GRIP 1 (gestrande trein na breuk bovenleiding) Oude Telgterweg - Ermelo 17-11-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (gestrande trein na breuk bovenleiding) Oude Telgterweg - Ermelo 17-11-2014  (gelezen 6187 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: pascal link=msg=1308790 date=1416211940
Het is niet bekend hoe het ongeval kon gebeuren.
Kijk de beelden van de NOS maar: http://nos.nl/video/722369-vrachtwagen-raakt-bovenleiding-bij-ermelo.html
Vrachtwagen had de laadkraan nog omhoog staan en dan ben je "iets" te hoog....  98uiye


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: bart007 link=msg=1308806 date=1416220048
VNOGregio @VNOGregio  ·  1 uur geleden
#Ermelo, Prorail zet bussen in. Eerste bussen met passagiers zijn inmiddels vertrokken naar diverse bestemmingen.
VNOGregio @VNOGregio  ·  20 minuten geleden
#Ermelo, alle passagiers zijn uit de trein. Prorail verzorgt de verdere woordvoering. Twexit

Sinds wanneer zet ProRail bussen, ik dacht dat dat nog altijd een taak van de NS was ;)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Volgens mij ligt het er aan waardoor de verstoring veroorzaakt wordt, bij een kapotte trein is het idd NS de regelende partij, zoals hier bij uitval van infrastructuur is ProRail de verantwoordelijke partij.


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1308914 date=1416256877
Volgens mij ligt het er aan waardoor de verstoring veroorzaakt wordt, bij een kapotte trein is het idd NS de regelende partij, zoals hier bij uitval van infrastructuur is ProRail de verantwoordelijke partij.

Nee hoor, Prorail stelt alleen de infrastructuur ter beschikking, tegen betaling uiteraard. En is als zodanig ook verantwoordelijk voor reparatie.

De vervoerder, op dit traject o.a. NS, is verantwoordelijk voor het transporteren van mensen of goederen. Als dat niet per trein kan, moet die vervoerder vervangend vervoer regelen.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: Railchief link=msg=1308920 date=1416257972
Nee hoor, Prorail stelt alleen de infrastructuur ter beschikking, tegen betaling uiteraard. En is als zodanig ook verantwoordelijk voor reparatie.

De vervoerder, op dit traject o.a. NS, is verantwoordelijk voor het transporteren van mensen of goederen. Als dat niet per trein kan, moet die vervoerder vervangend vervoer regelen.

Maar dan zou je verwachten dat NS de vervoerskosten terug claimt bij Prorail. Zoals ik het hierboven lees, betaalt NS als vervoerder voor een dienst aan Prorail (namelijk beschikbare infrastructuur), maar kan vervolgens Prorail deze dienst niet leveren.


Gilles

  • Veiligheidskundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Inderdaad, die rekening gaat naar Prorail; Prorail gaat vervolgens met die rekening en de andere rekeningen van dit incident naar de veroorzaker. Maar de inzet van bussen of evacuatietreinen (of niet) is de taak van de vervoerder. In samenwerking met de ongevallenbestrijding van Prorail (voor zover het de incidentlocatie betreft).
Het is niet de vraag of iets kan gebeuren, het is de vraag wanneer...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Gilles link=msg=1308931 date=1416268634
Inderdaad, die rekening gaat naar Prorail; Prorail gaat vervolgens met die rekening en de andere rekeningen van dit incident naar de veroorzaker. Maar de inzet van bussen of evacuatietreinen (of niet) is de taak van de vervoerder. In samenwerking met de ongevallenbestrijding van Prorail (voor zover het de incidentlocatie betreft).

En dat is nog niet eens zeker, als verzekeringen ook maar kunnen aantonen dat de bovenleidingen maar 10 cm afwijken qua hoogte ( en dan maakt positief of negatief niet eens uit ) dan wordt een claim afgewezen. Dit is in het verleden vaker gebeurt toen had het betrekking op doorzakken van de kabels door ijsvorming.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gilles

  • Veiligheidskundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Dat is het verdere gesteggel achteraf, ik gaf alleen aan hoe e.e.a. verder afgehandeld wordt ;)
Het is niet de vraag of iets kan gebeuren, het is de vraag wanneer...