Nieuwe aanvulling GNK

Auteur Topic: Nieuwe aanvulling GNK  (gelezen 4334 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Gepost op: 23 juli 2005, 12:00:13
Vraagje, zijn de hier aanwezige SIGMA medewerkers op de hoogte van de nieuwe aanvulling op de GNK en dan met name het AMBU/voertuig en de GNK container.

De aanvulling bestaat uit hypothermie artikelen, namelijk de
* Thermo loc onderkoelingspakketten
* poncho

Dit is een aanvulling naast de gele dekens en de zilver-goude isolatie dekens.

Voor product info, http://www.thermo-lok.com


Elke hulpverlening start met communicatie.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2005, 13:46:10
Ik heb er nog niet over gehoord.
Bij de start van het nieuwe seizoen zal het aan de orde komen.
In april jl. zat het er nog niet in iig.

RAdeR


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2005, 19:27:22
Hallo,

Wij (sigmateam Friesland) hebben inderdaad sinds een paar maanden dit artikel in de haakarmbak zitten. Aangezien er veel water hier in de provincie is en men het gevoel had dat er iets miste op het gebied van onderkoeling is het één en ander aangeschaft. We hebben er nog niet mee geoefend en kan er dus eigenlijks niks zinnigs over zeggen van hoe het artikel in de praktijk werkt.
Het is zeker geen landelijke aanvulling maar puur voor waterijke omgeving zoals hier.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2005, 10:46:42
Het is zeker geen landelijke aanvulling maar puur voor waterijke omgeving zoals hier.

Eric
Helaas Eric,

het is wel landelijk. Het is een tijdelijke aanpassing, zodat in het najaar de GNK opzet verandert gaat worden. De aanvulling is van kracht vanaf 6 juni van dit jaar, alleen kon niet elke regio op dat tijdstip geleverd worden.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2005, 23:54:25
Dan ben ik verkeerd geinformeerd. Zijn er al forumleden die hier reeds mee geoefend hebben ?

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2005, 12:05:11
Afgelopen week heb ik even mogen proeven aan het nieuwe materiaal. Ze zitten in de aanhanger van de ALS i.p.v. de gele dekens. Ik had begrepen dat de gele dekens in de haakarmbak wel blijven.  De vervanging zou zijn naar aanleiding van de inzet bij dat feest een (heel) tijdje terug bij Amsterdam.  Deze thermo pakketen zouden beter werken als de gele dekens.

De poncho´s zijn voor lopende slachtoffers en de andere pakketen voor liggende slachtoffers.  Zij lijken me wel handig in gebruik maar ze zijn wel duur. Per kist zitten er 8 thermo pakketen en 2 poncho´s.


De toepassing wordt bij ons behandelt in een van de 1e herhalingslessen.

Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Beheerder GNK

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2005, 16:44:05
Even voor alle duidelijkheid:

Het is een landelijke aanvulling m.u.v. de regio's die "anders zijn" (zoals de Wadden).

In eerste instantie gaat het hier om een tijdelijke aanvulling. In een later stadium (als het duidelijk is wat er met de GNK gaat gebeuren) worden alle gele dekens 1 op 1 vervangen voor dit nieuwe materiaal.

Het staat dus ook los van Amsterdam of waterrijke gebieden.
De aanvulling is van kracht vanaf het moment dat de regio's het in de combinaties hebben opgenomen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #7 Gepost op: 28 juli 2005, 00:02:06
Even voor alle duidelijkheid:
De aanvulling is van kracht vanaf het moment dat de regio's het in de combinaties hebben opgenomen.

Is dat duidelijk of niet.  ;)


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #8 Gepost op: 28 juli 2005, 10:20:29
Ik geloof dat ik het snap ;D
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


sigmash

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 2 december 2005, 08:57:38
In Noord- en Midden-Limburg zijn nu ook een gedeelte van de gele dekens vervangen door thermopakketen. We hebben er gisteren mee geoefend. Handig dat je de armen los van de romp kunt inpakken en er een extra flap is voor rond het hoofd. Ze zijn echt lekker warm, lijkt me een goede aanvulling.

Verder is me nog een andere modificatie opgevallen: achter in het SIGMA-voertuig zijn de buizen voor de tent-stokken ca 15 cm verlengd. Er is een zwarte mof ( :-X) over de grijze buizen gelijmd waardoor deze langer zijn en het deksel er altijd goed oppast zonder dat je de tent-stokken op een speciale moet stapelen.