers in België zijn na dit incident terug geweest naar de respectievelijke constructeurs om een aanpassing te doen aan de noodstoppen. Na deze aanpassing was het niet meer nodig om een omschakeling te doen maar kon men ten alle tijden vanuit de bediening op de draaitoren overnemen zonder een bepaalde handeling te doen, dus die bediening kan altijd gebruikt worden. Ook is het nu zo dat er altijd een bedienaar beneden op de stoel moet zitten om ingeval van problemen het toestel te kunnen bedienen.

Is het ook zo dat de bediener op de draaitoren ten alle tijden commando's uit de bak kan overrulen? Heb ik me tenminste laten vertellen.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #24 Gepost op: 13 november 2014, 10:00:45
Bij de hoogwerkers van METZ iig, in NL is het nog wel zo dat als de noodstop is ingedrukt je deze dient te overbruggen en dan pas kunt wegdraaien


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #25 Gepost op: 14 november 2014, 17:54:59
Citaat van: Crepusculum link=msg=1308035 date=1415820825
Is het ook zo dat de bediener op de draaitoren ten alle tijden commando's uit de bak kan overrulen? Heb ik me tenminste laten vertellen.

Bij ladderwagens wel, bij de hoogwerkers bij mijn weten niet.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #26 Gepost op: 15 november 2014, 09:49:04
Die van.metz iig wel is een knop alleen als de noodstop is ingedrukt moet je hem daarnaast apart  overbruggen


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #27 Gepost op: 15 november 2014, 11:46:09
Citaat van: ffemt19 link=msg=1307998 date=1415811529
Alle ladderwagens en hoogtewerkers in België zijn na dit incident terug geweest naar de respectievelijke constructeurs om een aanpassing te doen aan de noodstoppen. Na deze aanpassing was het niet meer nodig om een omschakeling te doen maar kon men ten alle tijden vanuit de bediening op de draaitoren overnemen zonder een bepaalde handeling te doen, dus die bediening kan altijd gebruikt worden. Ook is het nu zo dat er altijd een bedienaar beneden op de stoel moet zitten om ingeval van problemen het toestel te kunnen bedienen.

De aanwezigheid van een sproeisysteem onderaan de kooi bij nieuwe ladderwagens, is dat ook een gevolg van dit incident?


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #28 Gepost op: 15 november 2014, 22:01:18
Geen idee maar die werkt natuurlijk ook alleen als men een slang en voeding voorziet op de ladder, en dus een slang over het ladderpakket. Bij een hoogtewerker is dat ietsje makkelijker omdat die een vaste leiding hebben.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #29 Gepost op: 16 november 2014, 12:25:30
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1308504 date=1416048369
De aanwezigheid van een sproeisysteem onderaan de kooi bij nieuwe ladderwagens, is dat ook een gevolg van dit incident?

Zou dat effectief uitmaken bij een dergelijke vlambelasting?