Oma. Je hebt mijn vraag dus niet beantwoord.
Dat ik op kantoor buiten het centrum van Deventer een tourniquet heb heeft geen enkele waarde als er op Deventer centraal een aanslag wordt gepleegd. Op dat moment kom ik echt niet meer bij het station.
Ben voor tourniquets op plaatsen waar dat qua risico zinvol is. Schiphol, op het station, in het OV, Bioscopen etc. En dan ook meer dan 1, anders komen hulpverleners nog zonder broekriem terug.
Ik kan die vraag ook niet beantwoorden omdat het niet werkt zoals jij het schetst.
Als jij een tourniquet op zak hebt op kantoor buiten het centrum van Deventer heeft geen enkele waarde als er op het station van Deventer een aanslag wordt gepleegd.
Jouw tourniquet heeft wel waarde als je collega op kantoor met haar hand door een ruit valt. Jouw tourniquet heeft wel waarde als jij toevallig net het station van Deventer in loopt als er in de hal een bomvest af gaat.
Kasten plaatsen met heel veel tourniquets in de stationshal van Deventer heeft geen nut omdat je er vanuit kan gaan dat de kast niet meer zal bestaan na detonatie van een bomvest in een stationshal.